СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

 

10 квітня 2023 року

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, в нас є кворум. Доброго ранку усім! Пропоную розпочинати роботу.

На моє звернення більше половини членів Комітету надали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету в режимі відеоконференції, відтак проводимо засідання у Zoom.

Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.

Тепер я оголошую за списком прізвище члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Підласа присутня.

Крулько Іван Іванович.

Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Копанчук Олена Євгенівна.

Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Бакунець Павло Андрійович.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго ранку, колеги.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. Доброго ранку. Є.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв Сергій Володимирович.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Всім доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Доброго ранку. Присутній, колеги.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Присутній. Доброго ранку.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лаба Михайло Михайлович.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Доброго ранку. Лунченко присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Доброго ранку. Люшняк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Колеги, доброго ранку. Молоток присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Доброго ранку. Поляк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Колеги, добрий ранок. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку.

Тістик Ростислав Ярославович. Перепрошую.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Доброго ранку. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.

Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Доброго ранку. Фролов присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Доброго ранку. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Доброго ранку.

 

КРУЛЬКО І.І. Прошу відмітити, Крулько присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую, Іване Івановичу.

Давайте ще раз спробуємо. Копанчук, Лопушанський, Бакунець, Дунаєв, Забуранна, Лаба, Пузійчук, Пушкаренко, Тістик, Урбанський. Може хтось з'явився?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав наче приєднався.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Тоді 27 народних депутатів присутні.

Володимире Володимировичу, прошу підтвердити наявність кворуму.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 27 присутніх. Кворум є.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.

Проект порядку денного та відповідні матеріали вам були надіслані в СЕДО, а також в чат і на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.

Прошу голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна. Відсутня.

Лопушанський Андрій Ярославович. Відсутній.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович. Відсутній.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович. Відсутній.

Забуранна Леся Валентинівна. Відсутня.

Задорожній Микола Миколайович. Миколо Миколайовичу! Поки не голосував.

Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов підтримує. І тебе дуже погано чутно.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба Михайло Михайлович. Немає.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна. Анно Анатоліївно. Не голосувала.

Пушкаренко Арсеній Михайлович. Відсутній.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович. Немає.

Урбанський Анатолій Ігорович. Немає.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Фролов – за.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ще раз пройдусь.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Володю, врахуй голос – за. Задорожній. Технічні проблеми були.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній – за.

Пуртова. Немає.

26 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Включіть Тістика. Він був. І Улютіна Дениса Валерійовича.

Дуже дякую. Тоді 26 – за, правильно? Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Перше питання: про підготовку до другого читання законопроекту про внесення змін до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу (проект Закону номер 8433).

Відповідну порівняльну таблицю і проект рішення вам надано.

Пропоную такий регламент розгляду цього питання:

для доповіді та виступів авторів пропозицій – до 2 хвилин,

для коментаря від міністерства або Національного банку, або Рахункової палати – 1 хвилина.

Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича слідкувати за дотриманням регламенту.

У зв'язку з відсутністю відповідального депутата, заступника голови Комітету Копанчук Олени Євгенівни, прошу Кузбита Юрія Михайловича доповісти про підготовку законопроекту 8433 до другого читання.

Юрію Михайловичу, будь ласка.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пані Роксолано, тут напевно у нас трошки якісь технічні питання, тут треба з секретаріатом узгодити, тому що нам не надсилали нічого.

 

ПІДЛАСА Р.А. Які технічні питання? Перепрошую, секундочку. Не надіслали таблицю?

 

КУЗБИТ Ю.М. Не надали матеріали.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я вчора особисто надавала таблицю в чат Комітету.

 

КУЗБИТ Ю.М. Ні, тут не про таблицю йде мова. Тут іде мова про представлення.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я зрозуміла. Добре. Тоді у зв'язку з відсутністю відповідального депутата пропоную одразу переходити до обговорення таблиці, яка надана народним депутатам у чаті. Якщо є в когось запитання.

Чи є в когось запитання? Пропозиції і запитання.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Вибачте, в дорозі поганий зв'язок. Прошу зареєструвати. Забуранна приєдналася.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день, Лесю Валентинівно.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Добрий день. Вибачте.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Пропонується заслухати Міністерство фінансів.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Давайте коротко Міністерство фінансів почуємо по 8433.

 

УЛЮТІН Д.В. Доброго ранку, шановні народні депутати, шановна голово! Даний проект до другого читання був опрацьований в Бюджетному комітеті на робочих групах разом з нашими колегами з міністерства, а також із Національним банком. Ті правки, які були підтримані, вони можуть бути реалізовані в рамках цього Кодексу. Те, що не було підтримано, воно не може бути реалізовано в рамках Кодексу.

Даний проект Кодексу в тому вигляді, який зараз підготовлений до другого читання, може бути проголосований і підтримується Міністерством фінансів. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Можливо, Національний банк коротко прокоментує? У нас тут присутній пан Ярослав Матузка – заступник Голови Національного банку.

 

МАТУЗКА Я.В. Дякую.

Національним банком відпрацьовувався цей законопроект, ми давали свої пропозиції, вони були як технічні, так і суттєві. Наразі ми бачимо, що законопроект має вже цілісний характер і він готовий до застосування. Тому ми підтримуємо законопроект.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Тоді, шановні народні депутати, чи є у когось пропозиції, коментарі щодо таблиці? Якщо немає пропозицій, то, можливо, Юрій Михайлович готовий зробити якусь пропозицію?

 

КРУЛЬКО І.І. У мене є питання, якщо можна?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, звісно.

 

КРУЛЬКО І.І. У мене запитання з приводу створення ще одного спецфонду до Мінфіну. Наскільки я пам'ятаю, у нас була позиція, що ми спецфонди не підтримуємо. У нас щось помінялося в позиції і тепер цей спецфонд може бути? І взагалі поясніть, що це за спецфонд? Якщо можна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я думаю, що правильно по суті, що це за спецфонд, краще пояснить Шкураков Василь Олександрович. А Мінфін вже прокоментує, чи підтримують вони.

 

КРУЛЬКО І.І. Мене цікавить спецфонд, який по поправці внесений був в останній момент.

 

ПІДЛАСА Р.А. Мотовиловця по енергоефективності?

 

КРУЛЬКО І.І. Так, саме так.

 

ПІДЛАСА Р.А. Все правильно. Тоді прошу Шкураков Василь Олександрович, а потім Улютін Денис Валерійович.

 

ШКУРАКОВ В.О. Доброго ранку, колеги, народні депутати, пані Роксолано Андріївно.

Поправка Мотовиловця, яка була запропонована, вона пропонує створити в рамках державного бюджету фонд спеціальний, який буде направлений на цілі з реалізації політики з забезпечення декарбонізації і енергоефективності України. Джерелом були там запропоновані різні надходження. Але ми пропонуємо сконцентрувати увагу на податку СО2 для того, щоб було найбільш чітко забезпечено його цільове спрямування і його призначення. Тобто Міністерство інфраструктури сьогодні реалізує і формує політику в галузі державної енергоефективності. Створивши фонд, ми зможемо залучати фінансування як від міжнародних партнерів, це кредити міжнародних фінансових організацій, державні запозичення, інші надходження, з метою реалізації відповідних інвестиційних проектів і заходів. Тому по суті цей фонд нагадує державний дорожній фонд і буде виконувати функцію цільову з метою безпосередньої реалізації зазначеним податком тих завдань, які на нього покладені.

Тому Міністерство інфраструктури підтримує створення такого фонду. Дякую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Можна ще уточнююче питання зразу.

 

ПІДЛАСА Р.А. Чекайте, Мінфін ще не прокоментував по фонду.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Це просто до того самого насправді. Може, потім Мінфін вже з урахуванням мого питання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Давайте.

 

ЦАБАЛЬ В.В. А як співвідноситься цей фонд з існуючими фондами, агентствами по енергоефективності? Наскільки я знаю, в нас же були якісь схожі організації. Чи це просто виділення коштів вже на фінансування існуючих структур?

 

ШКУРАКОВ В.О. Фонд – це строчка в державному бюджеті, тобто по суті це юридично-правова форма.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Я це розумію. Просто мається на увазі, це строчка про існуючі фонди чи це буде новий фонд?

 

ШКУРАКОВ В.О. Це буде на базі Державного агентства з енергоефективності виконуватись державні програми, які будуть затверджуватись Урядом для реалізації заходів у сфері енергетики.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.

Денисе Валерійовичу, якщо можна, ще Мінфін просили.

 

УЛЮТІН Д.В. Дякую.

Ну загалом Міністерство фінансів досить негативно ставиться до будь-яких спеціальних фондів. Разом з тим це виключно повноваження народних депутатів ініціювати правки, а також вносити зміни до Бюджетного кодексу в цій частині. Разом з тим хочу звернути увагу, що в рамках цього фонду виділяється фактично одне джерело – це СО2, екологічний податок, який в будь-якому випадку спрямовується на екологічні заходи, і ми сподіваємося, що в рамках реалізації саме цього фонду шкідливий вплив на навколишнє середовище буде знижено. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Кузбит Юрій Михайлович, прошу.

 

КУЗБИТ Ю.М. Пані Роксолано, дякую. За підсумками розгляду даного питання пропонується Комітету прийняти рішення згідно з наданим проектом, зокрема: врахувати 42 пропозиції (з них 6 – редакційно, 18 – частково) і відхилити 33 пропозиції та рекомендувати Верховній Раді законопроект 8433 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній у наданій порівняльній таблиці до законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.

Дякую, колеги.

 

ПІДЛАСА Р.А. Юрію Михайловичу, дякую.

Якщо немає інших пропозицій та питань до обговорення, то пропоную переходити до прийняття рішення. Так? Готові?

Тоді ставиться на голосування озвучена Кузбитом Юрієм Михайловичем пропозиція ухвалити таке рішення Комітету, зокрема: врахувати 42 пропозиції (з них 6 – редакційно, 18 – частково) і відхилити 33 пропозиції та рекомендувати Верховній Раді законопроект 8433 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній у наданій порівняльній таблиці до законопроекту, з необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.

Прошу голосувати.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна. Відсутня.

Лопушанський Андрій Ярославович. Відсутній.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ви у нас 28-ий. Дякую.

Батенко Тарас Іванович. Тарасе Івановичу!

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович. Олексію Олексійовичу!

Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович. Відсутній.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую, колеги.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба Михайло Михайлович. Відсутній.

 

ЛАБА М.М. Лаба присутній. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ПУРТОВА А.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пушкаренко Арсеній Михайлович. Немає.

Саламаха Орест Ігорович. Не голосував.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович. З проблемами.

Урбанський Анатолій Ігорович. Немає.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 27 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Друге питання: про проект Постанови Верховної Ради за номером 8297 про висловлення недовіри Пацкану Валерію Васильовичу, поданий народними депутатами Гевком, Каптєловим та іншими.

Шановні колеги, до Комітету 8 квітня надійшло доручення Голови Верховної Ради розглянути проект Постанови 8297 на засіданні Комітету та внести пропозиції, зважаючи на рішення Погоджувальної ради про включення цього проекту постанови до порядку денного чергової частини триваючого засідання Верховної Ради. Відповідно це питання включено до порядку денного сьогоднішнього засідання і матеріали вам надано.

На засідання запрошено Голову Рахункової палати.

Пропоную такий регламент – для доповідей і виступів – до 3 хвилин.

Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича слідкувати за дотриманням регламенту.

Слово для доповіді надається ініціатору та одному з авторів проекту Постанови 8297 та відповідної колективної ініціативи народному депутату Гевку Володимиру Леонідовичу.

Будь ласка, Володимире Леонідовичу.

 

ГЕВКО В.Л. Шановні колеги! На ваш розгляд пропонується проект Постанови за реєстраційним номером 8297, якою пропонується відповідно до пункту 16 частини першої статті 85 Конституції та частини четвертої статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану" висловити недовіру та звільнити з посади члена Рахункової палати Пацкана Валерія Васильовича – Голову Рахункової палати.

Відповідно до пункту 16 частини першої статті 85 Конституції Верховна Рада призначає на посади і звільняє з посад Голову та інших членів Рахункової палати.

Частиною четвертою статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що:

у період дії воєнного стану Верховна Рада може прийняти рішення про звільнення посадової особи з посади, звільнення з якої віднесено до повноважень Верховної Ради, крім підстав, передбачених спеціальними законами, також у разі висловлення недовіри такій посадовій особі;

питання про висловлення недовіри може бути ініційовано не менш як однією четвертою народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради;

таке питання розглядається на пленарному засіданні Верховної Ради без урахування процедур, передбачених спеціальними законами;

висловлення Верховною Радою недовіри має наслідком звільнення посадової особи із займаної посади.

Питання про висловлення недовіри Голові та іншим членам Рахункової палати не передбачено у Законі "Про Рахункову палату" і статті 208-2 Регламенту, а регулюється саме частиною четвертою статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану".

Враховуючи наведене, народними депутатами депутатської фракції Політичної партії "Слуга народу" (загалом 129 народних депутатів) подана колективна ініціатива про висловлення недовіри члену Рахункової палати, Голові Рахункової палати Пацкану Валерію Васильовичу та звільнення його з посади.

У зв'язку з внесенням цієї ініціативи мною спільно з колегами зареєстровано відповідний проект постанови за номером 8297.

Дякую.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Колеги, у нас якісь технічні проблеми?

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, перепрошую, тут якась технічна проблема. Ми зараз під'єднуємося назад за допомогою мобільного інтернету. Але в Комітеті провідний інтернет відсутній наразі. Перепрошую.

 

/Відбулася технічна перерва через відсутність інтернет-зв’язку/

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, перепрошую за цю технічну перерву. У Верховній Раді, наскільки мені відомо, в жодному місці зараз немає Інтернету. Тому я прошу всіх, хто присутній в залі, підключитися по Zoom. У вас є Link на підключення до Zoom. Володимире Володимировичу, ви теж можете просто з телефону до Zoom підключитися і будемо продовжувати засідання. Єдине, що я думаю, що нам потрібно повторно буде встановити кворум. Зараз Володимир Володимирович підключиться і ми зможемо повторно це зробити. Хто зараз host? Олексій Гончаренко host зараз. Олексію Гончаренко, можете, будь ласка, пустити секретаря в Zoom?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Шановні колеги, це честь для мене. Дякую. Секунду.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Володимире Володимировичу, я пропоную ще раз встановити кворум після цієї технічної вимушеної перерви і опитати присутність народних депутатів. Прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Добре, давайте.

Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Присутня.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович. Немає.

Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна. Немає.

Лопушанський Андрій Ярославович.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько присутній. Прошу зафіксувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Іван Іванович є.

Цабаль Володимир Володимирович присутній.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.

Батенко Тарас Іванович. Немає.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. Присутній.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Шановні колеги, мене чути?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ГНАТЕНКО В.С. Володя, зафіксуй, Гнатенко присутній теж.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна Леся Валентинівна. Гнатенко – 10-тий.

 

ГЕРМАН Д.В. Володя, Герман присутній. Звук кудись дівався 30 секунд тому.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 12-й.

Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ми кворум встановлюємо. Присутній. 13.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 14.

Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 15.

Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 16.

Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 17.

Кунаєв Артем Юрійович.

 

КУНАЄВ А.Ю. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 18.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 19.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 20.

Люшняк Микола Володимирович.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 21-й.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 22.

Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 23.

Пузійчук Андрій Вікторович. Немає.

Пуртова Анна Анатоліївна. Немає.

Пушкаренко Арсеній Михайлович.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Присутній. Але дуже поганий інтернет.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 24.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Присутній.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 25.

Тістик Ростислав Ярославович.

Урбанський Анатолій Ігорович. Вже був. 7-й.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Присутній.

ЦАБАЛЬ В.В. 26-й.

Шпак Любов Олександрівна. Немає.

26. Кворум є.

Всі, хто до того реєструвались, вони вважаються як зареєстровані. Просто на даний момент вони відсутні.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Тоді пропоную продовжити там, де ми завершили перед відключенням інтернету.

Слово для доповіді надається ініціатору та одному з авторів проекту Постанови 8297 та відповідної колективної ініціативи народному депутату Гевку Володимиру Леонідовичу.

Володимире Леонідовичу, можливо, ви би почали спочатку.

 

ГЕВКО В.Л. Добре.

 

ПІДЛАСА Р.А. Перепрошую. Тут щось відбувається в залі. Що сталося? Все нормально?

 

ГЕВКО В.Л. Шановні колеги, на ваш розгляд… Чути мене?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, чути. Володимире Леонідовичу, будь ласка.

 

ГЕВКО В.Л. Шановні колеги, на ваш розгляд пропонується проект Постанови за реєстраційним номером 8297, якою пропонується відповідно до пункту 16 частини першої статті 85 Конституції та частини четвертої статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану" висловити недовіру та звільнити з посади члена Рахункової палати Пацкана Валерія Васильовича – Голову Рахункової палати.

Відповідно до пункту 16 частини першої статті 85 Конституції Верховна Рада призначає на посади і звільняє з посад Голову та інших членів Рахункової палати.

Частиною четвертою статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що:

у період дії воєнного стану Верховна Рада може прийняти рішення про звільнення посадової особи з посади, звільнення з якої віднесено до повноважень Верховної Ради, крім підстав, передбачених спеціальними законами, також у разі висловлення недовіри такій посадовій особі;

питання про висловлення недовіри може бути ініційовано не менш як однією четвертою народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради;

таке питання розглядається на пленарному засіданні Верховної Ради без урахування процедур, передбачених спеціальними законами;

висловлення Верховною Радою недовіри має наслідком звільнення посадової особи із займаної посади.

Питання про висловлення недовіри Голові та іншим членам Рахункової палати не передбачено у Законі "Про Рахункову палату" і статті 208-2 Регламенту, а регулюється саме частиною четвертою статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану".

Враховуючи наведене, народними депутатами депутатської фракції Політичної партії "Слуга народу" (загалом 129 народних депутатів) подана колективна ініціатива про висловлення недовіри члену Рахункової палати, Голові Рахункової палати Пацкану Валерію Васильовичу та звільнення його з посади.

У зв'язку з внесенням цієї ініціативи мною спільно з колегами зареєстровано відповідний проект постанови за номером 8297.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. А є питання?

 

ПІДЛАСА Р.А. Ні, почекайте. Слово надається Голові Рахункової палати Пацкану Валерію Васильовичу. Валерію Васильовичу, будь ласка.

 

ПАЦКАН В.В. Доброго дня, шановна пані голово, шановні народні депутати. Напевно, вже в своїй доповіді пан Гевко дав відповідь, що Закон "Про правовий режим воєнного стану", стаття 12, пункт четвертий, чітко каже, що норма передбачає, що рішення про звільнення посадової  особи, зачитую: "Може бути прийнято, крім підстав, передбачених спеціальними законами". А Голова Рахункової палати і члени Рахункової палати обираються відповідно до Закону "Про Рахункову палату". Ця норма входить в колізію і суперечить Конституції України, Регламенту Верховної Ради та Закону "Про Рахункову палату". Взагалі питання: в чому недовіра? Недовіра в чому полягає, я би хотів, щоб пояснили.

Звичайно, я прийму рішення депутатів, але хотів би вам пояснити, що станом на зараз Рахункова палата відповідно своєму статусу майже перша серед вищих органів аудиту і серед включення України і виконання Україною Угоди про асоціацію виконала майже всі свої повноваження. Ми зараз включені до контактного комітету вищих органів аудиту. Зараз на даний момент наших 5 людей стажується в Люксембургу, де будуть здійснювати аудити Європейського Союзу.

Станом на зараз Рахункова палата вперше за своє існування провела аудит Рахункової палати нашими колегами з Великої Британії, Німеччини та Польщі. Станом на зараз Рахункова палата звітує, я безпосередньо присутній на всіх комітетах, бюджетному комітеті та інших комітетах про свою діяльність. Майже кожен звіт Рахункової палати був заслуханий на цьому Комітеті. Не майже, а кожен звіт Рахункової палати був заслуханий на цьому Комітеті і був схвалений. Тобто в чому виражається недовіра?

Станом на зараз ми проводимо ряд аудитів. Можливо, це викликає питання? Аудити Європейського Союзу про виділення допомоги в розмірі 7,1 мільярда, аудити Міністерства оборони в частині закупівель речового, зброї. Можливо, в цьому запитання? Колеги, ми ж пропонували: якщо народні депутати мають бажання внести зміни до Закону "Про Рахункову палату", ми будемо підтримувати, тому що Угода про асоціацію щодо вступу України до асоціації, пункт 32-й, чітко регламентує внесення змін до Закону "Про Рахункову палату» та фінансову систему України. Тобто, колеги, у нас не відбувся конкурс, який на зараз, на жаль, не призначений (без мікрофону) членів Рахункової палати.

Будь ласка, визначайтесь. Я готовий буду прийняти будь-яке рішення, але якщо мені пояснять, що таке "недовіра". Недовіра у правовий режим воєнного стану висловлюється колаборантам і тим особам, які вчиняли дії проти держави. Я з рядом ваших колег був присутній з першого дня війни і захищав свою державу, місто Київ разом зі зброєю в руках.

Колеги, дякую за увагу. Хочу вас застерегти, що дане рішення буде суперечити Закону України "Про Рахункову палату", Регламенту та Конституції. Рішення, як визначатися, за вами.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую, Валерію Васильовичу.

Шановні народні депутати! Чи хтось хоче виступити з даного питання?

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Олексій Гончаренко.

 

ПІДЛАСА Р.А. Олексію, перепрошую, давайте піднімати руку, тому що Павло Фролов тримає руку вже якийсь час. Давайте в Zoom в порядку черги.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. А можна питання? Виступи – це виступи. А можна питання до доповідача?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, давайте.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. У мене просте питання насправді, його вже задав пан Пацкан, але дійсно хочеться почути. Ми розглядаємо питання про недовіру, нам зачитали різні регламентні норми. Але хотілося б почути від ініціаторів, в чому причина розгляду цього питання, які конкретно претензії до роботи Рахункової палати і Голови. Оце, мені здається, найголовніше питання. Ми якось про нього взагалі не говоримо.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Володимире Леонідовичу, чи можете ви відповісти на це питання?

 

ФРОЛОВ П.В. Пані голово, якщо можна, то в мене буде відповідь.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пане Фролов, почекайте секундочку. Пане Фролов, було запитання до доповідача. Володимире Леонідовичу, ви нас чуєте?

 

ГЕВКО В.Л. Шановні колеги! Хочу наголосити, що це є ініціатива не одного, а 129 народних депутатів. Тому вважаю, що тут немає змісту особливо щось коментувати.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Володимире Леонідовичу.

Павло Фролов, прошу.

 

ФРОЛОВ П.В. Дякую. Шановні колеги! З жовтня минулого року, коли я перейшов до бюджетного комітету, я дуже предметно аналізую роботу саме Рахункової палати, розробляючи нову редакцію Закону про цю важливу інституцію. Незважаючи на те, що я дуже глибоко обізнаний з особливостями роботи Рахункової, я сьогодні спробую залишити емоції і політичні оцінки, хоча це буде непросто, а поінформувати вас, своїх колег, лише про факти, що характеризують роботу пана Валерія Васильовича Пацкана на посаді Голови Рахункової палати.

Ви напевно знаєте, що 1 лютого цього року Єврокомісія оприлюднила великий аналітичний звіт про виконання Україною євроінтеграційних зобов'язань, в якому йдеться про повну відсутність прогресу в роботі Рахункової палати. Безпристрасні єврочиновники констатують низьку якість аудиторської роботи, проведення інспекцій, а не аудитів, мінімальний вплив рекомендацій палати, погану комунікацію роботи, як наслідок, неготовність України до імплементації acquis ЄС та європейських стандартів аудиту. В перекладі з дипломатичної це означає повний провал євроінтеграції Рахунковою палатою, яка так і не стала вищим органом державного аудиту.

Кому цікаво, колеги, звертайтеся, я можу поділитися прямими цитатами цього документу.

Проект постанови передбачає недовіру і звільнення відповідно до Закону "Про правовий режим воєнного стану". 2022 рік, рік повномасштабного вторгнення, коли виникла потреба консолідації та максимізації зусиль усіх державних органів, в тому числі і на аудиторському фронті, став, на жаль, періодом загострення особистих конфліктів всередині палати, конфліктів, які часто призводили до відсутності кворуму та зриву запланованих засідань. Можемо констатувати погіршення фактично усіх показників роботи. Незважаючи на збільшення видатків держбюджету, майже вдвічі завдяки допомозі наших міжнародних партнерів, обсяг перевірених Рахунковою коштів зменшився на 40 відсотків, або 240 мільярдів гривень. Кількість проведених аудитів, що є основною спеціалізацією палати, впала ще більше – з 50-ти до 20-ти, тобто в 2,5 рази. Хоча ці документи за міжнародними стандартами не можна називати аудитами. Вони за висновками європейців більше схожі на ревізії радянського КРУ.

Щодо стану виконання, а точніше невиконання Стратегії розвитку палати. За 4 роки виконано менше ніж 15 відсотків встановлених показників індикаторів її реалізації. Якщо говорити про досягнення, то є один-єдиний показник, який було перевиконано ще в перший рік керівництва палатою паном головою.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Павле, прохання регламенту дотримуватися.

 

ФРОЛОВ П.В. Я хочу сказати про зарплату та про процес виписування собі премій. По цьому критерію європейські стандарти були дуже швидко втілені в життя і навіть перевищили рівень багатьох європейських колег.

Першими і практично єдиними змістовними, не технічними змінами до чинного Закону "Про Рахункову палату", пролобійовані Головою, були правки про зняття верхньої межі оплати праці членів палати. Тоді ще у 2018 році ці поправки набули чинності за 3 дні до завершення бюджетного року, що не завадило встигнути виписати собі 25 тисяч доларів премії за неповний перший рік роботи.

Це, так би мовити, фінансова комбінація з зарплатами стала прологом до хронічного і системного недоукомплектування кадрів Апарату палати. За весь час керівництва паном Головою заповненість штатки не піднімалась вище 75 відсотків, а станом на зараз, на кінець 2022 року, досягла рекордних 235 вакансій, або третини штатного розпису. І мова не про посади спеціалістів із найменшими окладами. Усі ці 5 років в палаті не було і немає жодного повноцінного керівника хоча б одного аудиторського…

 

ПІДЛАСА Р.А. Павло Валерійовичу, я дуже дякую вам за виступ. Але я вимушена вас перервати, тому що у нас все-таки регламент був 3 хвилини. Перепрошую. Чи є ще...

 

ФРОЛОВ П.В. Я завершую пані Роксолано.

 

ПІДЛАСА Р.А. Павло Валерійовичу, ну ви вже довго говорите. Вже більше ніж 3 хвилини.

 

ФРОЛОВ П.В. Я завершую.

 

ПІДЛАСА Р.А. І навіть більше ніж 5.

 

ФРОЛОВ П.В. Я не буду говорити про кримінальні справи, фігурантом яких виступає пан Голова.

 

ПІДЛАСА Р.А. Давайте 30 секунд.

 

ФРОЛОВ П.В. Нагадаю лише, що ми обговорюємо результати роботи керівника єдиного конституційного органу держави, покликаного проводити аудити використання публічних коштів, коштів платників податків, органу, який не може і ніколи не буде працювати ефективно, якщо на репутації навіть рядового його працівника, я не говорю про керівника, буде маленька брудна пляма.

У мене все. Дякую, колеги, за вашу увагу. Вибачте, якщо було емоційно.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Можливо, давайте всім дамо висловитися, а потім ви зробите підсумкове слово.

 

ПАЦКАН В.В. (Без мікрофону)

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Але давайте не більше…

 

ПАЦКАН В.В. Я буду максимально лаконічним і не буду вдаватись ні в політику, ні в емоції.

Перше питання. Прерогатива і компетенція змін до Закону "Про Рахункову палату" належить депутатам Верховної Ради. Пане Фролов, наскільки мені зрозуміло, ви готували внесення змін до Закону "Про Рахункову палату".

Конституція України передбачає безпосередньо контроль. Ми просили декілька разів змінити і не назву залишити і функціонал Рахункову палату, а вищий орган аудиту. Ми просили декілька разів вивести наших аудиторів з державної служби і сертифікувати їх як окремих аудиторів. Але, на превеликий жаль, ми не є суб'єктом подання. Суб’єктом подання є Верховна Рада. Це щодо першого питання.

По-друге, імплементація. Якщо говорити про імплементацію законів про виконання рекомендацій, то станом на сьогодні виконання рекомендацій Рахункової палати 70 відсотків. Якщо говорити про те, які відбулись аудити, то я хочу нагадати, що до червня місяця в Києві, до травня місяця, скажімо так, були активні майже бойові дії. Так, ми трошки зменшили план, але давайте переглянемо по всіх інших органах влади, чи хтось виконав план. Але ми залишились проводити аудити і аудити завершились майже всі своєчасно, так, з коригуванням плану.

Далі. Якщо говорити про стандарти, так, дійсно, ми декілька разів намагались звертатись щодо посилення стандартів INTOSAI і EUROSAI.

І буду завершувати. Шановні колеги, я почитав уважно статтю пана Фролова на "Українській правді", яка сьогодні ранком вийшла. Якщо тут без політики, то я дуже сумніваюсь. Якщо говорити без емоцій, то я теж дуже сумніваюсь. Якщо говорити фахово, то тоді давайте розглянемо звіт Рахункової палати, який ми вам подамо найближчим часом, до 1 травня, де зазначені всі цифри, і тоді я буду звітувати на засіданні Комітету, у Верховній Раді, і тоді не буде інсценувань і маніпуляцій як, в який спосіб працювала Рахункова палата.

Дякую, шановні колеги. З повагою до вас.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

 

ФРОЛОВ П.В. Роксолано, мені треба репліку...

 

ПІДЛАСА Р.А. Ні, будь ласка, Павле Валерійовичу, ні, в нас немає репліки на репліку. Ми тут будемо до ранку сидіти, якщо в нас буде репліка на репліку.

 

ФРОЛОВ П.В. Так було ж до мене запитання. Так запитання було, крім репліки, було запитання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Павло Валерійовичу, давайте… Хоче висловитись ще Микола Задорожній. Давайте надамо йому слово.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Колеги, всіх вітаю ще раз.

Я хотів би висловити свою думку. За три роки, скільки працюємо спільно в Комітеті, різна комунікація була з Рахунковою палатою, різні, можливо там, спілкування, більше, менше, тим не менше, десь були зауваження, здебільшого Рахункова палата виконувала свою роботу. І щоб не входити в такі дискусії глибокі, щоб, не дай бог, в сварку не переросло, хочу запропонувати переходити до прийняття рішення, тому що, наскільки я розумію, рішення не змінилось, визначиться зал Верховної Ради. В Комітеті ми можемо дискутувати довго, а визначатись в будь-якому разі буде зал Верховної Ради.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Шановні колеги, чи є в когось ще в залі… Молоток Ігор Федорович, прошу.

 

МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги, шановна голово! Я можу визначити, для нас усіх рік повномасштабного вторгнення – це такий лакмусовий папірець, який визначає не тільки по особистостях, але й по органах. Можу сказати про Рахункову палату, що з перших днів війни цей орган працював і Голова працював теж зі зброєю в руках.

Що стосується визначення недовіри, то мені теж незрозуміло, в якому сенсі іде недовіра в цьому питанні. Мені хотілося б, щоб цю юридичну колізію, я вважаю, повинно прокоментувати Головне юридичне управління в особі Теплюка Михайла Олексійовича.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Перепрошую.

 

МОЛОТОК І.Ф. Він у нас записаний як один з тих людей, які повинні бути присутні тут.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так. Ми направляли запрошення Теплюку Михайлу Олексійовичу. Чи є він присутній з нами на Zoom? Виглядає так, що ні.

 

МОЛОТОК І.Ф. Якщо ні, тоді в принципі ми не маємо права взагалі розглядати це питання. Тому що тут дійсно є юридична колізія. І без Головного юридичного управління Верховної Ради ми взагалі поставити це питання не можемо на Верховну Раду.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Ігорю Федоровичу, дозвольте я не погоджуся з вами. Поставити на голосування я точно можу без Головного юридичного управління. А підставою для розгляду цього питання в нас є доручення Голови Верховної Ради. Я розумію, що народні депутати не є посадовими особами і можуть не виконувати доручення Голови Верховної Ради. Але я є такою посадовою особою Верховної Ради і тому не можу його не виконувати.

Шановні народні депутати, чи є в когось…

 

ФРОЛОВ П.В. Пані голово, ну слухайте, ну Гончаренко по 5 разів задавав питання, до мене не дійшло, я не можу 30 секунд взяти? Ну чому таке ставлення? Було конкретне до мене запитання.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Я не зрозумів, які це 5 разів я брав слово? Що це за історія? Я один раз зайняв 20 секунд.

 

ФРОЛОВ П.В. На засіданні з Міністром оборони…

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. При чому тут Міністр оборони? Ми зараз говоримо про це засідання.

Шановна пані голово, я прошу…

 

ФРОЛОВ П.В. Стосовно…

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, будь ласка, давайте дотримуватися порядку на засіданні. Я розумію, що це дуже емоційне питання, але справедливості заради, Олексій Олексійович сьогодні задавав одного разу питання, але, Павло Валерійовичу, я, якщо ви наполягаєте, прошу. Давайте, одна хвилина, коментар ваш.

 

ФРОЛОВ П.В. Я дуже коротко. Було зазначено, що не всі органи під час військового стану працюють ефективно. Наприклад, Верховна Рада збільшила кількість законопроектів у першу сесію після війни у 2,3 рази. І так само працює Президент, так само працює Кабінет Міністрів: на грані, на надриві своїх можливостей, МЗС. Тому що потрібно працювати більше, коли війна, для того щоб бійці, які захищають нас, бачили ефективну роботу.

Ви казали про європейську інтеграцію. Ну, я просто тоді зацитую тільки заключення Європейської комісії: "Україна знаходиться на ранній стадії підготовки до імплементації acquis застосування європейських стандартів аудиту. Вплив аудиторської роботи Палати мінімальний". Ну про що ми ще говоримо?

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре.

Микола Задорожній, що, ще один коментар?

 

КРУЛЬКО І.І. Якщо дозволите. Я ще не брав слово з цього приводу.

 

ПІДЛАСА Р.А. Давайте, Іване Івановичу.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую. Значить, ну дивіться, давайте будемо говорити відверто, це питання суто політичне і, власне, саме таким чином його слід сприймати. Але будь-яке політичне питання потрібно розв'язувати в спосіб, який передбачений спеціальними законами, для того щоб не продукувати потім юридичних наслідків, які можуть бути негативними для роботи Рахункової палати. І якщо наш колега Павло Фролов зараз напрацьовує, як він каже, нову редакцію Закону "Про Рахункову палату", це, безумовно, його право як народного депутата, то я хочу сказати, що до другого читання законопроект "Про Рахункову палату" діючий готував я як голова тоді відповідного підкомітету. І ми дійсно змінили закон майже на 80 відсотків від тої первісної редакції, яка була подана до парламенту.

Так от, логіка, яка закладалася при прийнятті закону, зокрема по обранні Голови Рахункової палати, наступна: формується склад Рахункової палати на конкурсній основі і потім із складу Рахункової палати Голова Верховної Ради пропонує кандидатуру на Голову. Таким чином в сесійній залі відбувалося два голосування: одне голосування відбувалося за члена Рахункової палати Пацкана. А друге голосування відбувалося за його обрання Головою. Відповідно, якщо ми хочемо зберегти чистоту юридичної процедури, відповідним чином парламент мав би і в даному випадку голосувати. Тобто спочатку зняти Голову, а потім увільнити його з посади члена Рахункової палати. Це було б юридично грамотно і правильно. Пішли іншим шляхом, причому вже вдруге, тому що вже один раз це питання в сесійній залі розглядалось.

Ну я вважаю, що це може, я ж кажу, спричинити до негативних наслідків, на мою думку. Кожен має право, кожен депутат – чи фракція, чи група депутатів – поставити політичне питання на розгляд парламенту, тому що парламент власне є  уособленням політичного органу. Але в той же час рішення, які ми приймаємо, вони повинні відповідати Конституції і спеціальному закону. Ми розуміємо, що в Закон про особливості воєнного стану були введені відповідні зміни, ми це розуміємо, але в той же час ми маємо спеціальний Закон "Про Рахункову палату" і Регламент Верховної Ради, який передбачає спеціальну процедуру щодо формування цього органу і обрання Голови. Це моя ремарка стосовно того, що ми зараз розглядаємо.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Прошу.

 

ПАЦКАН В.В. Прошу вибачення, колеги. Я хочу, щоб не вводили в оману: не 20 аудитів, а 39 аудитів було проведено за минулий рік. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Пане Миколо Задорожній…

 

ФРОЛОВ П.В. 39 контрольних заходів. Ну ви 5 років (без мікрофону), ви не зрозуміли, що таке аудит. Ну Валерію Васильовичу!

 

ПІДЛАСА Р.А. Павле Валерійовичу! Я прошу вас дотримуватися порядку ведення засідання. Тут не говорить ніхто, поки я не надам слово. Дякую.

Миколо Задорожній, ви не опустили руку чи ще коментар?

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Ні, я хотів би ще прокоментувати і повернутись до моєї пропозиції, враховуючи, що є різні думки, є ініціатива від 120 і більше народних депутатів, є аргументована позиція Голови Рахункової палати, є пропозиція переходити до прийняття рішення і знову-таки визначиться зал. Я ж так розумію, в проекті Комітету у нас, те, що я читав, це на розсуд залу. Давайте приймати це рішення. Дякую. Дискусії зараз ні до чого не приведуть.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Володимире Володимировичу, прошу.

 

ЦАБАЛЬ В.В. В мене насправді питання якраз було те, що Задорожній запитав: у нас рішення яке пропонується Комітетом?

 

ПІДЛАСА Р.А. Ігорю Федоровичу, ви як відповідальний депутат готові запропонувати рішення?

 

МОЛОТОК І.Ф. (Без мікрофону)

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, я розумію, що ви не чуєте нашу дискусію. Тут запитання у колег, чи є така форма, як "на розсуд залу"? Коректне формулювання того, що на практиці означає "на розсуд залу", це "рекомендувати Верховній Раді визначитись шляхом голосування щодо зазначеного питання".

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Я саме це мав на увазі. Вибачте за некоректне формулювання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добре. Тоді, якщо немає більше коментарів, пропоную переходити до прийняття рішення.

Зважаючи на доручення Голови Верховної Ради щодо необхідності розгляду даного питання та дискусію, яка зараз відбулася, пропонується прийняти таке рішення Комітету: враховуючи положення пункту 16 частини першої статті 85 Конституції України та частини четвертої статті 12 Закону "Про правовий режим воєнного стану", рекомендувати Верховній Раді розглянути проект Постанови за номером 8297 і визначитися щодо цього проекту шляхом голосування.

Прошу голосувати. Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько Іван Іванович.

 

КРУЛЬКО І.І. Утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко Володимир Леонідович.

 

ГЕВКО В.Л. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук Олена Євгенівна. Немає.

Лопушанський Андрій Ярославович. Немає.

Цабаль Володимир Володимирович – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко Тарас Іванович. Немає.

Борт Віталій Петрович.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко Валерій Сергійович.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко Олексій Олексійович.

 

ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – проти.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський Анатолій Григорович.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв Сергій Володимирович. Немає.

Забуранна Леся Валентинівна. Немає.

Задорожній Микола Миколайович.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський Максим Валентинович. Від'єднався.

Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе Антон Іванович.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв Артем Юрійович. Немає.

Лаба Михайло Михайлович. Немає.

Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. (Без мікрофону)

 

ЦАБАЛЬ В.В. Вибачте. Валерію Валерійовичу, повторіть, бо хтось на вас наклався.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лаба наклався, напевно.

Лунченко – утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко – утримався.

А Лаба?

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лаба – за.

Люшняк Микола Володимирович. Немає.

Молоток Ігор Федорович.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – проти.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк – утримався.

Пузійчук Андрій Вікторович. Відсутній.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Володимире, я прошу вибачення. Приєдналася. Поганий зв'язок.

Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Леся Валентинівна – за.

Пуртова Анна Анатоліївна.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – також за.

Вибачаюсь за зв'язок.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський – за.

Пуртова Анна Анатоліївна. Немає.

Пушкаренко Арсеній Михайлович. Немає.

Саламаха Орест Ігорович. Немає.

Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. За. Перепрошую за зв'язок.

 

ЦАБАЛЬ В.В. За. 31-й. Добре. Почули. 31-й зареєстрований.

Урбанський Анатолій Ігорович.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Утримався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський – утримався. Почув.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Фролов – за.

Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зараз я порахую. 21 – за у нас.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я бачу, що 20 – за. Давайте ще раз.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ні, не ще раз. Почекайте, в мене все записано. 21.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Є Шпак.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 21 – за, колеги. 1, 2, 3, 4 – утримались і 2 – проти. Все правильно. Давайте ми перевіримо, якщо таке питання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, важливе питання. Давайте перевіримо. Одна хвилина.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна – за, приєдналась. 21 – за, все в нас співпадає.

Там Забуранна і Лаба приєднуються.

 

ПІДЛАСА Р.А. 21.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 21 – за, 4 – утримались.

 

ПІДЛАСА Р.А. Секретаріат, чи співпадає підрахунок?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 2 – проти. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.ВА. Дякую. Рішення прийнято.

Шановні колеги, в нас є ще третє питання: про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.

Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна. Любове Олександрівно, будь ласка.

 

ШПАК Л.О. Дякую.

За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 59 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 20 законопроектів і такими, що впливають на показники бюджету, 39 законопроектів. З них 27 мають безпосередній вплив та 12 мають опосередкований вплив.

Дякую. Прошу підтримати.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую, Любове Олександрівно.

Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов’ю Олександрівною пропозиція, а саме: визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету – 20 законопроектів, та такими, що впливають на показники бюджету – 39 законопроектів, згідно з наданими вам переліками.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Я – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук – немає.

Лопушанський – немає.

Цабаль – за.

Бакунець. Павле Андрійовичу!

Батенко.

Борт.

 

БОРТ В.П. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.

 

ГНАТЕНКО В.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.

Драбовський.

Дунаєв.

Забуранна.

Задорожній.

 

ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний.

 

КАЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.

 

КІССЕ А.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.

Лаба.

Лунченко.

 

ЛАБА М.М. Лаба – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. О'кей. Лаба – за.

Люшняк.

Молоток.

 

МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.

Пуртова.

Пушкаренко.

Саламаха.

Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський.

 

УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Фролов.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 23 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Шановні колеги! Оголошую засідання закритим.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку