СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

 з питань бюджету

 

2 серпня 2023 року

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні народні депутати та запрошені на Комітет, всім доброго вечора!

Пропоную розпочинати роботу.

На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист згоди на проведення сьогоднішнього засідання Комітету в режимі відеоконференції.

Прошу секретаря Комітету Цабаля Володимира Володимировича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету.

Я буду оголошувати за списком прізвища члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.

Підласа Роксолана Андріївна – присутня.

Крулько Іван Іванович.

Гевко Володимир Леонідович.

Копанчук Олена Євгенівна.

 

КОПАНЧУК О.Є. Вітаю всіх. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день.

Лопушанський Андрій Ярославович.

Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Присутній в залі.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день.

Борт Віталій Петрович.

Герман Денис Вадимович.

 

ГЕРМАН Д.В. Вітаю, колеги. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Гнатенко Валерій Сергійович.

Гончаренко Олексій Олексійович.

Драбовський Анатолій Григорович.

Дунаєв Сергій Володимирович.

 

ДУНАЄВ С.В. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день.

Забуранна Леся Валентинівна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. Добрий день. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Добрий день.

Задорожній Микола Миколайович.

Заремський Максим Валентинович.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.

 

КАЧНИЙ О.С. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кіссе Антон Іванович.

Кузбит Юрій Михайлович.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит присутній. Добрий день.

 

ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.

Лаба Михайло Михайлович.

 

ЛАБА М.М. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Лунченко Валерій Валерійович.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Вітаю. Лунченко присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Люшняк Микола Володимирович.

 

ЛЮШНЯК М.В. Добрий день. Люшняк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Молоток Ігор Федорович.

Пасічний Олександр Станіславович.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.

 

ПОЛЯК В.М. Добрий день. Поляк присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.

Пуртова Анна Анатоліївна.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Колеги, добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Северин Сергій Сергійович.

 

СЕВЕРИН С.С. Присутній. Добрий день.

 

ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.

 

ТІСТИК Р.Я. Добрий день. Присутній.

 

ПІДЛАСА Р.А. Урбанський Анатолій Ігорович.

Фролов Павло Валерійович.

 

ФРОЛОВ П.В. Добрий день. Присутній Фролов.

 

ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.

 

ШПАК Л.О. Добрий день. Присутня.

 

ПІДЛАСА Р.А. Володимире Володимировичу, підтвердіть наявність кворуму.

 

ГЕВКО В.Л. Добрий день. Зареєструйте, будь ласка, ще Гевка, також присутній вже. Приєднався.

 

ЦАБАЛЬ В.В. На даний момент зареєструвалося 23 члени Комітету. Кворум є.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую. Засідання оголошую відкритим.

Щодо порядку денного сьогоднішнього засідання, він та відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО і на електронну пошту у Верховній Раді.

Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько. Відсутній.

Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський. Відсутній.

Цабаль – за.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Бакунець – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Борт. Відсутній.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Відсутній.

Гончаренко. Відсутній.

Драбовський. Відсутній.

Дунаєв.

 

ДУНАЄВ С.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Відсутній.

Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний.

 

КАЧНИЙ О.С. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе. Відсутній.

Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Присутній.

 

КІССЕ А.І. Кіссе присутній. Зв'язок поганий. Запиши, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Антоне Івановичу, записали. Яка ваша позиція за порядок денний?

 

КІССЕ А.І. За. Підтримую. Яка може буть?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Ну, уточнюю. Дякую.

Кунаєв. Відсутній.

Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. За порядок денний, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Молоток. Відсутній.

Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Добрий день, колеги. Володимире Володимировичу, Пузійчук – за. І зареєструйте, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували. 25-й.

Пуртова. Відсутня.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. Володю, Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. Тістик підтримує.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.

Фролов.

 

ФРОЛОВ П.В. Голосую – за, Фролов.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак. Любове Олександрівно.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 25 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Перше питання – це погодження виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії.

До Комітету Верховної Ради України з питань бюджету надійшли звернення Херсонської обласної військової адміністрації від 20 липня та Миколаївської обласної військової адміністрації від 31 липня щодо погодження виділення коштів із фонду ліквідації наслідків збройної агресії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України номер 696.

До доповіді запрошується начальник Миколаївської обласної військової адміністрації Кім Віталій Олександрович.

Віталію Олександровичу, вітаємо вас на Комітеті і прошу.

 

КІМ В.О. Доброго дня всім. В двох словах. На даний момент складено акти по 251 підтопленому будинку. Із них 9 будинків зруйновано повністю, по 75 будинкам сума компенсації складає більше 200 тисяч гривень, тобто по 139-и буде по 381 йти по "еВідновлення", по іншим буде зміненому в порядку 696. На даний момент чек-листи комісіями складено по 24 будинкам на суму близько 8 мільйонів гривень, це Снігурівська та (без мікрофону)…

 

ПІДЛАСА Р.А. Віталію Олександровичу, ми вас погано чуємо. Ви перериваєтесь.

 

КІМ В.О. Зараз чуєте?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, але перервами. Можливо, ви би могли…

 

КІМ В.О. Одну хвилинку. Якщо можна, я переключуся.

Так чутно мене? Краще?

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, краще.

 

КІМ В.О. Проблеми по роботі комісій ускладнюються тим, що не всі люди є на місцях і не завжди можемо попасти. А також у багатьох людей, більше половини, немає права власності, ми зараз допомагаємо їм це відновити.

Тому план використання коштів, який буде скориговано після завершення виконання обстежень всіх підтоплених будинків. Це, в принципі, все. Я гадаю, що гроші залишаться і ви будете приймати рішення, куди їх треба буде перерозподілити.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.

Давайте одразу народні депутати зададуть питання, якщо питання є, щодо виділення коштів для Миколаївської військової адміністрації. А тоді перейдемо до питань Херсонської. Якщо в когось є питання, прошу в Zoom підняти руку.

 

ЛАБА М.М. Якщо можна? Михайло Лаба.

 

ПІДЛАСА Р.А. Так, прошу.

 

ЛАБА М.М. Пане Кім, дякую. Звісно підтримуємо всі ваші подані заявки. Дійсно люди потребують, наші українці.

Я хотів запитати більше, от бачу, добре було зібрано ПДФО з військових. Скажіть, будь ласка, чи йдуть громади на контакт і підтримують придбання спецтехніки? Наприклад, там автомобілі, які не військові, скажімо так, але допомогу військовим. Вони купують, громади? Зараз 2 мільярди у вас за 7 місяців ПДФО сплачено з податку з військових.

 

КІМ В.О. Добрий день!

Дякую за запитання. Так, по пам'яті, там 23 чи 27 відсотків… ідуть.

Громади, у них немає вибору, вони ідуть на прямі субвенції та на допомогу військовим. Зараз відходимо від практики закупівлі самим, а працюємо з військовими частинами, щоб вони покупали самі.

Окрім цього у Миколаївської області є певні особливості. Перше, дуже багато донорської допомоги зайшло, яка пішла на військових напряму. Через те ми виконуємо заявки військових в повному обсязі на Миколаївщині. Через це кошти у громад, в яких перевищення ПДФО, частково також ідуть на поновлення свого власного там автопарку, обладнання і таке інше, що було пошкоджено обстрілами.

Тобто ми використання бюджетних коштів у громади зараз взяли на контроль на додатковий, там заборонили їм купувати собі машини, там і таке інше. Але громади дуже відповідально ставляться до бюджету і всі, без виключення, допомагають Збройним Силам.

 

ЛАБА М.М. Дякую. Успіхів вам!

 

КІМ В.О. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Якщо немає запитань до начальника Миколаївської обласної військової адміністрації, пропоную переходити до другої частини цього питання, це зміна розподілу для Херсонської обласної військової адміністрації.

Питання щодо виділення цих коштів від цієї суми по Херсонській обласній військовій адміністрації ми вже погоджували в червні, але відповідно до постанови, яку ми сьогодні розглядаємо, відповідно до змін є певні уточнення.

Тому запрошую до слова Прокудіна Олександра Сергійовича, якщо він є з нами на зв'язку.

 

ПРОКУДІН О.С. Так. Здоров'я бажаю!

Колеги, ми підтримуємо цей перерозподіл, виділення бюджетних коштів за тим розподілом, який зараз, бо попередній розподіл не був можливий взагалі в дійсності. Тому що там 6 мільйонів розподілялися на ті видатки, які ми не змогли би використати. А зараз те, що потрібно.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Прекрасно.

Шановні народні депутати, чи є запитання до Олександра Сергійовича?

 

ЛАБА М.М. Пані Роксолано! Михайло Лаба. Лише прокоментую, якщо можна. Дякую голові Херсонської військової адміністрації. Відповідно, напевно, Комісія попередньо трошки не так попрацювала, що не синхронізували з потребами ОВА. Рекомендую їм трошки краще попрацювати наступного разу.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Це тільки в мене не чутно чи у всіх?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Я так розумію, що у всіх. Також немає картинки та не чутно.

 

ГЕРМАН Д.В. Немає картинки та не чутно.

 

ЛАБА М.М. У всіх зараз відновилось.

 

МАЙСНЕР А.В. Рахункова на зв’язку. Мене чутно зараз?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Пане Андрію, я вас точно чую в Мінфіні, а чи чують представники Бюджетного комітету я не знаю.

 

МАЙСНЕР А.В. Вітаю, пане Романе. Радий бачити.

 

ГЕРМАН Д.В. У Бюджетному Рахункову завжди чутно.

 

ПРОКУДІН О.С. Навіть у Херсоні чутно Вас.

 

МАЙСНЕР А.В. Чудово. Дякую.

Щось із трансляцією я не можу зрозуміти, що відбувається.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, ви чуєте?

 

ЛАБА М.М. Тепер так.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тепер так, але у нас мікрофон не працює в Комітеті. Почекаємо.

 

МАЙСНЕР А.В. Дуже поганий звук, але дещо чутно.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Почекайте, будь ласка.

 

ПІДЛАСА Р.А. В Бюджетному комітеті не працює мікрофон. Але він потрібен для стенограми… Одна хвилина паузи.

 

МАЙСНЕР А.В. Пані Роксолано, Рахункова на зв'язку. Майснер є. Заперечень ми не маємо щодо погодження, я одразу про це заявляю. І я знаю, що ви вже запитували.

І під час проведення аудитів щодо відновлення по відповідних коштах ми дамо свої висновки аудиторські, коли буде відповідна нагода і відповідний аудит.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

А нас чути?

 

МАЙСНЕР А.В. Дуже добре чутно і ще краще видно.

 

ПІДЛАСА Р.А. Супер.

Чи є тоді коментарі у Міністерства фінансів?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Ми не заперечували щодо прийняття і погодження цього розподілу. Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Тоді пропонується прийняти таке рішення Комітету:

керуючись вимогами частини другої статті 29 Закону про Державний бюджет на 2023 рік, погодити відповідно до пунктів 2 та 3 змін до постанови Уряду за номером 609, затверджених постановою Уряду за номером 696, виділення з фонду ліквідації наслідків збройної агресії коштів (видатків розвитку) на безповоротній основі для відновлення нерухомого майна житлового призначення внаслідок підриву Каховської ГЕС та надання компенсації за такі об'єкти (із дотриманням вимог Бюджетного кодексу щодо проведення видатків за спеціальним фондом бюджету):

Херсонській обласній державній адміністрації (для Херсонської обласної військової адміністрації) – 980,9 мільйонів гривень (щодо визначення виділених коштів як видатків розвитку та редакційного уточнення напряму використання цих коштів);

Миколаївській обласній державній адміністрації (для Миколаївської обласної військової адміністрації) – 341,8 мільйонів гривень.

Прошу голосувати.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Крулько, прошу зареєструвати на Комітеті. Голосую – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували, Іване Івановичу.

Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. Копанчук – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували.

Цабаль – за.

Бакунець.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко. Тарасе Івановичу! Відсутній.

Борт. Відсутній.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. Герман – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Відсутній.

Гончаренко. Відсутній.

Драбовський. Відсутній.

Дунаєв. Сергію Володимировичу! Відсутній.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Микола Миколайович відсутній.

Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Не чутно. Каптєлов – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Колеги! Не чути, Володимире, тебе.

 

КАЧНИЙ О.С. Качний – за.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит також – за.

 

САЛАМАХА О.І. Володимире, у вас знову не працює мікрофон.

 

КІССЕ А.І. Кіссе – за.

 

КАЧНИЙ О.С. Качного запишіть.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Без мікрофону) – за. Підтримую.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. Разорвалось на Каптелове.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, мене чути? Бо у нас знову технічні проблеми.

 

КАПТЄЛОВ Р.В,. Зараз чути.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тоді я ще раз швидко пройдусь. Я повторюю, хто що казав.

Підласа – за.

Крулько – за.

Гевко – за.

Копанчук – за.

Лопушанський – за.

Цабаль – за.

Бакунець – за.

Батенко – відсутній.

Борт – відсутній. Ну на голосуванні.

Герман – за.

Гнатенко – відсутній.

Гончаренко – відсутній.

Драбовський – відсутній.

Дунаєв – відсутній на цьому голосуванні.

Забуранна "за" сказала.

Задорожній – відсутній.

Заремський – за.

Каптєлов – за.

Качний.

 

КАЧНИЙ О.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так. За.

Кіссе.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній. І Драбовський – за.

 

КІССЕ А.І. Кіссе – за.

Володимире, Кіссе – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Кіссе – за.

Драбовський – за.

І реєструємо тоді Драбовського. Анатолію Григоровичу, все, врахували.

Далі пішли.

Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, Володимире.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.

Кунаєв. Відсутній.

Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую. Лунченко – за.

Люшняк.

 

ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Так, Люшняк – за.

Молоток. Відсутній.

Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний – за.

Поляк.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк – за.

Пузійчук.

 

ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук підтримує.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук – за.

Пуртова. Відсутня.

Саламаха.

 

САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха – за.

Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин – за.

Тістик. Відсутній.

Урбанський. Відсутній.

Фролов.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ТІСТИК Р.Я. Володимире, пропустив мене. Тістик – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик – за.

За – 26. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.

Друге питання. Про план роботи Комітету на період десятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання та пропозиції до проекту порядку денного сесії.

Доповідає секретар Комітету Цабаль Володимир Володимирович.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шановні колеги, проект плану роботи на наступну десяту сесію вам наданий і містить основні напрямки діяльності Комітету. При цьому:

в першому і другому розділі проекту вказаний план законопроектної роботи Комітету, основою якої має стати підготовка та прийняття закону про державний бюджет на 2024 рік (це наша ключова діяльність на наступну сесію);

у розділі IV запропонований перелік заходів з питань контролю та дотримання бюджетного законодавства з урахуванням вимог щодо застосування положень такого законодавства в умовах дії воєнного стану.

Поряд з тим, на виконання доручення Голови Верховної Ради підготовлено переліки законопроектів для включення до проекту порядку денного десятої сесії та таких, що пропонується не включати до проекту порядку денного. Загалом, згідно з проектом наданого листа пропонується включити до проекту порядку денного десятої сесії 43 законопроекти і не включати – 24 законопроекти, як такі, що втратили актуальність.

Тому пропонуємо затвердити план роботи Комітету на десяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити і не включати до проекту порядку денного десятої сесії Верховної Ради. Сам план вам наданий. Прохання підтримати.

 

ПІДЛАСА Р.А. Чи є запитання до доповідача?

 

КРУЛЬКО І.І. Так, колеги, у мене є запитання.

 

ПІДЛАСА Р.А. Прошу.

 

КРУЛЬКО І.І. Це Іван Крулько.

У мене запитання наступного характеру. Ми ж з моменту повномасштабного вторгнення працюємо в режимі одного засідання, яке ми перериваємо, але по суті відновлюємо одне і теж саме засідання.

У мене запитання: яким чином ми можемо планувати сесії, якщо по суті в нас пленарні засідання не закриваються зовсім, а воно у нас іде одне наскрізне? Можна от в цьому контексті зрозуміти, як, власне, чи це просто формально, щоб виконати норми Регламенту про затвердження плану роботи комітету?

 

ЦАБАЛЬ В.В. Іване Івановичу, може, я прокоментую своє бачення, бо я цим питанням сам вже задавався, якщо чесно, декілька разів? А потім, може, у Роксолани Андріївни теж є коментар.

Тобто в моєму розумінні, що у нас засідання триває, але в той же час сесії у нас нові розпочинаються. У нас навіть законопроекти всі починаються з вісімки, потім з дев'ятки, потім з десятки, тому що те, коли починається сесія, це пряма норма закону, яка ніяк не зв'язана, скажемо так, з тим, чи це одне засідання, чи різні. Моє розуміння тут знову ж таки, напевно, питання і до Регламентного комітету, я думаю, що ми не перший комітет, який це задав, що юридично виходить, що у нас одне засідання триває, але це засідання йде паралельно в декількох сесіях. І тут якось юридично нібито нелогічно, але з точки зору юридичної і законодавчої норми виглядає, що це так.

 

ПІДЛАСА Р.А. Я від себе можу додати, що 20 липня надійшло доручення від Голови Верховної Ради Руслана Олексійовича Стефанчука, в якому йдеться, власне, про те, про що сказав Володимир Володимирович, і доручено нам, мені як посадовій особі на виконання вимог статті 21 Регламенту Верховної Ради подати такий план законопроектних робіт до проекту порядку денного чергової десятої сесії Верховної Ради, яка буде тривати з вересня 2023 року до січня 2024 року.

Тому, думаю, ми будемо в таких рамках працювати.

 

КРУЛЬКО І.І. Роксолано Андріївно, от ви розумієте, в чому є проблема? Проблема полягає в тому, що, по суті, якщо дивитися на Регламент Верховної Ради, то зараз Верховна Рада не мала би засідати зовсім, тому що всередині липня сесія закінчується по Регламенту, а нова розпочинається в перший вівторок вересня. Але ж ми засідаємо і в кінці липня, і в нас в серпні буде два засідання. Те саме у нас буде в наступному році, коли, по суті, весь січень ми будемо працювати і лютий. Тобто я просто завжди за те, щоб була якась логіка.

Якщо ми озвучуємо, оголошуємо про те, що в нас іде безперервне засідання, то безперервне засідання не може перерватися новими сесіями. Тому що якщо ми відкриваємо нову сесію, то ми повинні закрити стару. А ми ж нічого не закривали, ніяку стару сесію, і засідання ніяке ми не закривали. В нас, наприклад, є випадки, коли депутатів Верховної Ради притягали до відповідальності регламентної, тобто забороняли участь в п'яти засіданнях. Я нагадаю, в нас є такий випадок. Так от депутат, якому заборонили участь в п'яти засіданнях, не бере участі ні в одному засіданні, яке в нас відбувається, бо в нас воно безперервне.

Тобто я би хотів все-таки, щоб ви як член Погоджувальної ради, щоб це питання ми порушили, оскільки всі депутати насправді, хтось є головою парламенту, хтось є головою комітету, ще якісь посади займає, але по суті депутатський мандат для всіх однаковий. То я би просто хотів, щоб в нас була тут юридична чистота. Принаймні, якщо ми, парламент, приймаємо закони, то самі ж для себе повинні виробляти такі правила, щоб вони хоча б трошки були схожі на закон. Оце моя думка з цього питання.

Бо ми зараз затвердимо план роботи на наступну сесію, в нас дійсно, як Володимир сказав, вже номери законопроектів будуть починатися з 10, зараз починаються з 9, але по суті засідання йде безперервно. От власне треба або Регламент міняти, або відміняти тоді оці плани законопроектних робіт.

Дякую.

 

ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, безперечно, в тому, що ви говорите, є дуже багато логіки, але я думаю, що це питання повинно вирішити керівництво Верховної Ради спільно з керівниками фракцій та груп. Я пропоную нам все ж таки діяти в тих рамках, які були попередньо погоджені, поки вони не зміняться. В будь-якому випадку нам потрібно ухвалювати Закон про Державний бюджет на 2024 рік і нам потрібно буде ухвалювати низку змін до Бюджетного кодексу, які ми і пропонуємо включити в план нашої роботи.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Якщо можна, я додам.

Іване Івановичу, тут дійсно, те, що ви говорите, повністю поділяю занепокоєння. Я сам це питання декілька разів піднімав. Єдине, що хочу уточнити, що питання ж не стоїть в тому, чи буде в нас нова сесія, чи не буде. Тобто тут я думаю, що і ви, і я, ми тут згодні, що сесія нова має бути. Тут питання скоріше, чому це одним засіданням робиться? Ну так ми вирішили. Це вже інше питання.

І що стосується конкретно питання плану, оскільки сесія в будь-якому випадку буде, план напевно погоджувати треба. А вже інше питання, чому в нас одне засідання іде через три чи чотири вже сесії, це вже дійсно там питання до керівництва фракції, Верховної Ради і напевно в цілому до Верховної Ради, тобто до залу. Оскільки ми, якщо я не помиляюсь, самі проголосували  про проведення безперервного засідання. Тобто це навіть не рішення керівництва, я можу помилятись, але мені здається, що це не рішення керівництва Верховної Ради було – це рішення саме Верховної Ради, яке ми голосували.

 

КРУЛЬКО І.І. І в плані наших законопроектних робіт, я теж хочу колег попросити, в світлі прийнятих на останньому засіданні змін відповідно до Бюджетного кодексу, відповідно до яких тепер закони про зміни до бюджету, якщо немає позитивного висновку Мінфіну, не можна пускати в зал, ви ж теж передивіться, щоб ми раптом не рекомендували парламенту включати ті законопроекти, про яких у Мінфіну може бути інша думка, ніж у парламенті Будь ласка, щоб ми дійсно йшли в ногу з прийнятими рішеннями на останньому засіданні Верховної Ради.

 

ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, ще не набув чинності цей закон, поки що можна включати все.

 

КРУЛЬКО І.І. Ні, ні. Так треба наперед дивитися. Тому що тепер будь-що ми можемо внести взагалі в зал, тільки якщо про це дасть нам добро виконавча гілка влади. Ви ж самі про це проголосували. Тому я хочу, щоб ми цей закон дуже чітко дотримувались, він дуже важливий з точки зору права народного депутата на законодавчу ініціативу.

 

ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, я поділяю вашу думку з цього приводу.

Чи можемо ми переходити до прийняття рішення, чи є ще коментарі?

 

ЛАБА М.М. Голосуємо.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую.

Тоді ставиться на голосування озвучена секретарем Комітету Цабалем Володимиром Володимировичем пропозиція:

затвердити план роботи Комітету на десяту сесію та схвалити переліки законопроектів, які пропонується включити і не включати до проекту порядку денного дев'ятої сесії, згідно з наданими проектами документів.

Володимире Володимировичу, будь ласка.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.

 

ПІДЛАСА Р.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.

 

КРУЛЬКО І.І. Не можу не підтримати таке важливе питання. Звичайно – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дякую, Іване Івановичу.

Гевко.

 

ГЕВКО В.Л. Гевко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.

 

КОПАНЧУК О.Є. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В.  Цабаль – за.

Бакунець.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Батенко.

 

БАТЕНКО Т.І. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Борт. Відсутній.

Герман.

 

ГЕРМАН Д.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко. Відсутній.

Гончаренко. Відсутній.

Драбовський.

 

ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.

Забуранна.

 

ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Відсутній.

Заремський.

 

ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.

 

КАПТЄЛОВ Р.В. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Качний.

 

КАЧНИЙ О.С. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.

 

КІССЕ А.І. Підтримую.

 

 ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.

 

КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.

Лаба.

 

ЛАБА М.М. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.

 

ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк. Миколо Володимировичу! Відсутній.

Молоток. Немає. Відсутній.

Пасічний.

 

ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.

 

ПОЛЯК В.М. Поляк - за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Андрію Вікторовичу! Відсутній.

Пуртова. Відсутня.

Саламаха Орест Ігорович.

 

САЛАМАХА О.І. Саламаха – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Северин.

 

СЕВЕРИН С.С. Підтримую. За.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.

 

ТІСТИК Р.Я. Підтримую, за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.

Фролов.

 

ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.

 

ШПАК Л.О. Шпак – за.

 

ЦАБАЛЬ В.В. 25 – за. Рішення прийнято.

 

ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.

Оголошую засідання Комітету закритим і дякую всім, хто приєднався.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку