СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України
з питань бюджету
20 грудня 2023 року
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, доброго ранку усім. Я з вами на зв'язку, але прошу Івана Івановича Крулька розпочати засідання, я приєднаюся трошечки пізніше.
ВАТУЛЬОВ А.В. Іван Іванович сказав, що буде за 2 хвилини. Ми починаємо. І Цабаль Володимир Володимирович також запізниться і погодив, що буде рахувати, почне рахувати Молоток Ігор Федорович.
ПІДЛАСА Р.А. Вас, до речі, дуже погано чути.
ЦАБАЛЬ В.В. Роксолано Андріївно, я онлайн і через 10 хвилин буду в кабінеті. А поки, якщо можна, Ігор Федорович зробить всі задачі по кворуму.
ПІДЛАСА Р.А. Без проблем. Дякую.
Давайте як тільки буде кворум одразу починати.
ВАТУЛЬОВ А.В. Кворум уже є. Крулько Іван Іванович сказав, що буде за 2 хвилини.
ПІДЛАСА Р.А. Добре. Дякую.
Веде засідання перший заступник Голови Комітету з питань бюджету
КРУЛЬКО І.І.
КРУЛЬКО І.І. Доброго дня, колеги. Є пропозиція розпочати засідання Комітету. За дорученням Голови Комітету я почну його вести.
На звернення Голови Комітету більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання в режимі відеоконференції. Отже, засідання проведемо в режимі відеоконференції. Ті депутати, які присутні офлайн, будуть голосувати в режимі офлайн.
Оголошую за списком прізвища членів Комітету, які відповідно мають підтвердити свою присутність.
Підласа Роксолана Андріївна. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Підласа присутня.
КРУЛЬКО І.І. Так-так. Я тут бачу на екрані.
Крулько Іван Іванович. Присутній.
Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. Доброго дня. Присутня.
КРУЛЬКО І.І. Присутня.
Лопушанський Андрій Ярославович.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Доброго дня. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Цабаль Володимир Володимирович.
ЦАБАЛЬ В.В. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній Цабаль.
Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Бакунець присутній.
КРУЛЬКО І.І. Бакунець присутній.
Батенко Тарас Іванович.
КРУЛЬКО І.І. Батенко присутній.
Борт Віталій Петрович. Немає.
Герман Денис Вадимович.
ГЕРМАН Д.В. Присутній.
БАТЕНКО Т.І. Зареєструйте Батенка.
КРУЛЬКО І.І. Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Гончаренко Олексій Олексійович. Гончаренка поки немає.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко присутній.
КРУЛЬКО І.І. Гончаренко присутній. Відмічаємо. Добре, дякую.
Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський присутній.
КРУЛЬКО І.І. Дякую.
Дунаєв Сергій Володимирович.
ДУНАЄВ С.В. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Дунаєв присутній.
Забуранна Леся Валентинівна.
ЗАБУРАННА Л.В. Доброго ранку. Присутня.
КРУЛЬКО І.І. Присутня.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній присутній.
КРУЛЬКО І.І. Заремський Максим Валентинович. Поки немає.
Каптєлов Роман Володимирович.
Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Кіссе Антон Іванович.
Кузбит Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Добрий день. Кузбит присутній.
КРУЛЬКО І.І. Кунаєв Артем Юрійович.
КУНАЄВ А.Ю. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. Вітаю, колеги. Лунченко присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Люшняк Микола Володимирович.
Молоток Ігор Федорович.
МОЛОТОК І.Ф. Доброго дня, колеги. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго ранку. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк присутній.
КРУЛЬКО І.І. Поляк присутній.
Пузійчук Андрій Вікторович.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. Присутня.
КРУЛЬКО І.І. Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. Вітаю, колеги. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Доброго дня. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Урбанський Анатолій Ігорович.
УРБАНСЬКИЙ А.І. Доброго дня. Присутній.
КРУЛЬКО І.І. Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Доброго ранку. Фролов присутній.
КРУЛЬКО І.І. Присутній.
Шпак Любов Олександрівна.
ШПАК Л.О. Присутня.
КРУЛЬКО І.І. Бачу, що присутня.
В нас присутні 30 членів Комітету. Кворум є. Ми можемо розпочинати. Оголошую засідання відкритим.
Тепер, шановні колеги, щодо порядку денного засідання Комітету, до якого, зокрема, включено питання про додатковий розгляд законопроекту за номером 9387. Керуючись частиною п’ятою статті 44 Закону про комітети, ми можемо додатково розглянути відповідний законопроект, якщо за це проголосує більшість членів Комітету.
Проект порядку денного, відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО, а також в чат і на електронну пошту у Верховній Раді. Пропоную проголосувати за порядок денний і вважати це поверненням до розгляду питання щодо підготовки до другого читання законопроекту за номером 9387.
Немає заперечень? Немає. Якщо немає, тоді будемо…
ГОНЧАРЕНКО О.О. Я вибачаюсь, пане головуючий, це Гончаренко. У мене питання: і після того нам вже більшість не потрібна буде для прийняття рішення безпосередньо по самій правці?
КРУЛЬКО І.І. Ні, по поправці рішення будемо приймати. Це тільки про те, щоб ми на Комітеті розглянули цей законопроект. Немає заперечень?
ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.
КРУЛЬКО І.І. Ми можемо зробити, якщо будуть наполягання, два рази голосування, але я просто, щоб зекономити час, якщо немає заперечень.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Ну, чесно кажучи, я…
КРУЛЬКО І.І. Що, два рази голосуємо?
ГОНЧАРЕНКО О.О. Мені здається, це було би правильніше.
КРУЛЬКО І.І. Ага. Ми можемо і п'ять разів голосувати. Просто кожне голосування забирає у нас 10 хвилин. Ми ж просто включаємо в порядок денний, по поправці будемо голосувати окремо. Я тут проблем взагалі ніяких не бачу.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Як скажете. Я погоджуюсь з вами.
КРУЛЬКО І.І. Дякую.
Тоді йдемо по голосуванню за порядок денний.
Прошу голосувати. Хто за підтримку порядку денного?
Я надаю слово Ігорю Федоровичу, щоб він оголошував членів Комітету. Будь ласка.
МОЛОТОК І.Ф. Підласа Роксолана Андріївна.
ПІДЛАСА Р.А. Підласа – за.
МОЛОТОК І.Ф. Крулько Іван Іванович.
КРУЛЬКО І.І. За.
МОЛОТОК І.Ф. Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. За.
МОЛОТОК І.Ф. Копанчук Олена Євгенівна.
КОПАНЧУК О.Є. За.
МОЛОТОК І.Ф. Лопушанський Андрій Ярославович.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
МОЛОТОК І.Ф. Цабаль Володимир Володимирович.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
МОЛОТОК І.Ф. Дякую, Володимир Володимирович.
Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Бакунець – за.
МОЛОТОК І.Ф. Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКО Т.І. Батенко – за.
МОЛОТОК І.Ф. Борт Віталій Петрович. Відсутній
Герман Денис Вадимович. Відсутній.
Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
МОЛОТОК І.Ф. Гончаренко Олексій Олексійович.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
МОЛОТОК І.Ф. Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
МОЛОТОК І.Ф. Дунаєв Сергій Володимирович.
ДУНАЄВ С.В. За.
МОЛОТОК І.Ф. Забуранна Леся Валентинівна.
ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую. За.
МОЛОТОК І.Ф. Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
МОЛОТОК І.Ф. Заремський Максим Валентинович. Заремський відсутній.
Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Д.В. За.
ГЕРМАН Д.В. Перепрошую, Герман – за. Відмітьте, будь ласка.
МОЛОТОК І.Ф. Відмітили.
Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. За.
МОЛОТОК І.Ф. Качний – за.
Кіссе Антон Іванович.
КІССЕ А.І. За.
МОЛОТОК І.Ф. Кузбит Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.
МОЛОТОК І.Ф. Кунаєв Артем Юрійович.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
МОЛОТОК І.Ф. Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. За.
МОЛОТОК І.Ф. Лунченко Валерій Валерійович.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
МОЛОТОК І.Ф. Люшняк Микола Володимирович. Миколо Володимировичу! Поки відсутній.
Молоток Ігор Федорович – за.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
МОЛОТОК І.Ф. Дякую.
Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
МОЛОТОК І.Ф. Пузійчук Андрій Вікторович. Андрій Вікторович! Відсутній.
Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. За.
МОЛОТОК І.Ф. Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
МОЛОТОК І.Ф. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
МОЛОТОК І.Ф. Тістик Ростислав Ярославович.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
МОЛОТОК І.Ф. Урбанський Анатолій Ігорович.
УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.
МОЛОТОК І.Ф. Урбанський – за. Дякую.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
МОЛОТОК І.Ф. Шпак Любов Олександрівна.
ШПАК Л.О. За.
МОЛОТОК І.Ф. За – 32.
КРУЛЬКО І.І. Дякую.
Рішення прийнято.
Переходимо до розгляду питань порядку денного.
Перше питання. Про додатковий розгляд питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України" за номером 9387.
Шановні колеги, Комітетом щойно підтримано порядок денний сьогоднішнього засідання більшістю членів Комітету. Тому, керуючись частиною п'ятою статті 44 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", ми можемо додатково розглянути відповідне питання.
Комітетом 31 липня за підсумками підготовки до другого читання законопроекту 9387 рекомендовано Верховній Раді цей законопроект прийняти у другому читанні і в цілому як закон. При цьому з 125 пропозицій у порівняльній таблиці Комітетом враховано 26 (з них 1 – редакційно) і відхилено 99 пропозицій та направлено на розгляд Парламенту відповідний висновок і порівняльну таблицю до законопроекту.
Разом з тим, напередодні до Комітету звернувся народний депутат Арахамія Давид Георгійович з проханням врахувати ініційовану Фондом державного майна додаткову пропозицію до законопроекту 9387.
Зокрема, з метою зростання надходжень до державного бюджету в умовах воєнного стану та забезпечення обороноздатності держави пропонується включити до доходів загального фонду державного бюджету 90 відсотків орендної плати за земельні ділянки сільгосппризначення державної власності, передані в оренду відповідно до статті 120 (прим) 1 Земельного кодексу, та 10 відсотків такої орендної плати – до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад.
Водночас, звернуто увагу, що спрямування 10 відсотків відповідної орендної плати до місцевих бюджетів в повному обсязі компенсує втрату земельного податку (у розмірі 1 відсоток нормативної грошової оцінки земель), оскільки при перетворенні держпідприємств у господарські товариства будуть укладатися договори оренди землі та розмір орендної плати має становити не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки земель.
Вам надані відповідні матеріали.
Із даного питання на засідання Комітету запрошено Голову Фонду державного майна Коваля Віталія Станіславовича.
Віталію Станіславовичу, ви з нами?
КОВАЛЬ В.С. Так, Іване Івановичу, добрий день!
КРУЛЬКО І.І. Тоді, будь ласка, слово Віталію Станіславовичу, щоб представити цю ініціативу.
КОВАЛЬ В.С. Дякую.
Шановні члени Бюджетного комітету, дана ініціатива стосується пошуку внутрішніх резервів для наповнення Державного бюджету України в період військового стану. Ми дійсно виходимо з того, що місцеві бюджети отримують не менше тієї суми, яку отримали від земельного податку.
Нагадаю, що в середньому по Україні від 0,3 відсотка до 1 відсотка справлявся земельний податок. У даній формі це буде складати 1,2 відсотка від нормативно-грошової оцінки.
При розрахунках бралася середня нормативно-грошова оцінка по Україні – 27 тисяч гривень за гектар землі. Дана зміна стосується тільки тих державних підприємств, які будуть перетворені в подальшому в ТОВ або АТ, тобто фактично стосується Державного земельного банку, який сьогодні обліковується в розмірі 805 тисяч гектарів. Нагадаю, що, на жаль, з них більше ста тисяч гектарів знаходиться на тимчасово окупованій території.
В 24-му році Фонд держмайна планує розпочати процедуру відкритих торгів по оренді державної землі. І саме ці відкриті прозорі торги дозволять нам накопичити ресурс внутрішній для державного бюджету та місцевих бюджетів. Тобто дана правка не збільшує видатки державного бюджету, а збільшує дохідну частину.
КРУЛЬКО І.І. Дякую, Віталію Станіславовичу. І я вас, по-перше, хотів би привітати, вперше ви берете участь в нашому Комітеті в якості Голови Фонду державного майна.
Колеги, буде в нас час для питань для Голови Фонду держмайна, але перед цим я хотів би надати слово першому заступнику Міністра фінансів Улютіну Денису Валерійовичу, оскільки в нього урядовий комітет, щоб він встиг прокоментувати, і потім, можливо, і до нього будуть питання.
Будь ласка, Денисе Валерійовичу, вам слово.
УЛЮТІН Д.В. Доброго ранку. Дякую, Іване Івановичу, Роксолано Андріївно, Віталію Станіславовичу. Дійсно, Міністерство фінансів опрацювало дану пропозицію. Дійсно, враховуючи зміни до 120-1 статті, збільшення відсотку, який буде на нормативно-грошову оцінку земель, втрат місцевих бюджетів не буде. Разом з тим, з метою фіскальної консолідації збільшення доходів державного бюджету, з метою покриття видатків на сектор безпеки і оборони дана пропозиція Міністерством фінансів підтримується. Прошу також підтримати і народних депутатів. Дякую.
КРУЛЬКО І.І. Дякую, Денисе Валерійовичу.
Будь ласка, шановні колеги, чи є запитання до Віталія Станіславовича, Голови Фонду держмайна?
ГОНЧАРЕНКО О.О. Олексій Гончаренко піднімав руку. Можна?
КРУЛЬКО І.І. Будь ласка, Олексію Олексійовичу, вам слово для запитання.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую дуже. Ну в мене насправді не запитання, я думаю, в мене пропозиція. Ми почули декілька разів і від Голови Фонду держмайна, і в обґрунтуванні, яке подав наш колега Давид Арахамія, і в тому, що зараз казав заступник Міністра фінансів, посилання на воєнний стан. І я розумію, це все зрозуміла логіка і зрозуміла мотивація, тільки в мене тоді питання, а чому ми ж збираємось це забрати назавжди. Я не бачу в поправці відсилки на те, що це на час воєнного стану. Тому моя пропозиція дуже проста, враховуючи і обґрунтування, і все те, що ми зараз чуємо, давайте Комітетом в редакції, запропонуємо це в редакції того на час воєнного стану. Тоді це абсолютно прийнятна пропозиція. В іншому випадку це ми черговий раз нищимо місцеве самоврядування, забираємо кошти в громад, це їхня земля, на їхній території знаходиться. І сьогодні очевидно особливий момент, але ну дай боже цей особливий момент закінчиться і треба, щоб громади отримували з цього зиск, а не забиралося це все в державний бюджет.
Дякую.
КОВАЛЬ В.С. Роксолано Андріївно, дозвольте.
КРУЛЬКО І.І. Так, це було запитання до Голови Фонду держмайна. Будь ласка, Віталію Станіславовичу.
КОВАЛЬ В.С. Пане Олексію, хочу наголосити, що ми не вилучаємо і не забираємо. Нагадаю, що, на жаль, всі державні землі, які сьогодні оброблялися різними механізмами, вони приносили лише ставку земельного податку від 0,3 до 1 відсотка. Фактично іншого доходу в місцевих бюджетів від державної землі не було. При нинішній редакції ми пропонуємо збільшення, це мінімально аналог 1-2 відсотка, а кошти не будуть вилучатись, навпаки надійдуть місцевим бюджетам. Тобто це пошук внутрішнього резерву для країни в цілому, особливо для державного бюджету, тому що це державна земля, яка сьогодні іде на ринок відкритий оренди земель.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Вибачте, але я хотів би прокоментувати, якщо можна.
КРУЛЬКО І.І. Олексію Олексійовичу, тільки по черзі.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Так, дякую. Так.
КРУЛЬКО І.І. Ви дали добру поправку, тому зачекайте. В мене ще є прохання, щоб прокоментував цю ідею Денис Валерійович.
ГОНЧАРЕНКО О.О. А потім, якщо можна, все-таки хвилину мені на коментар на відповіді. Дякую.
КРУЛЬКО І.І. Добре.
Денисе Валерійовичу, будь ласка.
УЛЮТІН Д.В. Я повністю погоджуюсь з Головою Фонду держмайна. Ну, по-перше, земля державної власності була передана до територіальної громади, це не землі територіальної громади. Після цього було прийнято рішення збільшити відсоток від нормативно-грошової оцінки, який буде спрямовуватись у вигляді податку. А після цього, логічно, прийняття рішення щодо переспрямування 90 відсотків до державного бюджету. В такому процесі місцеві органи влади не втрачають, оскільки вони отримують рівно ту суму, як і отримували до того. Ми знову підміняємо деякі поняття. В даному випадку державна земля має приносити дохід і державному бюджету, а враховуючи те, що кошти загального фонду державного бюджету стовідсотково спрямовуються на сектор безпеки і оборони, і навіть після закінчення військового стану і нашої перемоги цей сектор потрібно буде фінансувати на належному рівні, тому ми вважаємо, що будь-яку відсилку до військового стану в даному випадку робити недоцільно.
КРУЛЬКО І.І. Дякую, Денисе Валерійовичу.
Олексію Олексійовичу, у вас ще був коментар.
Будь ласка.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Да, буквально короткий коментар. Дивіться, ну давайте ми теж не будемо маніпулювати: як це не вилучається? Називається "вилучення майбутніх доходів". Очевидно, що мова не йде про вилучення сьогоднішніх доходів. Але також очевидно, що ці доходи мали дуже суттєво зрости після прийнятого нами закону. І коли цей закон голосувався, одна з причин, чому він голосувався, колеги голосували і Парламент, тому що це мало призвести до суттєвого зростання місцевих бюджетів. А тепер цього не відбудеться. І ще раз повторюся, на час воєнного стану це зрозуміло, що кошти потрібні в державному бюджеті, я з цим не сперечаюся, але назавжди я категорично проти.
І ще одне стосовно того, що це державна земля. Вибачте, це земля громад, вони знаходяться… Це державне підприємство. Так можна сказати, що вся земля в Україні державна. У нас є конкретні громади, у них є конкретні території, межі і ця земля знаходяться в рамках цих громад і вона має приносити прибуток в ці громади, а не просто забиратися в місто-герой Київ.
Дякую.
КРУЛЬКО І.І. Будь ласка, наступне запитання Цабаль.
ЦАБАЛЬ В.В. Колеги, просто нагадаю вам, що більше 50 відсотків державного бюджету йде на забезпечення сектору оборони. Тобто відповідно ці гроші, які ідуть в загальний фонд, більше 50 відсотків цих грошей іде на сектор безпеки і оборони. Менше 10 відсотків, навіть менше 5 відсотків місцевих бюджетів іде на забезпечення сектору оборони. Тобто будь-яке направлення грошей місцевих бюджетів – це не є направлення грошей на сектор безпеки і оборони. Зараз така ситуація. Вона може подобатись, не подобатись, ми можемо всі виступати за те, щоб місцеві бюджети тратили більше, щоб зрівнялись з державним, щоб теж тратили 20-30 відсотків хоча би, але зараз ситуація така.
Тому мені здається, що треба підтримати, щоб 90 відсотків ішли на сектор, вибачте, в державний бюджет, оскільки майже всі ці гроші підуть на сектор безпеки і оборони. А місцевим бюджетам треба більше працювати, щоб хоча би трохи зрівнятись з державним бюджетом по забезпеченню сектору безпеки і оборони.
Дякую.
КРУЛЬКО І.І. Дякую. Я так зрозумів, це був коментар, а не запитання.
Чи є ще запитання в колег по Комітету? Немає.
Шановні колеги, згідно з пунктом 4 частини першої статті 15 Закону «Про комітети Верховної Ради України» Комітет при здійсненні законопроектної функції має право вносити пропозиції і поправки під час розгляду на своєму засіданні проекту закону.
Отже, в разі підтримки на засіданні Комітету додаткової пропозиції її потрібно включити до уточненої порівняльної таблиці до законопроекту 9387 за авторством народних депутатів – членів Комітету, які підтримають зазначену пропозицію, та розмістити її останньою, тобто за номером 126, щоб не змінилася нумерація інших пропозицій.
Зараз нам потрібно буде перейти на голосування.
Водночас до нас надійшла пропозиція від нашого колеги Олексія Олексійовича Гончаренка з приводу того, щоб такі кошти, такий розподіл здійснювався тільки на період воєнного стану. Якщо буде підтримана пропозиція Олексія Гончаренка, тоді ми проголосуємо ще раз всю поправку з цією пропозицією. Якщо вона не буде підтримана, тоді ми будемо голосувати ту первісну поправку, яка подана народним депутатом Давидом Арахамією.
Я можливо ще хотів би запропонувати компромісний варіант, колеги, якщо він би був сприйнятий, тобто не на період воєнного стану, а на період воєнного стану плюс один рік, щоб дійсно дати можливість трошечки бюджету відновитися. Але я згоден з тим, що у нас виникне гостра проблема підтримки також місцевих бюджетів. Ми знаємо, що місцеві бюджети дуже серйозно постраждали, від них по суті забрали і ПДФО зараз, і інші доходи місцевих бюджетів зменшуються, тому в принципі ідея та, щоб на період воєнного стану плюс один рік – дійсно ця норма працювала, потрібно все для фронту, але потім все-таки давайте підтримувати місцеве самоврядування.
Якщо Олексій Олексійович не був би проти, може, зразу компромісну поставити і тоді подивимося.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Я погоджуюся, Іване Івановичу, з вашою пропозицією. Це теж відповідає логіці і здоровому глузду.
КРУЛЬКО І.І. Добре. Тоді давайте спочатку ставимо на голосування пропозицію, яка озвучена Олексієм Гончаренком, плюс моє уточнення.
Будь ласка, Цабаль, оголошуйте за списком членів Комітету.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. Утрималася.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. Утрималася.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – утримався.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Тарас Іванович! Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. Дунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна. Леся Валентинівна! Відсутня.
Задорожній. Відсутній.
Заремський. Відсутній.
Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний.
КАЧНИЙ О.С Качний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба. Михайло Михайлович! Відсутній.
Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк. Микола Володимирович! Відсутній.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк. Владіслав Миколайович! Відсутній.
Пузійчук. Андрій Вікторович! Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. Утрималась.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха. Відсутній.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський.
УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. Утрималась.
ЦАБАЛЬ В.В. 10 – за. 15 утримались. Рішення не прийнято.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – утримався.
КРУЛЬКО І.І. Дякую, колеги.
Тоді є пропозиція. Це хто?
ГОНЧАРЕНКО О.О. А можна оголосити результати голосування?
ЗАБУРАННА Л.В. Вибачте, будь ласочка, в мене зв’язок пропав. Забуранна підтримує.
ЦАБАЛЬ В.В. 11 – за, це з Забуранною. З Заремським 16 утримались. Рішення не прийнято.
КРУЛЬКО І.І. Зрозуміло. Колеги, рішення не прийнято.
Тоді переходимо до голосування за поправку в її первісному вигляді, так як вона була подана народним депутатом Давидом Арахамією.
Прошу, Володимире, оголошуйте членів Комітету.
ЦАБАЛЬ В.В. Так, за поправку.
Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. Копанчук підтримує.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Немає, відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – проти.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Вибачте, тепер – за. Я трошки переплутала у зв'язку з тим, що пропав зв'язок. Я за правку в тій редакції, яка рекомендується.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Олександр Сталіноленович!
КАЧНИЙ О.С. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Утримався.
Кіссе.
КІССЕ А.І. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Утримався.
Качний – теж.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко.
Люшняк.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко – за.
Люшняк відсутній.
Молоток. Ігор Федорович!
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Анатолій Ігорович!
УРБАНСЬКИЙ А.І. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 25 – за. 5 – утримались. 1 – проти.
Рішення прийнято.
КРУЛЬКО І.І. Дякую, шановні колеги.
Поправка прийнята. Вона буде включена до уточненої порівняльної таблиці від членів Комітету, які її підтримали, за номером 126, і буде зазначено про її врахування.
Таким чином, з 126 пропозицій в уточненій порівняльній таблиці до законопроекту пропонується врахувати 27 (з них 1 – редакційно) і відхилити 99 пропозицій.
Переходимо до прийняття остаточного рішення.
Ставиться на голосування пропозиція: рекомендувати Верховній Раді законопроект за номером 9387 прийняти у другому читанні і в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом в уточненій порівняльній таблиці до зазначеного законопроекту, з урахуванням щойно підтриманої додаткової пропозиції та необхідними редакційними і техніко-юридичними правками.
Прошу проголосувати. Володимире Володимировичу, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. Підласа – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Крулько – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Олексій Олексійович!
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – проти.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський. Максим Валентинович!
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Олександр Сталіноленович! Відсутній.
Кіссе.
КІССЕ А.І. Кіссе – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Валерій Валерійович!
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Люшняк. Відсутній.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
Володю, зареєструйте мене, будь ласка. Дякую.
ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток голосує – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
ПУЗІЙЧУК А.В. Доброго ранку! Володимире Володимировичу, зареєструйте Пузійчука. Пузійчук – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Зареєстрували. І за.
ПУЗІЙЧУК А.В. Дякую.
ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський.
УРБАНСЬКИЙ А.І. Урбанський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 29 – за, 2 – утрималися, 1 – проти.
Рішення прийнято.
Веде засідання Голова Комітету з питань бюджету
ПІДЛАСА Р.А.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.
Друге питання. Про результати проведених заходів повторного конкурсу на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати.
Комітетом з питань бюджету з 15 вересня оголошено повторний конкурс на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати (йдеться про 4 вакансії).
У Комітеті були проведені необхідні заходи зазначеного конкурсу.
При цьому, вперше з метою прозорості проведення конкурсу у Комітеті ми забезпечили пряму онлайн-трансляцію співбесід з кандидатами на YouTube-каналі Комітету з питань бюджету, який у нас також є, прошу звернути увагу.
Слово для доповіді надається голові підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати, а також головуючому на співбесідах з кандидатами у члени Рахункової палати Молотку Ігорю Федоровичу.
МОЛОТОК І.Ф. Дякую, Роксолано Андріївно.
Про результати проведених заходів повторного конкурсу на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати.
Відповідно до законодавчих вимог Комітетом з 15 вересня оголошено повторний конкурс на зайняття чотирьох вакантних посад членів Рахункової палати.
У визначені строки до Комітету подали документи 27 кандидатів. Інформацію про кандидатів з 23 жовтня розміщено на сайтах Верховної Ради України та Комітету.
Всі кандидати пройшли спеціальну перевірку.
Відповідно до частини третьої статті 208 прим.2 Регламенту Верховної Ради в рамках обговорення кандидатів у підкомітеті з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати 13, 14 і 15 грудня проведені співбесіди з кандидатами, що транслювались у прямому ефірі на YouTube-каналі. Усім бажаючим можна ознайомитися з записом цього на YouTube-каналі. І це дасть можливість громадськості скласти свою думку про кожного кандидата та Парламенту прийняти виважене рішення при призначенні членів Рахункової палати.
У співбесідах взяли участь 25 кандидатів, а два кандидати – Бояркіна і Нетреба – не з'явилися на такі співбесіди, тому неможливо перевірити відповідність зазначених кандидатів окремим вимогам до члена Рахункової палати.
Крім того, під час співбесід 9 кандидатів не підтвердили знання однієї з офіційних мов Ради Європи, а саме Васильєв, Володін, Горбач, Дмитренко, Ключка, Лепак, Паламарчук, Ходаковський, Янковський.
Проект рішення з детальною інформацією щодо проведених заходів конкурсу вам надано.
Таким чином, пропонується ухвалити рішення Комітету згідно з наданими проектом рішення і проектом ухвали, зокрема:
перше – затвердити висновки Комітету щодо кожного з 27 кандидатів на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати, відповідно до яких усі кандидати пройшли перевірку, передбачену Законом "Про запобігання корупції", при цьому під час співбесід 9 кандидатів не підтвердили знання однієї з офіційних мов Ради Європи, а 2 кандидати не з'явилися на співбесіди, відтак неможливо перевірити відповідність зазначених кандидатів окремим вимогам до члена Рахункової палати, визначеним у статті 19 Закону "Про Рахункову палату";
а також затвердити орієнтовний регламент розгляду Верховною Радою питання щодо порядку призначення на посади членів Рахункової палати;
друге – направити Верховній Раді зазначене рішення Комітету, включаючи висновки щодо кандидатів, при цьому не додавати відомості про кандидатів, визначені у статті 205 Регламенту, оскільки копії відповідних документів в основному розміщені на сайтах Верховної Ради та Комітету;
третє – доручити голові підкомітету Молотку Ігорю Федоровичу за участю секретаріату Комітету за підсумками розгляду Верховною Радою даного питання забезпечити проведення необхідних організаційних заходів щодо передачі або повернення відповідних документів кандидатів.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Ігорю Федоровичу.
Шановні члени Комітету та запрошені на засідання, чи є питання, коментарі? Покажіть, будь ласка, Zoom. Чи на Zoom в когось є питання і коментарі?
Тоді надаю слово тимчасово виконуючому повноваження Голови Рахункової палати Майснеру Андрію Васильовичу.
МАЙСНЕР А.В. Який регламент, Роксолано Андріївно?
ПІДЛАСА Р.А. 2 хвилини. І бажано уникнути конфлікту інтересів.
МАЙСНЕР А.В. Безумовно. Я тільки й хотів з цього почати свій виступ.
Шановні народні депутати України! Шановні члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету! Шановні учасники засідання Комітету!
Безумовно, уникаючи будь-яких передумов для виникнення конфлікту інтересів, як не лише т. в. п. Голови, заступник Голови і один із діючих членів Рахункової палати, але як кандидат в члени на наступну каденцію, список оприлюднений відповідних кандидатів 22 листопада на офіційному сайті Бюджетного комітету Верховної Ради України, мушу бути максимально стриманим, беземоційним, неупередженим і таким, що не породжує невпевненість у мій неупередженості в цьому виступі.
Хочу зазначити, що я, по-перше, хотів би дійсно подякувати, вперше конкурс відбувався прозоро з точки зору відеотрансляції, відкрито повністю доступ для всіх бажаючих це подивитися, і це безпрецедентно. Я як тимчасовий очільник Рахункової палати можу виключно висловити свою повагу Комітету, секретаріату Комітету, народним депутатам і безпосередньо тим, хто з народних депутатів брав участь у співбесідах і так далі, витрачаючи на це дорогоцінний час, при цьому виконуючи ще й свої прямі депутатські повноваження інші.
Хотілося б зазначити, що я дуже хотів би через всіх народних депутатів передати іншим колегам народним депутатам обов'язково, при можливості, при всій зайнятості подивитися ці унікальні відео. Ці унікальні відео свідчать про реальний стан відповідності кандидатів статусу, ролі, посаді, обов'язкам, викликам, які стоять перед Україною щодо членів Рахункової палати. Багатьом буде легше ухвалити справжнє об'єктивне державницьке рішення щодо зайняття вакантних посад.
Також хотів би зазначити, що декілька років ці 4 посади були виключно на папері – в Законі України "Про Рахункову палату". Додаткові витрати тільки в 2024 році на забезпечення, це за мінімальними оцінками, діяльності додаткових 4-х членів Рахункової палати складають понад 20,5 мільйона гривень з Державного бюджету України. Все інше, я думаю, що народні депутати, виходячи не з політичної доцільності, а саме виходячи з державницьких позицій, як політичні державні діячі приймуть зважене державницьке рішення. Сподіваюсь на нього, як і весь колектив Рахункової палати.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую.
Тоді ставиться на голосування пропозиція, раніше озвучена головою підкомітету Молотком Ігорем Федоровичем, ухвалити рішення Комітету згідно з наданими проектом рішення і проектом ухвали.
Прошу голосувати.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Я вибачаюсь, пані Роксолано, а ви можете повторити, за що ми голосувати будемо конкретно. Як звучить.
КРУЛЬКО І.І. Ні, ні, ми ще не голосуємо.
Я хотів би слово взяти.
ПІДЛАСА Р.А. Так прошу, Іване Івановичу.
КРУЛЬКО І.І. Колеги, я завжди виступаю за логіку будь-яку здорову.
Дивіться, у нас є на розгляді в Комітеті три законопроекти про внесення змін до Закону "Про Рахункову палату", по суті нова редакція Закону. І кожен з цих законопроектів передбачає зменшення кількості членів Рахункової палати, повернення, власне, того, що було, 9 членів Рахункової палати, а не 13, як є в Законі діючому з відповідними змінами.
По-моєму, мені здається, трошки як ніби ми спішимо поперед воза, тому що ми зараз проголосуємо нових членів Рахункової палати, потім іде новий конкурс. Відповідно виникне запитання: а на скільки посад цей новий конкурс розігрується? І от ми трошки в такий починаємо грати пінг-понг замість того, щоб очевидно зараз закінчується термін повноважень Рахункової палати, очевидно варто було би провести новий конкурс, але вже після того, як Парламент ухвалить нову редакцію Закону "Про Рахункову палату", тим більше що пішов такий швидкий процес. Може це було би правильно? І тоді у нас був би новий Закон, на основі нового Закону конкурс і на основі цього конкурсу новий склад Рахункової. Так було би логічно. А так ми починаємо стрибати: конкурси проводимо, закони робимо паралельно – ну отак. Тобто в мене тут є такого роду застереження.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую Іване Івановичу. Чи є ще коментарі у членів Комітету? Запитання, коментарі до головуючого на співбесідах? Добре.
Тоді пропоную переходити до голосування.
Олексію Олексійовичу, я зачитаю те, що озвучив Ігор Федорович Молоток, щоб було зрозуміло, за що ми голосуємо.
Отже, ставиться на голосування пропозиція голови підкомітету Молотка Ігоря Федоровича ухвалити рішення Комітету згідно з наданими проектом рішення і проектом ухвали, зокрема:
перше – затвердити висновки Комітету щодо кожного з 27 кандидатів на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати, відповідно до яких усі кандидати пройшли перевірку, передбачену Законом "Про запобігання корупції", при цьому під час співбесід 9 кандидатів не підтвердили знання однієї з офіційних мов Ради Європи, 2 кандидати не з'явилися на співбесіду, відтак неможливо перевірити відповідність зазначених кандидатів окремим вимогам до члена Рахункової палати, визначеним статтею 19 Закону "Про Рахункову палату";
а також затвердити орієнтовний регламент розгляду Верховною Радою питання щодо порядку призначення на посади членів Рахункової палати;
друге – направити Верховній Раді зазначене рішення Комітету, включаючи висновки щодо кандидатів, при цьому не додавати відомості про кандидатів, визначені у статті 205 Регламенту, оскільки копії відповідних документів в основному розміщені на сайтах Верховної Ради та Комітету;
третє – доручити голові підкомітету Молотку Ігорю Федоровичу за участю секретаріату Комітету за підсумками розгляду Верховною Радою даного питання забезпечити проведення необхідних організаційних заходів щодо передачі або повернення відповідних документів кандидатів.
Ще раз, колеги, я наголошую, що ми не рекомендуємо конкретних кандидатів Верховній Раді призначити. Ми просто передаємо на розсуд залу усіх 27 кандидатів, як це зазначено зараз у Законі "Про Регламент Верховної Ради України", це наша функція. Після цього Верховна Рада визначається, чи хоче вона когось призначати, коли вона хоче їх призначати і кого вона хоче призначати.
Тому прошу голосувати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Я підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Олексій Олексійович! Відсутній.
Гнатенко Валерій Сергійович, підтвердіть, будь ласка, я не почув.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Гончаренко відсутній.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Точніше, вибачте, Гончаренко не голосував. Не відсутній, а не голосував.
Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній.
Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба. Відсутній.
Лунченко.
ЛУНЧЕНКО В.В. Лунченко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук.
ПУЗІЙЧУК А.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 28 – за, один не голосував. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дуже дякую, шановні колеги.
Прошу не розходитися, нам потрібно ще проголосувати два важливих рішення.
Третє питання: про пропозиції Комітету з питань бюджету до Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2024 рік.
На виконання вимог статті 19 прим.1 Регламенту Верховної Ради Комітету належить затвердити пропозиції до проекту Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2024 рік з урахуванням пропозицій Офісу Президента та Кабінету Міністрів. Відповідні матеріали вам надано.
У зв'язку з відповідним зверненням для участі у розгляді даного питання запрошено Голову Національного агентства з питань запобігання корупції Новікова Олександра Федоровича.
Олександре Федоровичу, ви з нами сьогодні? Добре. Ми запрошували.
Отже, питання доповідає секретар Комітету Цабаль Володимир Володимирович. Прошу.
ЦАБАЛЬ В.В. Шановні колеги, на виконання вимог статті 19-1 Регламенту Верховної Ради Комітету належить затвердити пропозиції до проекту плану законопроектної роботи Верховної Ради на 2024 рік з урахуванням пропозицій Кабінету Міністрів та Офісу Президента.
Пропозиції Кабінету Міністрів з предметів відання Комітету містять перелік законопроектів, пов'язаних з реалізацією вимог Конституції та Бюджетного кодексу. Насамперед, це Бюджетна декларація на 2025-2027 роки і проект Закону про державний бюджет на 2025 рік. Крім того, перелік доцільно доповнити загальними пропозиціями щодо законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу і до Закону України про державний бюджет на 2024 рік та законопроектом щодо внесення змін до Закону "Про Рахункову палату".
Проект рішення з відповідними матеріалами вам надано.
Таким чином, пропоную схвалити пропозиції Комітету до проекту Плану законопроектної роботи Верховної Ради на 2024 рік та подати їх до Апарату Верховної Ради України.
Прошу підтримати.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Чи є запитання до доповідача? Якщо питань немає, то переходимо до прийняття рішення.
Ставиться на голосування озвучена секретарем Комітету Цабалем Володимиром Володимировичем пропозиція прийняти рішення Комітету згідно з наданим вам проектом рішення.
Прошу голосувати.
Володимире Володимировичу, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько. Відсутній.
Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук.
КОПАНЧУК О.Є. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лопушанський. Відсутній.
Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман. Денис Вадимович! Відсутній.
Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Відсутній.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Відсутній.
Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. За. Підтримую.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов – за.
Качний. Відсутній.
Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Відсутній.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. За. Дякую.
Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 22 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Шановні колеги, продовжуємо наше засідання.
Останнє, четверте питання – про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.
Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна.
ШПАК Л.О. Дякую, Роксолано Андріївно.
За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідність законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено і подано на ваш розгляд 85 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 40 законопроектів, і такими, що впливають на показники бюджету, 45 законопроектів, 31 – мають безпосередній вплив, 14 – опосередкований. При цьому два законопроекти містять положення, що потребують узгодження з бюджетним законодавством, і щодо них пропонуються відповідні рекомендації профільним комітетам.
Дякую. І прошу підтримати.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Чи є запитання до доповідача?
Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов'ю Олександрівною пропозиція, а саме: визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, – 40 законопроектів, і такими, що впливають на показники бюджету, – 45 законопроектів, згідно з наданими вам переліками.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Крулько. Відсутній.
Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук. Відсутня.
Лопушанський. Відсутній.
Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман. Відсутній.
Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко. Відсутній.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. За. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній.
Кіссе.
КІССЕ А.І. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. Кунаєв – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.
ЛАБА М.М. За, Лаба – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Відсутній.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха. Відсутній.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 21 – за, рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.
Всім хорошого дня і до зустрічі.
Засідання Комітету оголошую закритим.