СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету
18 липня 2024 року (08:00)
Веде засідання Голова Комітету з питань бюджету Підласа Р.А.
ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, пропоную розпочинати нашу роботу.
На моє звернення більше половини членів Комітету надіслали персональний лист-згоду на проведення сьогоднішнього засідання Комітету у режимі відеоконференції. Ми проводимо його у Zoom.
Прошу заступника Голови Комітету Гевка Володимира Леонідовича здійснювати облік членів Комітету та підрахунок результатів голосування щодо рішень Комітету, а також повідомляю, що матиму необхідність о 8:40 залишити засідання Комітету і прошу Володимира Леонідовича після цього продовжити ведення.
Я буду оголошувати за списком прізвище члена Комітету, який відповідно має підтвердити свою присутність.
Підласа Роксолана Андріївна присутня.
Крулько Іван Іванович.
Гевко Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Копанчук Олена Євгенівна.
Лопушанський Андрій Ярославович.
Цабаль Володимир Володимирович.
ЦАБАЛЬ В.В. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Бакунець Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКО Т.І. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Борт Віталій Петрович.
Герман Денис Вадимович.
ГЕРМАН Д.В. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Гнатенко Валерій Сергійович.
ГНАТЕНКО В.С. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Гончаренко Олексій Олексійович.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Доброго ранку! Гончаренко присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Драбовський Анатолій Григорович.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Дунаєв Сергій Володимирович.
ДУНАЄВ С.В. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Забуранна Леся Валентинівна.
Задорожній Микола Миколайович.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Заремський Максим Валентинович.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Добрий ранок! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Каптєлов Роман Володимирович.
КАПТЄЛОВ Р.В. Добрий ранок! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Качний Олександр Сталіноленович.
КАЧНИЙ О.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кіссе Антон Іванович.
Кузбит Юрій Михайлович.
КУЗБИТ Ю.М. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Кунаєв Артем Юрійович.
КУНАЄВ А.Ю. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Лаба Михайло Михайлович.
ЛАБА М.М. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Лунченко Валерій Валерійович.
Люшняк Микола Володимирович.
Молоток Ігор Федорович.
Пасічний Олександр Станіславович.
ПАСІЧНИЙ О.С. Доброго ранку. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Поляк Владіслав Миколайович.
ПОЛЯК В.М. Доброго ранку! Поляк присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Пузійчук Андрій Вікторович.
ПУЗІЙЧУК А.В. Доброго ранку! Пузійчук присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Пуртова Анна Анатоліївна.
ПУРТОВА А.А. Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Саламаха Орест Ігорович.
САЛАМАХА О.І. Доброго ранку! Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Северин Сергій Сергійович.
СЕВЕРИН С.С. Присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Тістик Ростислав Ярославович.
Урбанський Анатолій Ігорович.
Фролов Павло Валерійович.
ФРОЛОВ П.В. Доброго ранку, Фролов присутній.
ПІДЛАСА Р.А. Шпак Любов Олександрівна.
ШПАК Л.О. Доброго ранку! Присутня.
ПІДЛАСА Р.А. Володимир Леонідович, прошу підтвердити наявність кворуму.
ГЕВКО В.Л. Присутні більше половини членів Комітету. Кворум є.
ПІДЛАСА Р.А. Засідання оголошую відкритим.
Шановні колеги, щодо порядку денного сьогоднішнього засідання.
Проект порядку денного та відповідні матеріали вам було надіслано в СЕДО, в чат і на електронну пошту у Верховній Раді.
Прошу підтримати запропонований проект порядку денного.
Прошу голосувати.
Володимир Леонідович.
ГЕВКО В.Л. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ГЕВКО В.Л. Крулько.
Гевко – за.
Копанчук.
Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за. Доброго ранку!
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
ГЕВКО В.Л. Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. Бакунець – за.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Батенко.
БАТЕНКО Т.І. За.
ГЕВКО В.Л. Борт.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ГЕВКО В.Л. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ГЕВКО В.Л. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. За.
ГЕВКО В.Л. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ГЕВКО В.Л. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. За.
ГЕВКО В.Л. Забуранна.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за. Підтримую.
ГЕВКО В.Л. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.
ГЕВКО В.Л. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов за порядок денний.
ГЕВКО В.Л. Качний.
КАЧНИЙ О.С. За.
ГЕВКО В.Л. Кіссе.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, підтримую.
ГЕВКО В.Л. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. За.
ГЕВКО В.Л. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ГЕВКО В.Л. Лунченко.
Люшняк.
Молоток.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ГЕВКО В.Л. Поляк. Немає.
Пузійчук.
ПУЗІЙЧУК А.В. Підтримую.
ГЕВКО В.Л. Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ГЕВКО В.Л. Саламаха.
САЛАМАХА О.І. За.
ГЕВКО В.Л. Северин.
СЕВЕРИН С.С. За.
ГЕВКО В.Л. Тістик. Немає.
Урбанський. Немає.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов – за, підтримую.
ГЕВКО В.Л. Шпак. Немає.
24 – за. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, шановні колеги.
КРУЛЬКО І.І. Прошу ще зарахувати голос Крулька – за і зареєструвати на Комітеті, будь ласка.
ГЕВКО В.Л. Зареєстрували.
ШПАК Л.О. Шпак теж – за.
ГЕВКО В.Л. Зареєстрували, дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Перше питання – про проект Закону про внесення змін до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України. У нас є два законопроекти: 11396, поданий Кабінетом Міністрів України, та альтернативний законопроект 11396-1, поданий народними депутатами Арахамією і Кузбитом.
Шановні колеги, вчора, 17 липня, урядовий законопроект 11396 включено до порядку денного поточної сесії і визначено невідкладним та скорочено строки внесення альтернативних законопроектів до кінця зазначеного дня.
Наприкінці вчорашнього дня зареєстровано альтернативний законопроект 11396-1, підготовлений за ініціативою та безпосередньо за участю Міністерства фінансів. Тому необхідно сьогодні прийняти рішення з даного питання для розгляду його на сьогоднішньому пленарному засіданні.
Прошу щодо основного законопроекту 11396 доповісти Міністра фінансів Марченка Сергія Михайловича.
МАРЧЕНКО С.М. Дякую, Роксолано Андріївно. Зазначеними законопроектами у нас є необхідність врегулювати певні положення, які нам дозволять забезпечити проведення реструктуризації наших боргів. Зокрема ми хочемо взяти периметр наших перемовин "Укравтодор і їх боргові зобов'язання" і також ми хочемо, щоб Верховна Рада надала право Кабінету Міністрів тимчасово, на період дії перемовин, взяти можливість на мораторій за виплатами за борговими зобов'язаннями. Тому це необхідно.
У нас зараз перемовини на фінальній стадії, але у нас є виплата, яка наближається в серпні, і якщо ми, умовно кажучи, цю виплату здійснимо, ми порушимо не тільки зобов'язання, взяті перед нашими партнерами, але і в принципі це все потребуватиме також додаткових інших рішень. Тому у нас прохання підтримати таку позицію Уряду.
ПІДЛАСА Р.А. Сергій Михайлович, дозвольте, я запитаю у вас, чи підтримуєте ви альтернативний законопроект 11396-1?
МАРЧЕНКО С.М. Звичайно підтримую. Я, здається, його і намагався розказати.
ПІДЛАСА Р.А. Окей.
Шановні колеги, чи є запитання? Ні, давайте одразу я попрошу Кузбита Юрія Михайловича доповісти як співавтора альтернативного законопроекту 11396-1, коротко представити його суть, а потім перейдемо до запитань.
КУЗБИТ Ю.М. Дякую, Роксолано Андріївно. Шановні колеги і запрошені!
Поданий мною у співавторстві з Давидом Арахамією альтернативний законопроект 11396-1 підготовлений за ініціативою і безпосередньою участю Міністерства фінансів, що підтверджується висновком Мінфіну про підтримку цього законопроекту. Альтернативний законопроект в повному обсязі включає положення урядового законопроекту 11396 щодо правочинів з борговими зобов'язаннями Агентства відновлення, водночас на відміну від урядового законопроекту містить додаткові положення.
По-перше, зміни до Закону № 436 "Про особливості здійснення правочинів з державним, гарантованим державним боргом та місцевим боргом", згідно з якими:
визначаються переліки зовнішніх боргових зобов'язань та зобов'язань за державними деривативами, щодо яких планується вчинення правочинів у 2024 році;
надається Кабінету Міністрів право приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення платежів за такими зобов'язаннями на строк до вчинення відповідних правочинів, а також встановлюється мораторій на задоволення вимог відповідних кредиторів.
По-друге, системно пов'язані зміни до деяких норм Бюджетного кодексу та законів "Про виконавче провадження" і "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".
Законодавче унормування таких питань необхідно як технічне рішення, яке дозволить Уряду призупинити платежі під час проведення відповідних правочинів.
Колеги, схоже технічне рішення вже використано в 2015 році, коли у травні було прийнято Закон № 436-VIII і в кінці серпня досягнуто домовленостей з інвестором та в листопаді оголошено про завершення операцій.
Крім того, реструктуризація зовнішнього комерційного боргу України дозволить знову отримати доступ до міжнародних ринків капіталу, зберегти ліквідність і бюджетну стабільність протягом дії програми МВФ та зекономити за платежами з обслуговування і погашення суверенних єврооблігацій понад 10 мільярдів доларів США до кінця 2027 року.
У наданому проекті рішення надано детальну інформацію щодо законопроектів з урахуванням отриманих висновків до них.
Враховуючи необхідність термінового врегулювання відповідних питань та позитивний висновок Мінфіну, пропонується Комітету прийняти таке рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроекти 11396 і 11396-1 розглянути у першому читанні та за результатом такого розгляду законопроект 11396-1 прийняти за основу і в цілому як закон з необхідними техніко-юридичними правками.
Прошу підтримати, колеги. Дякую за увагу.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую, Юрій Михайлович.
Переходимо до запитань. Шановні колеги, прошу.
ЛАБА М.М. Якщо можна, Михайло. Добрий день!
ПІДЛАСА Р.А. Звісно.
ЛАБА М.М. У мене питання до Мінфіну, який буде, в принципі, реалізувати ці правочини після Кабінету Міністрів. Вам надали право разом з Агентством здійснювати правочини щодо переведення гарантійного державного боргу за запозиченнями. Але в той же час там же ж у другому абзаці продовжується, що надати право Агентству відновлення залучати суб'єктів господарської діяльності для надання юридичних консультацій та інших послуг. От це для мене незрозуміло. Це перше коротке питання.
Друге коротке питання. Борг Агентства на сьогодні 700 мільйонів. Далі, якщо він є комерційним і стає державним, то до чого тут іде мова ще про місцеві борги міських територіальних громад?
Третє питання і основне із питань – щодо відсутності висновку Комітету антикорупційної політики щодо проведення антикорупційної експертизи, скажіть, будь ласка.
Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Денисе Валерійовичу, прошу.
УЛЮТІН Д.В. Дякую.
Перш за все, що стосується боргу Автодору. Там все буде залежати від того, яка модель буде вибрана. У нас наразі немає остаточного рішення щодо того, чи Автодор буде йти в нашому периметрі, але технічну частину буде здійснювати за власний рахунок, або ми одразу заберемо їх в свій периметр для того, щоб робити технічну частину роботи за власний рахунок.
Отже, є просто дві моделі: або Автодор сам оплачує юридичних і фінансових радників, як це було зроблено в 2022 році, коли вони просто під нашим контролем це робили, або ми забираємо повністю це на себе і цю технічну частину робить Міністерство фінансів саме. Наразі ми не можемо ні одну, ні другу частину зробити, оскільки по першій частині Автодор просто‑на‑просто не має права залучати таких радників, по другій частині у нас як у Міністерства фінансів немає права їх забирати на себе.
Що стосується безпосередньо необхідності здійснення правочину саме в такій модельності, ми дуже сильно ризикуємо в разі, якщо Автодор буде йти окремо від безпосередньо периметру Міністерства фінансів, наприклад, якщо ви згадаєте 2022 рік, коли Нафтогаз пішов окремо, вони отримали наслідком дуже тривалий процес і процедуру погодження з кредиторами і отримали більш гірші умови, ніж отримав суверен. Автодор же пішов і отримав такі ж самі умови, як і суверен. Ми сподіваємося зробити це також у поточному році. Норму просто добавляли, і тому там появився місцевий бюджет, оскільки норму діючу ми просто "розшивали".
Що стосується антикорупційної експертизи, я не бачу тут, це навіть, мабуть, не до Міністерства фінансів питання.
ПІДЛАСА Р.А. Ну давайте я тоді спробую… Михайло Михайлович, дозвольте я прокоментую про антикорупційну експертизу, а потім ви уточните. Дійсно, у нас дуже стислі строки для реєстрації. Вчора ввечері було зареєстровано альтернативний законопроект. Ми дійсно не отримали антикорупційної експертизи, але ми отримали у такі стислі строки висновок ГНЕУ, який я направила вам в чат Комітету, та висновок Міністерства фінансів щодо цього законопроекту.
ЛАБА М.М. Уточнення по місцевих бюджетах. Тобто борги місцевих територіальних, міських територіальних громад, які були використані на будівництво доріг у рамках реалізації Агентства відновлення, будуть також внесені у цю систему забезпечення запозичень. Так?
УЛЮТІН Д.В. Ні, ні. Там використовуватися буде тільки один випуск єврооблігацій Автодором 21-го року на 700 мільйонів доларів.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Олексій Гончаренко, прошу. І після цього Цабаль.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. Скажіть, будь ласка, я правильно розумію, що ми даємо право Кабміну оголосити дефолт? Дякую.
УЛЮТІН Д.В. Ні, неправильно. Це не є дефолт. Ми в переговорах і безпосередньо переговори йдуть, в принципі, в комунікації з МВФ і Комітетом кредиторів, і Паризьким клубом. Більш того, таке право дасть можливість технічно оформити і завершити домовленості. Хочу нагадати, в 2015 році це було здійснено в такому ж самому шляху. В травні було прийнято рішення щодо необхідності. У серпні була домовленість. І тільки в листопаді була завершена операція. Враховуючи якраз стислі строки, як ми рухаємося, і те, що у нас на наступний місяць припадає необхідність сплати, таке право дасть можливість технічно саме завершити операцію.
ГОНЧАРЕНКО О.О. А коли в наступному місяці виплата? Якого розміру? І розкажіть, будь ласка, трішки більше про домовленості, яких ви зараз намагаєтеся досягнути в перемовинах.
УЛЮТІН Д.В. Можу сказати про виплати тільки наступного місяця, це має бути на 10 серпня і 1-го серпня також має бути здійснена виплата на 34 мільйони. Більше деталей розказати ми не можемо, оскільки на сьогодні діє NDА між Міністерством фінансів і Комітетом кредиторів. В рамках цієї NDА здійснюються конфіденційні переговори, і будь-яке розкриття деталей може призвести до зриву цієї операції.
ГОНЧАРЕНКО О.О. У мене питання, пані Роксолано, до вас. З усією повагою до NDА (non-disclosure agreement) я перекладу, що мав на увазі пан Денис, але ми Бюджетний комітет Верховної Ради. Це на кого розповсюджується NDA? Ви Президенту теж не доповідаєте, про що перемовляєтеся? Ми живемо в парламентсько-президентській державі, ви підзвітні парламенту, рішення має приймати парламент, тому на нас не може розповсюджуватися NDА.
МАРЧЕНКО С.М. Олексію, можна у вас попросити, дивіться, у нас же є розповсюдження, відповідне функціональне розповсюдження …. ви даєте право Уряду вирішувати певні функції. Якщо ви вважаєте за необхідне бути учасником переговорного процесу щодо реструктуризації, тоді на вас також треба розповсюдити NDА і ви маєте підписати відповідні угоди, і тоді ми зможемо з вами поділитися досить чутливою інформацією. Тому що якщо, умовно кажучи, ви чи дотична до вас особа володіє облігаціями, це буде для нас проблемою.
ПІДЛАСА Р.А. Я просто ще, оскільки ви до мене зверталися, Олексію Олексійовичу, хочу сказати, що у нас ведеться запис і буде стенограма засідання, вона буде достатньо швидко, тому ми не можемо це говорити під стенограму. Але сьогодні о 9-й годині відбудеться закрита зустріч з представниками фракцій, у тому числі із фракцією "Європейська солідарність", де Міністр фінансів зможе розкрити більше інформації не під запис.
КРУЛЬКО І.І. Це буде на Погоджувальній раді?
ПІДЛАСА Р.А. Так, так, звісно. Погоджувальна рада мається на увазі.
КРУЛЬКО І.І. Дякую.
УЛЮТІН Д.В. Я просто коротко хочу додати щодо саме процесу реструктуризації. Під час підписання договору про нерозголошення, і це вважається початком переговорів, діє заборона на торгування цінними паперами. В разі розкриття будь-якої інформації, яка є чутливою в рамках цих переговорів, ця заборона автоматично знімається. Це передбачено регламентами законодавства Сполучених Штатів та Європейського Союзу щодо торгівлі цінними паперами.
Якщо ми хочемо в даному випадку отримати певну інформацію, а потім її використати, і це принесе якраз непоправимий урон для безпосередньо переговорів, то, мабуть ні, ніхто нічого говорити не буде.
ПІДЛАСА Р.А. Олексію Олексійовичу, приходьте сьогодні…
ГОНЧАРЕНКО О.О. Я прийняв відповіді, які почув. У мене залишаються певні питання, але все, я почув відповідь. На цьому етапі цього достатньо.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Цабаль Володимир Володимирович, прошу. І потім Іван Іванович Крулько.
ЦАБАЛЬ В.В. Так. У мене три коротких питання. Перше: яка загальна сума заборгованості Укравтодору? Друге: скільки, на яку суму планується додаткова реструктуризація цього року? І третє: яка основна відмінність альтернативного і основного законопроекту? Бо я щось це прослухав, вибачте.
ПІДЛАСА Р.А. Чесно.
УЛЮТІН Д.В. Дякую.
Реструктуризовано борг Укравтодору на 700 мільйонів – це випуск був 2021 року під 6,25. На сьогодні це 700 плюс 97 мільйонів відсотків. Це максимальна сума, яка в нас вказана, як можлива. Це песимістичний сценарій і зрозуміло, що…
ЦАБАЛЬ В.В. …загальна сума боргу Автодору. Загальна. Не яка планується реструктуризовуватися, а яка загальна сума?
УЛЮТІН Д.В. Не готовий відповісти. Не ведемо. Автодор в даному випадку нам не настільки цікавий, щоб вести повністю їх операційну діяльність по боргам.
ЦАБАЛЬ В.В. Просто ви розумієте, чому я питаю? Вибачте, що перебиваю. Тому що я розумію, що це от зараз, а потім будуть ще й інші борги, які потенційно теж, можливо, доведеться реструктуризувати.
МАРЧЕНКО С.М. Ні, у них один випуск був єврооблігацій. У них не було більше випусків облігацій.
ЦАБАЛЬ В.В. Все, почув. Дякую.
МАРЧЕНКО С.М. Всі інші запозичення, можливі запозичення, могли бути лише на внутрішньому ринку. Але це треба ще перевірити.
УЛЮТІН Д.В. Ні, ні, це правильно. Я просто неправильно зрозумів питання. Зовнішнім боргом, який оперує в даному випадку, є тільки один випуск єврооблігацій на 700 мільйонів. Більше зовнішніх боргів по Автодору немає. Зі свого боку ми реструктуризовуємо близько 20 мільярдів, це наша як держави. А різниця між основним і альтернативним в тому, що в альтернативному добавлена частина внесення змін в Закон 2015 року про мораторій. І це якраз те, що я доповідав, навіщо нам необхідно це. Це для того, щоб технічно завершити операцію по реструктуризації боргу.
ЦАБАЛЬ В.В. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Я додам від себе, якщо можна, просто щоб всі ще раз зрозуміли. В основному законопроекті всього одна фактично норма, яка дозволяє Кабміну взяти гарантований державою борг колишнього Укравтодору в периметр державного боргу і зробити його реструктуризацію. А в альтернативному законопроекті дві норми: тобто норма про Укравтодор і друга норма, яка дозволяє Кабміну тимчасово призупинити виплати по державному боргу, якщо буде така потреба. Але ми від Мінфіну вже чуємо, що така потреба буде, тому що інакше, якщо цей законопроект не буде проголосований, то вже 1 серпня і 10 серпня Уряд муситиме здійснити виплати по єврооблігаціях, на які у нас, по‑перше, немає фінансового ресурсу вільного, а по-друге, це ставить під загрозу усі перемовини по реструктуризації, якщо частині кредиторів там 1 серпня почнуть робитися виплати, це означає, що перемовини про реструктуризацію з усіма кредиторами будуть зірвані. Правильно?
Шановні колеги, Іван Іванович Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Дякую.
У мене одне уточнююче питання і одне питання по суті законопроекту. Уточнююче питання: все-таки скажіть, яку суму боргу Україна планує реструктуризувати? Тобто я почув – 20 мільярдів. І я почув цифру 700 мільйонів доларів Укравтодору. А можна в якихось одних грошах сказати, це в доларах говоримо, яка загальна сума боргу, яку планується реструктуризувати. Це раз.
І друге питання. Навіщо в цьому законопроекту прописали пункт 7 про те, що безкоштовне харчування забирають у дітей, які є внутрішньо переміщеними особами, і тих, які учасники бойових дій? Для чого забирати це пунктом 7 законопроекту, оце нещасне безкоштовне харчування? Хіба це такий великий ресурс? Ну, там написано: "В межах наявного ресурсу місцевих бюджетів". Ми ж розуміємо, що це означає, що наявного ресурсу не буде в багатьох громадах.
У мене все.
УЛЮТІН Д.В. Іване Івановичу, по першій частині. 20 мільярдів доларів державного прямого і 700 мільйонів гарантованого.
А що стосується 7 пункту, в цьому проекті цього точно немає. Якщо не помиляюся, тут навіть 7 пункту в цьому проекті немає.
КРУЛЬКО І.І. У мене є...
ПІДЛАСА Р.А. Іване Івановичу, це ви, мабуть, говорите про законопроект 11131, він сьогодні теж у залі стоїть. Можливо, переплутали ви номери.
КРУЛЬКО І.І. Так, 11131. Перепрошую. Це у мене, значить, до іншого проекту питання. Все, я зняв. Це по другому питанню. Добре. Дякую.
ПІДЛАСА Р.А. Дякую.
Шановні колеги, чи є в когось ще запитання? Якщо запитань більше немає, то пропоную переходити до прийняття рішення.
Ставиться на голосування пропозиція прийняти таке рішення Комітету: рекомендувати Верховній Раді законопроекти 11396 і 11396-1 розглянути у першому читанні та за результатами такого розгляду законопроект 11396-1 прийняти за основу і в цілому як закон з необхідними техніко-юридичними правками.
Переходимо до голосування. Прошу голосувати.
ГЕВКО В.Л. Підласа.
ПІДЛАСА Р.А. За.
ГЕВКО В.Л. Крулько.
КРУЛЬКО І.І. За.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
Копанчук. Немає.
Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за.
ГЕВКО В.Л. Лопушанський – "за".
Цабаль.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
ГЕВКО В.Л. Цабаль – "за".
Бакунець.
БАКУНЕЦЬ П.А. За.
ГЕВКО В.Л. Батенко. Немає.
Борт. Немає.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. Герман – за.
ГЕВКО В.Л. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. Гнатенко – за.
ГЕВКО В.Л. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Не розуміючи всіх деталей, я не можу голосувати за, тому я утримуюся. Буду чекати на більше інформації після Погоджувальної ради. Дякую.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ГЕВКО В.Л. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. За.
ГЕВКО В.Л. Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую, за.
ГЕВКО В.Л. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за, підтримую.
ГЕВКО В.Л. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Підтримую, за.
ГЕВКО В.Л. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ГЕВКО В.Л. Качний.
КАЧНИЙ О.С. Качний – за.
ГЕВКО В.Л. Кіссе. Немає.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, підтримую.
ГЕВКО В.Л. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. За.
ГЕВКО В.Л. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ГЕВКО В.Л. Лунченко. Немає.
Люшняк.
ЛЮШНЯК М.В. Люшняк – за.
Зареєструйте, будь ласка.
ГЕВКО В.Л. Зареєстрували. Дякую.
Молоток Ігор Федорович. Немає.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ГЕВКО В.Л. Поляк.
ПОЛЯК В.М. Поляк – за.
ГЕВКО В.Л. Пузійчук.
ПУЗІЙЧУК А.В. Пузійчук – за.
ГЕВКО В.Л. Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ГЕВКО В.Л. Саламаха. Немає.
Северин.
СЕВЕРИН С.С. Підтримую.
ГЕВКО В.Л. Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Тістик – за. І прошу зареєструвати, будь ласка.
ГЕВКО В.Л. Зареєстрували. Дякую.
Урбанський.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ГЕВКО В.Л. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ГЕВКО В.Л. 27 – за. 1 – утримався. Рішення прийнято.
ПІДЛАСА Р.А. Щиро дякую, шановні колеги.
Володимир Леонідович, прошу продовжити ведення засідання.
Веде засідання заступник Голови Комітету з питань бюджету Гевко В.Л.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Переходимо до другого питання – про Висновок Рахункової палати про результати аналізу виконання Закону "Про Державний бюджет України на 2024 рік" у першому кварталі та інформацію щодо поточного стану виконання державного бюджету у 2024 року.
Доповідає Голова Рахункової палати Піщанська Ольга Станіславівна. Ольга Станіславівна, будь ласка.
ПІЩАНСЬКА О.С. Доброго дня, шановні колеги! Шановна Роксолано Андріївно, шановні народні депутати та запрошені, хочу повідомити, що 4 липня на засіданні підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати докладно розглянуто Висновок про результати аналізу виконання Закону "Про Державний бюджет України на 2024 рік" у першому кварталі.
Водночас я хотіла коротко зупинитися на окремих аспектах виконання державного бюджету, які є актуальними зараз.
Перше, за даними Державної казначейської служби України план доходів загального фонду державного бюджету на січень-червень 2024 року перевиконано на 114 мільярдів гривень, або на 19 відсотків. У першому кварталі на 22 відсотки.
Найбільш суттєво перевиконано план за звітний період за рахунок податку на прибуток – на 48 мільярдів гривень або в півтора рази, грантів від міжнародних партнерів – на 40 мільярдів гривень. План визначено у символічному обсязі 1 мільйон гривень. Коштів від Національного банку України на 21 мільярд гривень або у 2,2 разу більше, ніж план на весь рік.
Хочу наголосити, що у другому півріччі виконання доходів державного бюджету залежатиме насамперед від стабільності надходження податків, ураховуючи, що безповоротна фінансова допомога від міжнародних партнерів цього року суттєво зменшилася і становила менше 15 відсотків від обсягу у першому півріччі за 2023 рік.
Другий важливий аспект. При суттєвому перевиконанні плану доходів видатки загального фонду менше плану на січень-червень на 186 мільярдів гривень, або 11 відсотків, у першому кварталі на 94 мільярда гривень, або 12 відсотків. Насамперед за бюджетними програмами головних розпорядників, які забезпечують обороноздатність і безпеку держави, обласних державних адміністрацій, кошти, які виділені з резервного фонду на будівництво, інженерно-технічних та фортифікаційних споруд та на соціальний захист населення.
Третє, на чому варто наголосити, за окремими бюджетними програмами є можливості перегляду видатків, оскільки вони не проводяться, або здійснюються в обсягах, менше запланованих. Зокрема, в січні-червні не проводилися такі видатки Міністерства економіки. За п'ятьма бюджетними програмами з плановим обсягом 10 мільярдів гривень як на січень-червень, так і на рік загалом, джерелом проведення яких є кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що надійшли ще в січні, та на сплату внесків до міжнародних організацій, заплановані на 2024 рік в обсязі 1,4 мільярда гривень, у тому числі на перше півріччя 0,3 мільярда гривень.
Четверте. Головними розпорядниками за окремими бюджетними програмами не розроблено та не погоджено з Міністерством фінансів України паспорти бюджетних програм. Так, на 1 липня головні розпорядники не подали до Держказначейства 24 паспорти бюджетних програм.
П'яте. Також у першому півріччі Уряд розподілив 88 відсотків наявного ресурсу Фонду ліквідації наслідків збройної агресії. У січні-березні видатки за рахунок цього фонду не здійснювалися. У квітні-червні головні розпорядники здійснили видатки на суму, що на 3,9 мільярда гривень, або на 21 відсоток менше плану на перше півріччя.
Найбільше не використано коштів, виділених на будівництво, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об'єктів критичної інфраструктури, паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури.
Шосте. У першому півріччі 2024 року від державних запозичень до загального фонду недоотримано 103 мільярди гривень, або 12 відсотків запланованих на цей період надходжень, при цьому кошти від зовнішніх кредиторів на 121 мільярд гривень, або 19 відсотків, менше плану. В умовах нерівномірного надходження зовнішніх запозичень для здійснення витрат загального фонду у першому півріччі залучено 356 мільярдів гривень коштів єдиного казначейського рахунку, що в чотири рази більше, ніж у першому кварталі. В першому кварталі було 88 мільярдів гривень. Всі кошти, які запозичені, необхідно повертати.
Сьоме. У січні-червні за оперативними даними Державної казначейської служби України державний борг збільшився на 13 відсотків до 5,9 трильйона гривень. Витрати на погашення і обслуговування державного боргу становили 392 мільярди гривень або 22 відсотки усіх витрат загального фонду. І це в умовах чинної до серпня відстрочки виплат за єврооблігації.
Відповідно до планових платежів за чинним угодами у липні-грудні кредиторам необхідно сплатити 625 мільярдів гривень, що на 59 відсотків більше ніж уже сплачено у першому півріччі. Отже, сьогодні як ніколи гострим є питання реструктуризації боргових зобов'язань, як зовнішніх, так і внутрішніх, для покращення фінансових можливостей держави і забезпечення найважливіших видатків бюджету.
Додаємо, що до проекту рішення зауважень і пропозицій немає.
Дякую за увагу.
ГЕВКО В.Л. Дякую, Ольга Станіславівна.
Так, я попрошу Міністра фінансів Марченка Сергія Михайловича. Так, першого заступника Міністра фінансів Улютіна Дениса Валерійовича прокоментувати висновки Рахункової палати та стисло проінформувати про поточний стан виконання державного бюджету. Будь ласка.
УЛЮТІН Д.В. Дякую. Отже, на засіданні підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, яке відбулося 4.07, за участі представників Міністерства фінансів, Рахункової палати, народних депутатів було розглянуто висновки Рахункової палати про результати аналізу виконання Закону про державний бюджет на 2024 рік у першому кварталі та інформацію щодо поточного стану виконання державного бюджету у 2024 році та відповідний проект ухвали Верховної Ради прийнятий з цього питання, пропозиції і зауваження до якого Міністерство фінансів не має.
Дякую.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Чи є питання до доповідачів?
ГОНЧАРЕНКО О.О. Є питання. Гончаренко. Я піднімав руку.
ГЕВКО В.Л. Так, будь ласка, Олексію.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.
Питання наступне. У вашій доповіді, пані Піщанська, ви згадали, але так дотично, що невикористані кошти на захист об'єктів енергетики. Будь ласка, розкажіть про це докладніше і більш детально.
Дякую.
ГЕВКО В.Л. Ольго Станіславівно, прокоментуйте.
ПІЩАНСЬКА О.С. Дякую за запитання. З виділених на перше півріччя коштів, як уже було зазначено, розпорядником здійснено видатків тільки на 21 відсоток менше плану на сьогоднішній день. З яких причин, чому саме не було виділено кошти, на сьогоднішній день інформації немає, тому що для цього потрібно проводити окремий аудит використання коштів.
Рахунковою палатою на сьогоднішній день здійснено і завершено аудит розподілу коштів за 2023 рік. Інформація, яка зазначена сьогодні, станом на 2023 рік, на перший квартал, і поточний період 2024 року.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Вибачте, ви зараз ще більше заплутали. Ви можете сказати, на скільки конкретно, ви, здається, назвали суму у 3,9 мільярда гривень?
ПІЩАНСЬКА О.С. Так.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Це за який? Це за перше півріччя, це за перший квартал?
ПІЩАНСЬКА О.С. Давайте я повторю. У першому півріччі було розподілено 88 відсотків наявного ресурсу фонду ліквідації. Розподілено. У січні-березні видатки за рахунок цього фонду взагалі не здійснювалися. Тобто за перший квартал не здійснювалися. У квітні-червні головні розпорядники здійснили видатків на суму 3,9 мільярда гривень. Тобто це в цілому за півріччя. Але якщо ми будемо ділити на звітні періоди, це за ІІ квартал, квітень-червень.
ГОНЧАРЕНКО О.О. А мали скільки витратити за І півріччя? Яку суму мали витратити за І півріччя.
ПІЩАНСЬКА О.С. Я зараз не готова вам сказати по сумі, яку мали витратити.
ГОНЧАРЕНКО О.О. А по відсоткам повторіть, 21 відсоток недовиконано?
ПІЩАНСЬКА О.С. На 21 відсоток менше від плану.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Це за І півріччя цього року.
ПІЩАНСЬКА О.С. За І півріччя, так.
ГОНЧАРЕНКО О.О. І коли ви говорите про виконавців, ви кого маєте на увазі, Агенцію?
ПІЩАНСЬКА О.С. Розпорядників.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Які конкретно розпорядники?
ПІЩАНСЬКА О.С. В тому числі і Агенція, і Автодор, саме розпорядники коштів. Там немає одного розпорядника.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Але це все саме по статті захисту об'єктів критичної інфраструктури.
ПІЩАНСЬКА О.С. Так.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую.
ГЕВКО В.Л. Чи є ще запитання? Немає. Добре.
Слово надається голові підкомітету з питань державного фінансового контролю та діяльності Рахункової палати Молотку Ігорю Федоровичу. Чи є Ігор Федорович на зв'язку? Чи зміг підключитися?
МОЛОТОК І.Ф. Да, на зв'язку.
ГЕВКО В.Л. Будь ласка.
МОЛОТОК І.Ф. Шановні колеги, шановні запрошені! На підставі Висновку Рахункової палати та звітних даних в Комітеті підготовлено проект рішення, в якому приведена інформація про поточний стан виконання державного бюджету у 2024 році, звернуто увагу на особливості його виконання в умовах воєнного стану, а також підготовлено проект ухвали з рекомендаціями для Уряду.
У підкомітеті 4 липня за участю Міністерства фінансів, Рахункової палати ретельно обговорено і розглянуто дане питання та членам Комітету надано проект рішення і ухвали й інші аналітичні матеріали з даного питання.
За підсумками розгляду пропонується Комітету прийняти рішення згідно з наданим проектом ухвали, зокрема:
перше – зазначені матеріали взяти до відома та врахувати в роботі;
друге – надати Кабінету Міністрів рекомендації, спрямовані на покращення поточного виконання бюджету, що наведені у проекті ухвали.
Дякую.
ГЕВКО В.Л. Дякую, Ігорю Федоровичу.
Переходимо до прийняття рішення.
Ставиться на голосування пропозиція голови підкомітету Молотка Ігоря Федоровича прийняти рішення Комітету згідно з наданим проектом ухвали, зокрема:
перше – зазначені матеріали взяти до відома та врахувати в роботі;
і друге – надати Кабінету Міністрів рекомендації, спрямовані на покращення поточного виконання бюджету, що наведені у проекті ухвали.
Я попрошу Володимира Володимировича в подальшому здійснювати підрахунок голосів.
Прошу голосувати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа Роксолана Андріївна. Відсутня на голосуванні.
Крулько. Іван Іванович! Відсутній на голосуванні.
Гевко.
ГЕВКО В.Л. Гевко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук. Олена Євгенівна! Відсутня на голосуванні.
Лопушанський.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Цабаль – за.
Бакунець. Павло Андрійович! Відсутній на голосуванні.
Батенко. Відсутній на голосуванні.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв.
ДУНАЄВ С.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую, за.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній.
Кіссе. Відсутній.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Відсутній.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. Пасічний – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха. Відсутній.
Северин. Відсутній.
Тістик.
ТІСТИК Р.Я. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. За.
ЦАБАЛЬ В.В. 20 – за. 2 – утрималось. Рішення прийнято.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Переходимо до третього питання – про розгляд законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, згідно з Регламентом Верховної Ради і Бюджетним кодексом.
Доповідає голова підкомітету Шпак Любов Олександрівна, будь ласка.
Любов Олександрівна, вас не чути, включіть мікрофон, будь ласка.
ШПАК Л.О. Перепрошую. Так, без мікрофону.
ГЕВКО В.Л. Тепер чути. Будь ласка.
ШПАК Л.О. Дякую. За підсумками опрацювання законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, підготовлено та подано на ваш розгляд 36 законопроектів. З них пропонується визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 21 законопроект, такими, що впливають на показники бюджету, 15 законопроектів. З них 10 мають безпосередній вплив та 5 мають опосередкований.
Дякую. І прошу підтримати.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Чи є запитання до доповідача? Немає.
Переходимо до прийняття рішення. Ставиться на голосування озвучена головою підкомітету Шпак Любов'ю Олександрівною пропозиція, а саме: визначити такими, що не мають впливу на показники бюджету, 21 законопроект, та такими, що впливають на показники бюджету, 15 законопроектів, згідно з наданими вам переліками.
Прошу голосувати.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа. Відсутня.
Крулько. Відсутній.
Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук. Відсутня.
Лопушанський. Відсутній.
Цабаль – за.
Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман.
ГЕРМАН Д.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гнатенко.
ГНАТЕНКО В.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Гончаренко – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна.
ЗАБУРАННА Л.В. Підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – за. Відмітьте, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Відмітили.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Дякую.
ЦАБАЛЬ В.В. Задорожній. Відсутній.
Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. Каптєлов – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній.
Кіссе. Відсутній.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. За, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв.
КУНАЄВ А.Ю. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Відсутній.
Молоток.
МОЛОТОК І.Ф. Молоток – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк.
ПОЛЯК В.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Пузійчук. Відсутній.
Пуртова.
ПУРТОВА А.А. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Саламаха. Відсутній.
Северин. Відсутній.
Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов. Голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак. Любов Олександрівно!
ШПАК Л.О. Шпак – за.
ЦАБАЛЬ В.В. 20 – за.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Володимире, Задорожній – за, врахуй, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. 21 – за. Рішення прийнято.
ГЕВКО В.Л. Дякую.
Переходимо до четвертого питання "Різне". Про звернення громадянина Голодницького щодо надання роз'яснення стосовно застосування пункту 10 розділу II Закону № 553-XI "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2020 рік".
До Комітету надійшло таке звернення, яке надано членам Комітету разом з проектами рішень та листа-відповіді з даного питання.
Відповідно до статті 21 Закону "Про комітети Верховної Ради України" комітети мають право надавати роз'яснення щодо застосування положень законів, при цьому такі роз'яснення не мають статусу офіційного тлумачення.
Пунктом 10 розділу II Закону № 553-XI установлено, що у квітні 2020 року та на період до завершення карантину щодо COVID-19 місячна винагорода і зарплата керівникам, членам виконавчих органів та наглядових рад суб'єктів господарювання державного сектору економіки визначається у розмірі, що не перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2020 року.
Автор звернення просить роз'яснити, чи розповсюджувалася сфера застосування цього пункту виключно на керівників, членів виконавчих органів та членів наглядових рад суб'єктів господарювання державного сектору економіки та відповідно не розповсюджувалася на інших посадових осіб таких суб'єктів.
У зазначеному пункті передбачено обмеження розміру місячної винагороди і зарплати лише керівникам, членам виконавчих органів та наглядових рад суб'єктів господарювання державного сектору економіки, тобто не передбачено регулювання оплати праці інших посадових осіб таких суб'єктів.
Пропонується Комітету ухвалити рішення щодо направлення громадянину Голодницькому листа-відповіді на його звернення згідно з наданими проектами рішення і листа.
Немає заперечень?
Якщо немає, то прошу голосувати.
Володимире Володимировичу, будь ласка.
ЦАБАЛЬ В.В. Підласа. Відсутня.
Крулько. Відсутній.
Гевко.
ГЕВКО В.Л. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Копанчук. Відсутня.
Лопушанський. Відсутній.
Цабаль – утримався.
ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Лопушанський – утримався.
ЦАБАЛЬ В.В. Бакунець. Відсутній.
Батенко. Відсутній.
Борт. Відсутній.
Герман. Відсутній.
Гнатенко. Відсутній.
Гончаренко. Відсутній.
Драбовський.
ДРАБОВСЬКИЙ А.Г. Драбовський – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Дунаєв. Відсутній.
Забуранна. Відсутня.
Задорожній.
ЗАДОРОЖНІЙ М.М. Задорожній – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Заремський.
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В. Заремський – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Каптєлов.
КАПТЄЛОВ Р.В. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Качний. Відсутній.
Кіссе. Відсутній.
Кузбит.
КУЗБИТ Ю.М. Кузбит – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Кунаєв. Відсутній.
Лаба.
ЛАБА М.М. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Лунченко. Відсутній.
Люшняк. Відсутній.
Молоток. Відсутній.
Пасічний.
ПАСІЧНИЙ О.С. За.
ЦАБАЛЬ В.В. Поляк. Відсутній.
Пузійчук. Відсутній.
Пуртова. Відсутня.
Саламаха. Відсутній.
Северин. Відсутній.
Тістик.
ТІСТИК Р.Я. За.
ЗАБУРАННА Л.В. Вибачте, Забуранна – за, підтримую.
ЦАБАЛЬ В.В. Урбанський. Відсутній.
Фролов.
ФРОЛОВ П.В. Фролов, голосую – за.
ЦАБАЛЬ В.В. Шпак.
ШПАК Л.О. Шпак – за.
ЦАБАЛЬ В.В. 12 – за, 2 – утрималися. Рішення не прийнято за відсутністю кворуму.
ГЕВКО В.Л. Дякую, Володимире Володимировичу.
Шановні колеги, щодо питань порядку денного рішення Комітету прийняті.
Оголошую засідання закритим. Дякую усім за участь. Гарного дня.