Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 11 квітня поточного року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 10317 від 09.04.2012 р.).

Законопроект розроблено Урядом на виконання доручення Президента України від 15 березня п.р. № 1-1/598 щодо забезпечення послідовності впровадження державної соціальної політики стосовно підвищення стандартів життя, а також пункту 5 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», згідно з яким Кабінету Міністрів України за результатами оцінки виконання бюджету за два місяці 2012 року доручено внести пропозиції щодо джерел фінансового забезпечення реалізації інвестиційних та національних проектів.

Загалом законопроектом передбачено збільшення показників доходів і видатків державного бюджету на 33,3 млрд грн, у тому числі по загальному фонду – на 28,7 млрд грн та по спеціальному фонду – на 4,6 млрд грн. Крім того, граничний обсяг надання державних гарантій збільшено на 10 млрд грн (до 15 млрд грн) з уточненням редакції відповідних напрямів.

Доходи загального фонду державного бюджету пропонується збільшити на 10%, зокрема, за такими показниками:

податок на додану вартість – на 16,9 млрд грн (в т.ч. з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) – на 2,9 млрд грн і з ввезених на територію України товарів – на 14 млрд грн);

податок на прибуток підприємств – на 3,4 млрд грн;

плата за надання адміністративних послуг – на 1,8 млрд грн.

Крім того, запропоновано врахувати додаткові надходження в розмірі 6 млрд грн від сплати премії за укладання угод про розподіл продукції, включаючи ділянки надр у межах континентального шельфу Чорного моря.

Урядом пропонується спрямувати додаткові надходження державного бюджету, насамперед, на впровадження нових соціальних ініціатив, визначених Президентом України, – 18,2 млрд грн, з них:

покращення пенсійного забезпечення – 9,1 млрд грн. (для перерахунку пенсій громадян, які вийшли на пенсію до 2008 року; підвищення до 42% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб доплати до пенсій членам сімей померлих інвалідів війни; підвищення доплати до пенсій для учасників війни, нагороджених медалями, з 15% до 20% та учасникам війни без нагород – з 10% до 15% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб; поетапного підвищення до кінця року розміру пенсій військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу, які залишили службу);

виплати громадянам компенсації втрат від знецінення грошових заощаджень, поміщених до 2 січня 1992 р. в установи Ощадного банку СРСР, що діяли на території України – 6,2 млрд грн;

функціонування механізму здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, – 1 млрд грн;

збільшення видатків на заходи щодо створення мережі регіональних перинатальних центрів з інноваційними технологіями та сучасним обладнанням – 0,3 млрд грн;

підвищення розміру щорічної разової грошової допомоги, що виплачується у 2012 році (інвалідам війни І групи – до 2200 грн, II групи – до 1920 грн, III групи – до 1720 грн) – 150,7 млн грн;

підвищення рівня забезпечення прожиткового мінімуму для інвалідів і пенсіонерів (з 80% до 100%), для дітей (з 50% до 75%) – 0,6 млрд грн.

Поряд з тим, запропоновано збільшити трансферти місцевим бюджетам – на 9,3 млрд грн, з них передбачено:

додаткові дотації на оплату праці працівників бюджетних установ у сумі 1,5 млрд грн та на стимулювання місцевих органів влади за перевиконання річних розрахункових обсягів податку на прибуток підприємств та акцизного податку у сумі 1 млрд грн;

субвенцію на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у сумі 4,6 млрд грн у спеціальному фонді державного бюджету за рахунок надходжень відповідних джерел, передбачених у законопроекті (нові пункти 34-38 статті 4 Закону);

субвенцію на соціально-економічний розвиток у сумі 0,7 млрд грн.;

додаткову дотацію на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів для бюджету міста Києва у сумі 0,2 млрд грн.

Крім того, збільшено інші видатки загального фонду державного бюджету, зокрема:

державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України – на 0,99 млрд грн;

здійснення м. Києвом функцій столиці – на 1 млрд грн;

державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції (для підвищення заробітної плати шахтарям) – на 1,2 млрд грн;

розвиток мінерально-сировинної бази – на 0,8 млрд грн;

державний фонд регіонального розвитку – на 0,5 млрд грн;

підготовку та проведення виборів народних депутатів України – на 0,4 млрд грн.

Згідно з експертним висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 10317), за результатами розгляду у першому читані прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням змін, викладених у листі-поданні Комітету.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29