Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 16 травня 2012 року розглянув проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо складу доходів загального фонду Державного бюджету України) (реєстр. №10324 від 11.04.2012 р.), поданий народними депутатами України В.В.Забарським, А.Б.Селіваровим, П.І.Цюрком.
Законопроектом пропонується виключити пункт 44 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України, згідно з яким до доходів загального фонду державного бюджету зараховуються кошти, отримані від секретаріату ООН, ОБСЄ або іншої регіональної організації за участь українського контингенту Збройних Сил України в миротворчих операціях.
Насамперед, слід зазначити, що у законопроекті не передбачено джерел покриття втрат доходів загального фонду державного бюджету (згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» план відповідних доходів становить 152,6 млн.грн.), що суперечить статті 95 Конституції України та статті 7 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджету.
Положення законопроекту не узгоджуються із Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», на що також звернули увагу у своїх висновках Міністерства фінансів України та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.
Крім того, пропозиція авторів законопроекту щодо набрання ним чинності у разі прийняття з дня опублікування не узгоджується з частиною третьою статті 27 Бюджетного кодексу України.
Поряд з тим, належить зауважити, що скорочення джерел загального фонду державного бюджету не відповідає бюджетній політиці держави щодо необхідності оптимізації спеціального фонду бюджету з метою підвищення ефективності управління бюджетними коштами. Зокрема, законами України від 06.10.2011 р. № 3828 та від 12.01.2012 р. № 4318 внесено зміни до частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України у частині розширення видів доходів загального фонду державного бюджету, при цьому уточнено пункт 44 щодо зарахування з 01.01.2013 р. коштів від участі України в міжнародних миротворчих операціях (а не тільки Збройних Сил України).
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту висловлює зауваження до нього та вважає, що законопроект потребує відповідного експертного висновку Уряду.
Міністерство фінансів України у експертному висновку не підтримує прийняття законопроекту, оскільки його реалізація призведе до розбалансування показників загального фонду державного бюджету на 2012 рік.
Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту звертає увагу на виникнення колізії між положеннями законопроекту та Закону України від 12 січня 2012 р. № 4318 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України».
За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо складу доходів загального фонду Державного бюджету України) (реєстр. №10324 від 11.04.2012 р.), поданий народними депутатами України В.В.Забарським, А.Б.Селіваровим, П.І.Цюрком, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.