Зміни до Державного бюджету України на 2012 рік
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 6 листопада 2012 року (протокол № 101) розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» щодо погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію для населення, поданий Кабінетом Міністрів України, реєстр. №11396 від 05.11.2012 року.
Проектом закону пропонується передбачити кошти на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, що вироблялася, транспортувалася та постачалася населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування у сумі 7 677 738 тис.гривень. із загального фонду державного бюджету шляхом надання відповідної субвенції місцевим бюджетам.
Реалізація зазначеної пропозиції забезпечується шляхом внесення змін до статті 1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» (далі – Закон), а також – до його додатків №№ 2, 3 та 7.
Загалом законопроектом передбачено збільшити видатки загального фонду державного бюджету на 7 677 738 тис. гривень та збільшити на таку ж суму граничний обсяг дефіциту загального фонду державного бюджету, встановивши джерелом фінансування державні внутрішні запозичення.
При цьому, якщо джерелом фінансового забезпечення видатків передбачаються державні запозичення, на відповідну суму необхідно збільшити граничний обсяг державного боргу і внести зміни до статті 5 Закону, однак зазначене не передбачено у законопроекті.
Водночас законопроект не відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету, зокрема:
1) у тексті законопроекту немає посилання на зміни до додатка № 2 до Закону «Фінансування Державного бюджету України на 2012 рік»;
2) у додатку № 1 до законопроекту (зміни до додатка № 3 до Закону) назва бюджетної програми за кодом 2761520 не відповідає назві цієї програми у чинній редакції Закону та тій, що зазначена у додатку № 2 до законопроекту (зміни до додатка № 7 до Закону);
3) у додатку № 2 до законопроекту (зміни до додатка № 7 до Закону) не зазначено, що субвенція надається із загального фонду державного бюджету. При цьому, зважаючи, що розподіл такої субвенції відбувається між бюджетом Автономної Республіки Крим, обласними та міськими міст Києва і Севастополя бюджетами, недоцільно у зазначеному додатку наводити перелік інших бюджетів;
4) некоректна нумерація додатків до законопроекту.
Крім того, належить зауважити, що Верховною Радою України на поточному пленарному тижні плануються до розгляду законопроекти про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», якими також змінюються показники державного бюджету. Відтак, для забезпечення збалансованості бюджету потребуватимуть уточнення підсумкові показники державного бюджету у тексті та додатках до законопроекту з урахуванням прийнятих аналогічних законопроектів до розгляду зазначеного законопроекту.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 06.11.2012 р. №16/3-1107/11396 додається на 3 арк.) висловлює окремі зауваження до нього, звертає увагу, зокрема, що у документах до законопроекту не міститься інформації щодо оцінки можливостей забезпечення фінансування державного бюджету в сумі 7,68 млрд.грн. за рахунок здійснення державних внутрішніх запозичень у поточному бюджетному періоді, зважаючи на те, що до його закінчення залишилося менше двох місяців, а також зазначає про необхідність отримання висновку Міністерства фінансів України до законопроекту.
Враховуючи наведене, Комітет ухвалив рішення:
рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» щодо погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію для населення, поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. №11396), за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:
1) у пункті 1 законопроекту:
доповнити підпунктом 2 такого змісту:
«2) у статті 5 цифри «416.326.338,2» замінити цифрами «424.004.076,2»;
змінити нумерацію підпункту 2 і викласти його у такій редакції:
«3) внести зміни до додатків № 2, № 3 і № 7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» згідно з додатками № 1, № 2 і № 3 до цього Закону»;
2) у додатку № 1 до законопроекту (зміни до додатка № 3 до Закону):
назву бюджетної програми за кодом 2761520 викласти у редакції Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік»: «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування»;
змінити номер цього додатку на № 2;
3) у додатку № 2 до законопроекту (зміни до додатка № 7 до Закону):
– слова «Субвенція з державного бюджету на:» замінити словами, розділивши їх за формою додатку № 7 до Закону, «Субвенції з державного бюджету» та «Субвенція загального фонду на:»;
– у переліку кодів бюджетів та назв місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць залишити бюджет Автономної Республіки Крим, обласні та міські міст Києва і Севастополя бюджети, виключивши решту;
– змінити номер цього додатку на № 3;
4) уточнити підсумкові показники державного бюджету у тексті та відповідних додатках до законопроекту внаслідок прийняття Верховною Радою України законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет на 2012 рік на поточному пленарному тижні до розгляду зазначеного законопроекту.
Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 11396, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення до тексту та додатків до цього законопроекту, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.