Про внесення змін до Закону України

«Про Державний бюджет України на 2013 рік»

(законопроект №2028)

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 20 березня 2013 року (протокол № 5) розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію КПТМ «Бориспільтепломережа», поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком, реєстр. №2028 від 16.01.2013 року.

Проектом закону передбачається встановити у складі спеціального фонду державного бюджету субвенцію місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню КПТМ «Бориспільтепломережа», у сумі 10 млн.грн., доповнивши статтю 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» новим пунктом 20.

Джерелом надання такої субвенції запропоновано повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 16 статті 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» такі кошти вже мають цільове спрямування - на здійснення видатків за спеціальним фондом на реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості, а обсяг повернення таких позичок визначено у сумі 3,2 млн.гривень.

Водночас, автором законопроекту зареєстровано інший законопроект про внесення до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» за реєстр.№2027, згідно з яким пропонується за рахунок вказаного джерела надати субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Відповідно автор законодавчої ініціативи не визначив реальних джерел надання субвенції, а відтак реалізація проекту закону призведе до внутрішніх суперечностей законодавчих норм та розбалансування показників Державного бюджету України на 2013 рік.

Поряд з тим, належить взяти до відома, що у складі видатків спеціального фонду державного бюджету на 2013 рік передбачено субвенцію місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, у сумі 5125600 тис.грн.

Розподіл такої субвенції між місцевими бюджетами буде здійснюватися за порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України.

Отже, КПТМ «Бориспільтепломережа» в рамках чинних положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» має підстави для погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Крім того, законопроект не відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету. Зокрема, не передбачено змін до статті 1 та пункту 16 статті 14 і додатків №3, №4 та №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», якими визначено видатки і кредитування державного бюджету та бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів на 2013 рік, а також не визначено бюджет-отримувач  субвенції.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 1.02.2013 р. №16/3-128/2028 додається на 2 арк.) висловлює окремі зауваження до нього, звертаючи увагу, зокрема, на відсутність достатніх обґрунтувань та розрахунків щодо можливості залучення саме такого джерела здійснення додаткових видатків державного бюджету і саме в обсязі 10 млн.грн., і вважає, що для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Кабінету Міністрів України. За узагальнюючим висновком ГНЕУ проект закону потребує доопрацювання.

Міністерство фінансів України не підтримує законопроект. При цьому зазначається про відсутність обґрунтувань щодо наявності заборгованості КПТМ «Бориспільтепломережа» з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню в обсязі 10 млн.грн., можливість вирішення порушеного питання в рамках чинного Закону, а також про недотримання вимог бюджетного законодавства  при підготовці законопроекту.

Враховуючи наведене, Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію КПТМ «Бориспільтепломережа», поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком (реєстр. № 2028), за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29