Щодо проекту закону про внесення зміни до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік»
реєстр. №3319 від 26.09.2013 року.
У Комітеті з питань бюджету на засіданні 23 жовтня 2013 року розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», реєстр. №3319 від 26.09.2013 року .
Як зазначено у пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою врегулювання питання щодо своєчасної оплати відсоткових платежів за борговими облігаціями, випущеними у 2012 році Державним підприємством «Фінансування інфраструктурних проектів» під державні гарантії. Видатки на обслуговування цих боргових зобов’язань не були передбачені у Державному бюджеті України на 2013 рік, оскільки кошти від цільового розміщення таких цінних паперів під державні гарантії надійшли тільки в кінці 2012 року.
З цією метою законопроектом пропонується на 417 047,4 тис. грн. збільшити бюджетні призначення за загальним фондом державного бюджету Національному агентству з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів за рахунок відповідного зменшення бюджетних призначень за загальнодержавними видатками Міністерства фінансів України.
Законопроект передбачає перерозподіл видатків споживання державного бюджету між бюджетними програмами в межах загального обсягу бюджетних призначень, встановлених Національному агентству з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів, та за загальнодержавними видатками Міністерства фінансів України, без зміни загальних показників видатків державного бюджету. Тому, у додатку до законопроекту доцільно виключити рядок «Всього».
Варто звернути увагу, що відповідно до частини сьомої статті 17 Бюджетного кодексу України платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань держави, здійснюються згідно з відповідними договорами у такому ж порядку, як визначено частиною шостою статті 16 Кодексу щодо державних боргових зобов’язань (якщо недостатньо коштів, передбачених у державному бюджеті на таку мету, вносяться пропозиції про внесення змін до закону про Державний бюджет України).
Слід зауважити, що у зв’язку із прийняттям 8 жовтня п.р. Закону стосовно внесення змін до державного бюджету потребуватимуть уточнення показники видатків державного бюджету у додатку до законопроекту за реєстраційним № 3319 відповідно до чинної редакції Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» із урахуванням внесення змін до нього.
Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку рекомендує зазначений законопроект до розгляду та прийняття у Верховній Раді України як такий, що забезпечує досягнення поставленої мети та відповідає встановленим вимогам.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку зазначає, що законопроект може бути прийнятий за основу.
За наслідками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення:
рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. №3319 від 26.09.2013 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон із урахуванням пропозицій, викладених у листі-висновку Комітету, що пов’язані з оформленням законопроекту та узгодженням бюджетних показників із законами, прийнятими до розгляду цього законопроекту.