Про внесення змін до Закону України

«Про Державний бюджет України на 2013 рік»

щодо підтримки інвалідів-спинальників,

законопроект № 3257 (доопрацьований)

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 6 листопада 2013 року розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо підтримки інвалідів-спинальників, поданий народним депутатом України В.М.Сушкевичем, реєстр. № 3257 (доопрацьований) від 10.10.2013 року.

Як зазначено у пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою забезпечення отримання необхідної медичної допомоги інвалідами-спинальниками у єдиному в Україні спеціалізованому медичному закладі, що надає висококваліфіковану відновну допомогу таким хворим – Донецькій обласній лікарні відновного лікування (комунальному закладу, що утримується з обласного бюджету Донецької області).

Проблему відсутності бюджетних коштів для лікування інвалідів у зазначеній лікарні пропонується вирішити шляхом надання субвенції з державного бюджету обласному бюджету Донецької області.

Законопроектом передбачається внесення змін до додатків №3 і №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», а саме: збільшити за загальним фондом державного бюджету обсяг бюджетних призначень Міністерству охорони здоров`я України (загальнодержавні видатки) на 1350 тис.грн., передбачивши нову бюджетну програму (код 2311150) «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Донецької області на забезпечення функціонування Донецької обласної лікарні відновного лікування для лікування інвалідів-спинальників», за рахунок зменшення на відповідну суму видатків Міністерства фінансів України (загальнодержавні видатки) за бюджетною програмою «Обслуговування та погашення зобов’язань за залученими коштами під державні гарантії для здійснення капітальних видатків розпорядниками бюджетних коштів» (код 3511590).

Оскільки законопроект передбачає перерозподіл видатків державного бюджету між бюджетними програмами окремих головних розпорядників бюджетних коштів без зміни загальних показників, його реалізація не потребуватиме додаткових витрат з державного бюджету.

Однак законопроект не в повній мірі відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет, зокрема:

не узгоджується назва законопроекту у тексті та додатках до нього (у додатках відсутні слова «щодо підтримки інвалідів-спинальників»);

у законопроекті не враховані зміни, внесені Законом України від 08.10.2013р. №625-VII «Про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», у зв’язку з чим у додатку №1 до законопроекту потребують уточнення видатки за бюджетною програмою 3511590 «Обслуговування та погашення зобов’язань за залученими коштами під державні гарантії для здійснення капітальних видатків розпорядниками бюджетних коштів» та за відповідними підсумковими кодами 3510000 та 3511000 (не враховано зменшення на 7811,2 тис.гривень);

у додатку №2 до законопроекту:

у назві субвенції слова «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Донецької області на» є зайвими і мають бути виключені;

необхідно виключити рядки, за якими не передбачені показники змін.

Поряд з тим, Верховною Радою України плануються до розгляду законопроекти, якими змінюються показники державного бюджету, тому існує можливість прийняття зазначених законопроектів до розгляду даного законопроекту. Відтак, для забезпечення збалансованості бюджету потребуватимуть уточнення показники у додатку №1 до законопроекту з урахуванням змін, прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.

Автором законопроекту не надано фінансово-економічні обґрунтування та відповідні розрахунки щодо обсягу нової програми «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Донецької області на забезпечення функціонування Донецької обласної лікарні відновного лікування для лікування інвалідів-спинальників», що вимагається згідно із частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу та частини третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України.

Видатки місцевих бюджетів на охорону здоров`я віднесені до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, зокрема, видатки на забезпечення функціонування спеціалізованої амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної допомоги віднесено до видатків обласних бюджетів (підпункт «б» пункту 3 частини першої статті 90 Бюджетного кодексу України). Отже, питання забезпечення функціонування комунальних закладів охорони здоров`я мають вирішуватися відповідними місцевими органами виконавчої влади за рахунок коштів місцевих бюджетів. Незважаючи на це, у 2009 і 2010 роках надавалась субвенція з державного бюджету для забезпечення лікування інвалідів-спинальників у Донецькій обласній лікарні відновного лікування в обсязі 3 млн.гривень.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України в експертному висновку до законопроекту зазначає, що законопроекти про внесення змін до закону про Державний бюджет України, внесені народними депутатами України, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, можуть розглядатися на засіданнях Верховної Ради України за наявності відповідного висновку Кабінету Міністрів України. Крім того, для прийняття зваженого рішення щодо пропозицій законопроекту доцільно отримати від Міністерства фінансів інформацію щодо необхідного обсягу коштів на реалізацію програми 3511590 «Обслуговування та погашення зобов’язань за залученими коштами під державні гарантії для здійснення капітальних видатків розпорядниками бюджетних коштів» до кінця поточного бюджетного року.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених ним зауважень та відповідного висновку Уряду.

Належить зазначити, що згідно із звітом про виконання державного бюджету за січень-вересень 2013 року видатки за бюджетною програмою «Обслуговування та погашення зобов’язань за залученими коштами під державні гарантії для здійснення капітальних видатків розпорядниками бюджетних коштів» не здійснювалися. Разом з тим, на даний час згідно із Законом України від 08.10.2013 №625-VII, прийнятими розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також урядовим законопроектом за реєстр. №3319, плановий обсяг видатків за такою програмою зменшується загалом на 2593855,8 тис.грн., однак залишаються кошти для здійснення передбаченого цим законопроектом перерозподілу видатків.

Міністерство фінансів України не має заперечень щодо розгляду законопроекту.

Комітет Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів у своєму рішенні від 11 жовтня 2013 року відмічає, що прийняття законопроекту дасть можливість отримати необхідне медичне лікування інвалідам-спинальникам у Донецькій області, та рекомендує Верховній Раді України за результатами його розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон.

Враховуючи наведене, Комітет ухвалив рішення:

Рекомендувати Верховній Раді України законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо підтримки інвалідів-спинальників, поданий народним депутатом України В.М.Сушкевичем, (реєстр. № 3257, доопрацьований), за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:

1) у додатку №1 уточнити показники видатків за бюджетною програмою 3511590 «Обслуговування та погашення зобов’язань за залученими коштами під державні гарантії для здійснення капітальних видатків розпорядниками бюджетних коштів» та за відповідними підсумковими кодами 3510000 та 3511000 Міністерства фінансів України (загальнодержавні видатки) з урахуванням чинної редакції Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (із змінами від 08.10.2013р.№625-VII) та прийнятих Верховною Радою України законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету на 2013 рік до розгляду зазначеного законопроекту;

2) у додатку №2:

у назві субвенції виключити слова «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Донецької області на»;

виключити рядки, за якими не передбачено показників змін.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29