Про внесення змін до Закону України

«Про Державний бюджет України на 2013 рік»

(законопроект №2582)

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 5 червня 2013 року розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевому бюджету м.Бориспіль Бориспільського району Київської області на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в м.Бориспіль Бориспільського району Київської області, поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком, реєстр. № 2582 від 20.03.2013 року.

Проектом закону пропонується доповнити статтю 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» новим пунктом 20, згідно з яким передбачається із спеціального фонду державного бюджету надати субвенцію місцевому бюджету м.Бориспіль Бориспільського району Київської області на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в м.Бориспіль Бориспільського району Київської області.

При цьому, у тексті законопроекту не вказано джерело для надання такої субвенції. Згідно із пояснювальною запискою до законопроекту видатки за субвенцією належить здійснити за рахунок повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам.

Слід зазначити, що такі кошти вже мають цільове спрямування. Пунктом 16 статті 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» передбачено їх спрямування на здійснення видатків за спеціальним фондом на реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості (обсяг повернення таких позик - 3,2 млн.гривень).

Крім того, автором законодавчої ініціативи зареєстровано законопроекти про внесення до змін Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» за реєстр. № 2027 та №2028, згідно з якими пропонується за рахунок зазначеного джерела надати субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам відповідно: на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в с.Дівички Переяслав-Хмельницького району Київської області; на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню КПТМ «Бориспільтепломережа» (10 млн.гривень).

Враховуючи наведене, реалізація проекту закону призведе до суперечностей законодавчих норм та розбалансування показників Державного бюджету України на 2013 рік.

Водночас,  будівництво житла для військовослужбовців здійснюється за рахунок коштів бюджетної програми Міністерства оборони України за кодом 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України» (у 2013 році затверджено призначення за спеціальним фондом у сумі 12030 тис.грн.).

Крім того, законопроект не відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету. Зокрема, не передбачено змін до статті 1 та пункту 16 статті 14 і додатків №3, №4 та №7 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», якими визначено видатки та кредитування державного бюджету та бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів на 2013 рік, а також не визначено обсяг субвенції, не вказано джерело для надання субвенції, некоректно названо бюджет-отримувач субвенції. Місто Бориспіль є містом обласного значення і за чинним адміністративно-територіальним поділом не належить до складу Бориспільського району Київської області. Відповідно до бюджетного законодавства бюджет міста Бориспіль і районний бюджет Бориспільського району є самостійними, відокремленими один від одного бюджетами і мають прямі взаємовідносини з державним бюджетом.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює окремі зауваження до нього, звертаючи увагу, зокрема, на необхідність обґрунтування реальності забезпечення видатків державного бюджету одночасно на реструктуризацію вугільної і торфодобувної промисловості та на будівництво житла для військовослужбовців і працівників Міністерства оборони України в м.Бориспіль за рахунок надходжень до спеціального фонду Державного бюджету України від «повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам».

На думку ГНЕУ для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Кабінету Міністрів України.

Міністерство фінансів України не підтримує законопроект. При цьому зазначається, що законопроект є незбалансованим, відсутні обсяги та джерела фінансування, додатки до текстової частини, що не узгоджується зі статтею 7 Бюджетного кодексу України. Реалізація положень законопроекту потребує додаткових витрат з державного бюджету на будівництво житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України, обсяг яких автором законопроекту не обраховано.

Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України звертає увагу на недотримання вимог статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України при внесенні законопроекту на реєстрацію.

За наслідками розгляду законопроекту Комітет ухвалив рішення:

рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо надання субвенції з державного бюджету місцевому бюджету м.Бориспіль Бориспільського району Київської області на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців та працівників Міністерства оборони України в м.Бориспіль Бориспільського району Київської області, поданий народним депутатом України С.Г. Міщенком (реєстр. № 2582), за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29