Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах)

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 15 травня 2013 року розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах), поданий народним депутатом України А.В. Мартовицьким (реєстр. № 2412 від 27.02.2013).

Законопроектом пропонується внести зміни до пунктів 3 і 6 статті 11 та додатка № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо перерозподілу доходів спеціального фонду державного бюджету, які відповідно до статті 14 цього Закону спрямовуються на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування.

Вказаний перерозподіл пропонується здійснити за рахунок: зменшення податку на прибуток підприємств на 170 млн.грн. та податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 100 млн.грн.; збільшення частини чистого прибутку (доходу) державних або комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до відповідного бюджету, та дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна або комунальна власність. на 100 млн.грн. та надходжень від реалізації матеріальних цінностей державного резерву на 170 млн. гривень.

Таким чином, законопроектом не змінюється загальний обсяг доходів державного бюджету.

Слід зауважити, що законопроектом запропоновано розширити джерела формування спеціального фонду для надання відповідної субвенції у частині погашення заборгованості та зобов’язань, у т.ч. із сплати штрафних санкцій та відсотків за користування ресурсами, підприємств електроенергетичної та вугільної галузей перед Державним агентством резерву за отримані матеріальні ресурси. При цьому, вжиті у законопроекті поняття «штрафні санкції», «відсотки за користування ресурсами» та «матеріальні ресурси» потребують приведення у відповідність до норм Закону України «Про державний матеріальний резерв» (в якому, зокрема, застосовуються поняття «фінансові санкції», «матеріальні цінності», «сировинні, матеріально-технічні і продовольчі ресурси»).

Крім того, така пропозиція потребує внесення відповідних змін до статті 21 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», згідно з якою Державне агентство резерву зобов’язано перераховувати отримані кошти в рахунок погашення перед ним заборгованості і зобов’язань до спеціального фонду державного бюджету для надання відповідної субвенції.

Більш чіткого викладу потребують запропоновані зміни до пункту 6 статті 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (зокрема, щодо назви платежів).

Законопроект також потребує приведення у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки щодо підготовки законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет, для чого необхідно:

у назві слова «(щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах)» замінити словами «щодо уточнення джерел погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»;

виключити розділ ІІ щодо доручення Уряду привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону (за змістом положень пункту 6 статті 116 Конституції України, статті 42 Бюджетного кодексу України та статті 29 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», які є нормами прямої дії, забезпечення виконання державного бюджету належить до повноважень Кабінету Міністрів України. Враховуючи, що законодавчо внесені зміни до закону про державний бюджет стають його невід’ємною складовою, немає необхідності додатково доручати Уряду виконувати відповідний закон);

у розділі ІІІ щодо набрання чинності законом слова "з дня" замінити словами "з дня, наступного за днем";  

у додатку до законопроекту виключити рядок «Разом доходів:» (оскільки законодавчі пропозиції не змінюють загального показника доходів державного бюджету), уточнити показники за підсумковим кодом 20000000 «Неподаткові надходження» (містяться помилки у розрахунку), включити підсумковий код 30000000 «Доходи від операцій з капіталом» з уточненими показниками (оскільки вносяться зміни до коду 32010000), а також не нумерувати додаток у зв'язку з відсутністю інших додатків до законопроекту.

Крім того, у зв'язку з прийняттям Закону України від 04.04.2013 р.
№ 181-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» та можливим розглядом і прийняттям аналогічних законопроектів до розгляду зазначеного законопроекту підсумкові показники доходів державного бюджету у додатку до законопроекту (реєстр. № 2412) потребують уточнення для узгодження з останньою редакцією цього Закону і відповідно дотримання збалансованості бюджетних показників.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту зауважує, що для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Уряду.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроекту зазначає, що не має зауважень щодо передбаченого законопроектом перерозподілу джерел надання субвенції у межах спеціального фонду державного бюджету.

За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах), поданий народним депутатом України А.В. Мартовицьким (реєстр. № 2412), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29