Щодо розгляду законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік»
(щодо уточнення джерел погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення),

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 19 червня 2013 року розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо уточнення джерел погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення), поданий народним депутатом України П.П. Коржем (реєстр. № 2229а від 05.06.2013).

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 11 (зміни до пунктів 3 і 6 та доповнення пунктом 13), 14 (зміни до пункту 1) і 21 та додатка № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо уточнення видів та перерозподілу обсягів доходів спеціального фонду державного бюджету, які є джерелом надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі – субвенція).

Зокрема, законопроектом запропоновано розширити джерела формування спеціального фонду для надання субвенції у частині:

погашення заборгованості та зобов’язань (у т.ч. із сплати фінансових санкцій та відсотків за користування матеріальними цінностями) підприємств електроенергетичної та вугільної галузей перед Державним агентством резерву за отримані матеріальні ресурси (збільшення планового обсягу доходів за кодом 32010000 на 170 млн.грн.);

надходжень із сплати підприємствами електроенергетичної, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення (крім ДП НАЕК «Енергоатом», НАК «Укренерго» та ПАТ «Укргідроенерго») частини чистого прибутку державних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до державного бюджету, та дивідендів, нарахованих на акції господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність, за результатами фінансово-господарської діяльності у 2012 році (збільшення планового обсягу доходів за кодом 21010000 на 140 млн.грн.);

плати енергогенеруючих компаній за надання державних гарантій та плати за користування субкредитами, наданими енергогенеруючим компаніям на впровадження проектів розвитку, у тому числі надходжень внаслідок стягнення пені за невиконання умов надання кредитів (встановлення планового обсягу доходів за кодом 24110200 у сумі 60,307 млн.грн.).

При цьому, передбачено зменшення планового обсягу доходів спеціального фонду щодо податку на прибуток підприємств (на 60,307 млн.грн.) та податку на додану вартість (на 310 млн.грн.), які також є джерелами надання субвенції.

Таким чином, законопроектом передбачено лише перерозподіл доходів спеціального фонду державного бюджету в межах загального обсягу доходів, що відповідно не потребує зміни обсягу субвенції.

На 2013 рік субвенція затверджена у сумі 5 125,6 млн.грн., при цьому з передбачених доходів спеціального фонду державного бюджету, які є джерелом її надання, у січні-травні 2013 року надійшли кошти лише від ПДВ у сумі 3 тис. гривень.

Слід зазначити, що у додатку до законопроекту за спеціальним фондом державного бюджету передбачені доходи за кодом 24110200 «Плата за користування кредитами (позиками), залученими державою» у сумі 60,307 млн.грн., але не передбачені доходи за кодом 24110100 «Плата за надання державних гарантій та кредитів (позик), залучених державою», хоча зазначені джерела визначені у запропонованому законопроектом новому пункті 13 статті 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», на що також звертає увагу у своєму експертному висновку Міністерство фінансів України.

До Комітету надійшло звернення автора законопроекту щодо виправлення помилок технічного характеру у додатку до законопроекту, а саме: за кодом 24110100 «Плата за надання державних гарантій та кредитів (позик), залучених державою» передбачити у графі «Спеціальний фонд» показник «34,4» та на таку ж суму зменшити показник за кодом 24110200 «Плата за користування кредитами (позиками), залученими державою» у графі «Спеціальний фонд».

Крім того, у зв'язку з прийняттям Закону України від 21.05.2013 р. № 283-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» та можливим розглядом і прийняттям до розгляду зазначеного законопроекту аналогічних законопроектів, підсумкові показники доходів державного бюджету у додатку до законопроекту (реєстр. № 2229а) потребують уточнення для узгодження з останньою редакцією цього Закону і відповідно дотримання збалансованості бюджетних показників.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму експертному висновку до законопроекту зауважує, що його положення потребують додаткового обґрунтування і для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту слід отримати експертний висновок Уряду.

Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроекту зазначає, що законопроект підтримується у разі його доопрацювання щодо уточнення підсумкових показників доходів, узгодження тексту законопроекту і додатку до нього у частині плати енергогенеруючих компаній за надання державних гарантій, а також обґрунтування розрахунку сплати частини чистого прибутку і дивідендів до спеціального фонду.

При цьому, на звернення автора законопроекту НАК «Енергетична компанія України» повідомила, що загальний обсяг нарахованих підприємствами енергетики дивідендів на корпоративні права держави за результатами 2012 року очікується на загальну суму 140 млн.грн., що передбачено у законопроекті.

Поряд з тим, при розгляді законопроекту запропоновано виключити із тексту законопроекту положення про зміни до пункту 3 статті 11 і статті 21 та з додатку зміни доходів спеціального фонду державного бюджету за кодами 11020000 «Податок на прибуток підприємств» і 32010000 «Надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву», відповідно уточнивши показник спеціального фонду за кодом 14010100 «Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» та підсумкові показники.

За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо уточнення джерел погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення), поданий народним депутатом України П.П. Коржем (реєстр. № 2229а), за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:

виключити абзаци другий і третій пункту 1 та пункт 3 розділу І законопроекту;

у додатку до законопроекту:

виключити рядки за кодами 11000000, 11020000, 30000000, 32000000 і 32010000, а за кодом 14010000 «Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у графі «Спеціальний фонд» цифри «1895120,0» замінити цифрами «2004813,0» та відповідно уточнити підсумкові показники;

за кодом 24110100 «Плата за надання державних гарантій та кредитів (позик), залучених державою» передбачити у графі «Спеціальний фонд» показник «34,4» та на таку ж суму збільшити показник у графі «Всього» і зменшити показники за кодом 24110200 «Плата за користування кредитами (позиками), залученими державою» у графах «Всього» та «Спеціальний фонд»;

уточнити підсумкові показники у зв'язку з прийняттям Закону України від 21.05.2013 р. № 283-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» та можливим розглядом і прийняттям аналогічних законопроектів до розгляду зазначеного законопроекту (реєстр. № 2229а) для узгодження з останньою редакцією цього Закону і відповідно дотримання збалансованості бюджетних показників.

Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 2229а, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29