Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 11 лютого 2015 року (протокол № 9) розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 м. Дніпропетровська», внесений народним депутатом України Курячим М.П., за реєстр. № 1726 від 13.01.2015 року.

Законопроектом пропонується видатки на утримання Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 Міністерства охорони здоров’я України у місті Дніпропетровську», які зсічня 2015 року здійснюються з бюджету міста, передбачити у видатках державного бюджету і врахувати у додатку № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2015 рік» до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» за бюджетною програмою Міністерства охорони здоров’я України код (2301110).

Водночас, законопроектом передбачено виключити із додатка № 10 «Перелік закладів, установ, організацій та закладів освіти, культури, охорони здоров’я та фізичної культури і спорту, які передаються на фінансування з місцевих бюджетів» до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» пункт 9 – «Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 Міністерства охорони здоров’я України, м. Дніпропетровськ».

Законодавча пропозиція не узгоджується з положеннями пункту 3 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України, згідно з якою, починаючи з 1 січня 2015 року, видатки на утримання спеціалізованих медико-санітарних частин (далі – СМСЧ), є видатками бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (згідно із змінами, внесеними Законом України від 28.12.2014 року  № 79-VIII).

Відповідно до зазначеного положення та з урахуванням вимог статті 103-4 Бюджетного кодексу України видатки на утримання СМСЧ проводяться з відповідних бюджетів за рахунок медичної субвенції, яка надається з державного бюджету, та коштів таких місцевих бюджетів, що визначено згідно з постановою Уряду від 23.01.2015 року № 11.

Зважаючи на наведене, у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» видатки на утримання СМСЧ враховано за бюджетною програмою Міністерства охорони здоров’я України за кодом 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам», і не передбачено у видатках за бюджетною програмою код 2301110 «Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я», за рахунок якої згідно з пояснювальною запискою до законопроекту пропонується утримувати СМСЧ № 6.

Відтак, законодавча пропозиція розбалансовує показники державного та місцевих бюджетів. Крім того, утримання вищезазначеного медичного закладу за рахунок коштів бюджетної програми (код 2301110) потребуватиме скорочення видатків для інших закладів охорони здоров’я, що відмічено Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради України (далі – ГНЕУ). При цьому, в порушення вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції для досягнення збалансованості бюджетів.

Враховуючи зазначене, поданий законопроект всупереч вимогам частини другої статті 95 Конституції України, згідно з якою розмір і цільове спрямування будь-яких видатків держави визначається виключно законом про Державний бюджет України, а також частини третьої цієї статті Конституції України та пункту 2 частини першої статті 7 та статті 63 Бюджетного кодексу України, щодо забезпечення збалансованості бюджетів, не містить ні конкретних обсягів для врахування коштів на утримання СМСЧ № 6 у державному бюджеті, ні джерел фінансового забезпечення таких видатків (додаткових доходів бюджетів або скорочення інших витрат бюджетів), на що звернуто увагу Міністерством фінансів України та ГНЕУ.

Водночас, слід відмітити, що спеціалізованих медико-санітарних частин Міністерства охорони здоров’я України, які передані з 1 січня 2015 року згідно з Бюджетним кодексом України на утримання з місцевих бюджетів, налічується 17, тому питання їх фінансового забезпечення потребує системного вирішення.

Щодо редакції законопроекту належить зауважити, що вона не відповідає вимогам нормотворчої техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет, насамперед:

– не визначено обсяг коштів, які належить спрямувати на утримання закладу, у тому числі за економічними категоріями, що має бути відображено у відповідних додатках до законопроекту;

– відсутні додатки до законопроекту, згідно з якими належить внести зміни до запропонованих додатків № 3 та № 10 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»;

– відсутні зміни до додатку №6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо уточнення обсягу медичної субвенції, які належить внести поряд із змінами до додатку № 3 до Закону для досягнення збалансованості бюджетів;

– текст законопроекту має містити положення з посиланнями на відповідні додатки до закону, згідно з якими вносяться зміни до відповідних додатків до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», на що також звертає увагу ГНЕУ.

ГНЕУ (лист від 15.01.205 р. № 16/3-32/1726 додається на 3 аркушах) вважає за доцільне отримати від Кабінету Міністрів України додаткову інформацію щодо можливості фінансування Спеціалізованої медико-санітарної частини № 6 в межах коштів за бюджетною програмою «Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я» (код 2301110), оскільки бюджет має бути збалансованим, а до законопроекту не надано належне обґрунтування щодо фінансового забезпечення закладу. Згідно із узагальнюючим висновком ГНЕУ законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висновку Уряду.

Міністерство фінансів України звертає увагу, що законопроект не відповідає Бюджетному кодексу України, реалізація його положень не буде забезпечена фінансовими ресурсами та не підтримує прийняття законопроекту.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (лист від 06.02.2015 р. №04-19/17-84 додається на 1 аркуші) зазначає, що у законопроекті не виявлено корупціогенних факторів – законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

На час розгляду законопроекту за реєстр. № 1726 висновок Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції щодо нього не надійшов.

За наслідками розгляду Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 м. Дніпропетровська», внесений народним депутатом України Курячим М.П. (реєстр. № 1726), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29