Щодо підготовки до другого читання законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (реєстр. № 3240 (доопрацьований))
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 5 жовтня 2016 року розглянув питання підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (реєстр. № 3240 (доопрацьований)).
Даний законопроект 29 березня 2016 року розглянуто Верховною Радою України у першому читанні та прийнято за основу /Постанова Верховної Ради України від 29.03.2016 № 1047-VІІІ/.
Слід звернути увагу, що законопроект є похідним від Закону України «Про державну підтримку кінематографії в України», прийнятого Верховною Радою України 22 вересня 2016 року (законопроект за реєстр. № 3081-д), яким, зокрема, передбачається створення і функціонування Державного фонду підтримки кінематографії України.
Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /до 12 квітня 2016 року/ до Комітету з питань бюджету надійшло 9 пропозицій народних депутатів України.
За підсумками опрацювання таких пропозицій у Комітеті з питань бюджету в остаточній редакції законопроекту пропонується, насамперед:
- віднести виключно до надходжень спеціального фонду державного бюджету кошти, отримані до Державного фонду підтримки кінематографії України (далі – Фонд), виключивши з переліку власних надходжень бюджетних установ, оскільки такі кошти не можуть бути одночасно в складі двох джерел;
- не передбачати положення щодо розміщення коштів Фонду на поточних рахунках у банках державного сектору;
- доповнити законопроект нормою стосовно включення до переліку джерел формування спеціального фонду державного бюджету надходження щодо формування Фонду, а саме кошти, сплачені суб’єктами кінематографії за розгляд заяв на отримання державних субсидій на виробництво (створення) фільму (ігрового, анімаційного тощо), телевізійного фільму, телевізійного серіалу, для повернення частини кваліфікованих витрат, здійснених суб’єктом кінематографії при виробництві (створенні) фільму;
- не передбачати положення щодо віднесення до захищених видатків бюджету видатків на забезпечення формування Фонду, оскільки захищеними видатками бюджету визначаються видатки загального фонду державного бюджету, а відповідно до пункту 3 розділу І законопроекту забезпечення формування Фонду здійснюватиметься за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету;
- уточнити виклад відповідного напряму спрямування видатків державного бюджету з метою збереження загального їх функціонального спрямування, а саме виклавши, як створення та розповсюдження національних фільмів (включаючи забезпечення формування Державного фонду підтримки кінематографії України);
- передбачити термін набрання чинності відповідного Закону з 1 січня 2017 року, а не з дня, наступного за днем його опублікування, з метою здійснення організаційних засад для забезпечення створення та функціонування Фонду із відповідним передбаченням в проекті державного бюджету на 2017 рік коштів для його діяльності і виконання відповідних функцій;
- внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення до законопроекту (у тому числі з метою узгодження положень з нормами Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні» (після його підписання Президентом України)).
За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (реєстр. № 3240 (доопрацьований)) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту.