Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 30 травня 2025 року розглянув звіт Рахункової палати за 2024 рік, представлений Головою Рахункової палати Піщанською О.С., відмітивши таке.
Відповідно до статті 30 Закону України "Про Рахункову палату" (далі – Закон) Рахункова палата (далі – Рахункова палата або РП) щороку готує та не пізніше 1 травня року, наступного за звітним, подає Верховній Раді України (далі – Верховна Рада) щорічний звіт про свою діяльність та одночасно розміщує його на своєму офіційному веб-сайті для відкритого доступу у формі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Голова РП представляє такий щорічний звіт на пленарному засіданні Верховної Ради.
Статтею 232-2 Регламенту Верховної Ради України (далі – Регламент) встановлена процедура розгляду Верховною Радою щорічного звіту про діяльність Рахункової палати, зокрема:
Верховна Рада щороку розглядає звіт про діяльність РП /частина 1/; щорічний звіт про діяльність РП надається народним депутатам та одночасно направляється до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, який здійснює попередню підготовку питання щодо розгляду звіту на пленарному засіданні Верховної Ради /частина 2/;
щорічний звіт розглядається на пленарному засіданні Верховної Ради в порядку, передбаченому частиною 6 статті 232-1 Регламенту (зокрема розгляд на пленарному засіданні Верховної Ради звіту включає: доповідь посадової особи, яка представляє звіт, відповіді на запитання народних депутатів; виступ представника комітету, який здійснював попередню підготовку питання щодо розгляду звіту Верховною Радою; обговорення звіту) /частина 3/;
за підсумками обговорення щорічного звіту Верховна Рада за пропозицією РП може прийняти рішення про звернення до державних органів, органів місцевого самоврядування для вжиття необхідних заходів у разі неналежного виконання або невиконання наданих Рахунковою палатою рекомендацій (пропозицій) за результатами здійснення заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) (далі – заходи контролю (аудиту) або контрольні заходи) /частина 4/.
Законом України "Про комітети Верховної Ради України" встановлено, що при здійсненні контрольної функції комітети Верховної Ради щодо звітів, доповідей та інформації державних органів і посадових осіб, які у передбачених законом випадках подаються до Верховної Ради (далі – звітні матеріали):
мають право ухвалювати висновки і рекомендації, а також право виступу представника від комітету на пленарному засіданні при розгляді Верховною Радою питання щодо звітних матеріалів /пункт 7 частини 1 статті 25/;
зобов’язані розглядати на своїх засіданнях або під час слухань у комітеті звітні матеріали, здійснювати попередню підготовку питань щодо розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради звітних матеріалів у порядку і строки, встановлені Регламентом /частина 2 статті 25-2/.
За дорученням Голови Верховної Ради до Комітету Верховної Ради з питань бюджету (далі – Комітет) 1 травня 2025 р. надійшов для розгляду звіт Рахункової палати за 2024 рік (далі – Звіт-2024) /наданий листом Голови Рахункової палати від 30.04.2025 № 19-1183/. Звіт-2024 розміщено на офіційному веб-сайті РП також 30.04.2025.
Керуючись частиною 2 статті 232-2 Регламенту та статтями 25 і 25-2 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", у Комітеті попередньо опрацьовано Звіт-2024 і пов’язані з ним матеріали та звернуто увагу на таке.
Звіт-2024 містить інформацію, що вимагається у такому документі відповідно до частини 1 статті 30 Закону. Водночас, Рахунковою палатою доповнено зміст річного звіту іншою актуальною інформацією, наприклад, у Звіті-2024 зазначено про здійснення реформи РП у зв'язку з прийняттям Закону України від 30.10.2024 № 4042-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Рахункову палату" та деяких інших законодавчих актів України" (далі – Закон № 4042–ІХ) та вжиті РП заходи щодо його реалізації.
Законом № 4042-ІХ (який набрав чинності з 19.12.2024) передбачено удосконалення діяльності РП відповідно до міжнародних стандартів аудиту та з урахуванням рекомендацій міжнародних партнерів України, зокрема: закріплено за РП статус вищого органу фінансового контролю (аудиту); розширено її повноваження (в частині здійснення заходів контролю (аудиту) щодо усіх коштів місцевих бюджетів, діяльності суб'єктів господарювання державного і комунального секторів економіки, коштів фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування); посилено фінансову незалежність РП та уточнено умови оплати праці її працівників; скорочено склад РП з 13 до 11 членів та запроваджено посади державних аудиторів, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну службу"; оновлено порядок проведення конкурсу на посади членів РП, насамперед щодо здійснення дорадчою групою експертів попереднього відбору кандидатів; вдосконалено процедури здійснення РП аудиту; встановлено обов'язковість розгляду на засіданнях профільних комітетів Верховної Ради рішень РП за результатами здійснення аудитів та інформації РП про неналежне виконання наданих нею рекомендацій; передбачено здійснення зовнішнього фінансового аудиту діяльності РП та зовнішнього оцінювання її діяльності на відповідність міжнародним стандартам.
В окремому розділі Звіту-2024 висвітлено оцінку реалізації Стратегії розвитку Рахункової палати на 2019-2024 роки, затвердженої рішенням РП від 29.07.2019 № 18-1 (далі – Стратегія 2019–2024), зокрема відмічено, що із запланованого 61 завдання виконано 45 завдань (або 74%), частково виконано – 15 завдань (або 25%), не виконано – 1 завдання щодо розроблення підходів до запровадження ротації напрямів здійснення аудитів та експертно-аналітичних заходів, що мають бути унормовані в Регламенті Рахункової палати /рішенням РП від 19.03.2025 № 6-8 утворено робочу групу з питань розроблення нової редакції Регламенту Рахункової палати/, а також з 68 показників 37 показників (або 54%) досягли цільового значення, у 50 показниках зафіксовано прогрес, з яких 13 показників покращили свої значення саме у 2024 р. Деякі з показників не досягли свого цільового значення, оскільки відповідність практики здійснення РП аудитів вимогам міжнародних стандартів має підтвердити незалежне оцінювання діяльності РП /відповідно до пункту 4-6 розділу VIII Закону таке оцінювання має відбутися орієнтовно через 3 роки з дня призначення складу РП у порядку, визначеному Законом № 4042–ІХ/. У Звіті-2024 вказано, що важливими чинниками успіху Стратегії 2019–2024 стало прийняття Закону № 4042–ІХ та затвердження нових методологій аудиту за стандартами ISSAI, впровадження системи управління якістю та ризик-орієнтованого планування діяльності РП. Разом з тим, за результатами розгляду звіту Рахункової палати за 2023 рік (далі – Звіт-2023) Комітет рекомендував Рахунковій палаті за підсумками 2024 р. здійснити комплексну оцінку виконання Стратегії 2019–2024 та розмістити результати такої оцінки на офіційному веб-сайті РП, у відповідь РП повідомила, що відповідно до розділу 4 Стратегії 2019–2024 РП до 1 березня 2025 р. за поданням Голови Рахункової палати повинна розглянути і затвердити звіт про її виконання, який після затвердження буде розміщено на офіційному веб-сайті РП, однак на кінець травня 2025 р. такий звіт не оприлюднено.
Крім того, Комітет рекомендував Рахунковій палаті до завершення 2024 р. затвердити стратегію розвитку РП на наступний середньостроковий період, врахувавши стан виконання Стратегії 2019–2024, необхідність імплементації стандартів і методик Міжнародної організації вищих органів аудиту (INTOSAI) та виконання інших відповідних зобов’язань на шляху до європейської інтеграції, при цьому розглянувши можливість включення до відповідної нової стратегії завдань щодо розвитку інформаційних технологій та інформаційної безпеки у РП. У Звіті-2024 зазначено, що Стратегія розвитку Рахункової палати на 2025–2029 роки, яку затверджено рішенням РП від 10.03.2025 № 6-4 (далі – Стратегія 2025–2029), передбачає досягнення таких 4 стратегічних цілей: 1) забезпечення аудиторської впевненості у складних умовах; 2) розвиток людського потенціалу; 3) формування довіри та взаємодія із заінтересованими сторонами; 4) розвиток інфраструктури.
Планом роботи Рахункової палати на 2024 рік /затвердженим рішенням РП від 23.11.2023 № 28-5 із змінами, внесеними 28 рішеннями РП/ передбачено розгляд на засіданнях РП 73 питань, з них: 19 аудитів ефективності (у 2023 р. – 28); 19 аудитів відповідності (у 2023 р. – 1, оскільки проведення РП такого аудиту унормовано з травня 2024 р. законом від 21.03.2024 № 3621–IX); 11 фінансових аудитів (у 2023 р. – 8); 9 аналізів і експертиз (у 2023 р. – 16), з них 6 – щодо проекту державного бюджету та виконання державного бюджету; 5 міжнародних (спільних, координованих, паралельних) аудитів (у 2023 р. – 4), 5 аналізів щодо реалізації рекомендацій РП.
Рахунковою палатою у звітному періоді перевірено 304 об’єкти, за результатами чого затверджено 54 звіти / висновки (у 2023 р. – відповідно 399 об’єктів і 59 звітів / висновків) щодо проведених заходів, зокрема звіти / висновки щодо: 17 аудитів ефективності (або 31,5% загальної кількості звітів / висновків); 5 фінансових аудитів (або 9,2%); 15 аудитів відповідності (або 27,8%); 9 аналізів і експертиз (або 16,7%), з них 6 – щодо виконання державного бюджету за 2023 р. і у 2024 р. та щодо проекту державного бюджету на 2025 р.; 4 аналізів щодо реалізації рекомендацій РП (або 7,4%); 4 міжнародних (спільних, координованих, паралельних) аудитів (або 7,4%). У Звіті-2024 відмічено, що 90% проведених аудитів здійснено відповідно до Міжнародних стандартів вищих органів аудиту ISSAI.
Під час проведення РП заходів контролю (аудиту) у 2024 р. контролем охоплено 3.686,4 млрд грн публічних коштів, що в 4,8 раза перевищує показник 2023 р. (771,1 млрд грн) та є найбільшим показником за останні 5 років. Загалом у 2024 р. РП виявлено порушень та недоліків на загальну суму майже 217,5 млрд грн (у 2023 р. – 60,8 млрд грн, 2022 р. – 58,6 млрд грн), у т.ч.: неефективне управління коштами і майном, їх неефективне використання – 205,5 млрд грн, або 94,5% загального обсягу (у 2023 р. – 18,9 млрд грн, або 31,1% загального обсягу); порушення законодавства (включаючи нецільове використання коштів і порушення при плануванні) – 8,7 млрд грн, або 4% загального обсягу (у 2023 р. – 14,9 млрд грн, або 24,5% загального обсягу); порушення і недоліки при адмініструванні дохідної частини державного бюджету – 3,3 млрд грн, або 1,5% загального обсягу (у 2023 р. – 19,2 млрд грн, або 31,6% загального обсягу). При цьому найбільше виявлено порушень і недоліків за такими напрямами: безпека та обороноздатність держави, цивільний захист (184,4 млрд грн, або 84,8% загального обсягу), функціонування економіки (23,5 млрд грн, або 10,8% загального обсягу), виконання повноважень державними органами (3,8 млрд грн, або 1,8% загального обсягу), використання природних ресурсів та охорона навколишнього середовища (2,7 млрд грн, або 1,2% загального обсягу).
У 2024 р. Рахунковою палатою за результатами 7 заходів контролю (аудиту) направлено 7 повідомлень до правоохоронних органів (у 2023 р. – 14), з яких: Офісу Генерального прокурора – 4, Національній поліції України – 1, Державному бюро розслідувань – 2, при цьому за результатами 3 контрольних заходів правоохоронними органами розпочато 3 досудових розслідування у кримінальних провадженнях (у 2023 р. – 8), за результатами 2 контрольних заходів повідомлення РП долучено до кримінальних проваджень (у 2023 р. – 2).
Щодо аналізу реалізації наданих Рахунковою палатою рекомендацій (пропозицій) з метою оцінки їх результативності (який здійснюється згідно з пунктом 9 частини 1 статті 7 Закону) у Звіті-2024 вказано, що з наданих у 2024 р. 574 рекомендацій (пропозицій) на 01.01.2025 повністю або частково виконано 82,7% рекомендацій (на 01.01.2024 – 64,4%), з них повністю виконано – 244 (або 42,5% загального обсягу), у процесі виконання –231 (або 40,2% загального обсягу), не виконано – 99 (або 17,3% загального обсягу), окремі пропозиції РП враховано Верховною Ради при ухваленні 5 законів (у 2023 р. – 4), Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ) – 26 постанов і 12 розпоряджень (у 2023 р. – відповідно 26 і 5). Водночас, у відповідь на рекомендацію Комітету за підсумками розгляду Звіту-2023 (надану з урахуванням норми частини 4 статті 232-2 Регламенту) щодо інформування Верховної Ради про випадки неналежного виконання або невиконання наданих РП рекомендацій (пропозицій) за результатами здійснення заходів контролю (аудиту), РП повідомила про відсутність протягом 2024 р. таких випадків.
Також за підсумками розгляду Звіту-2023 Комітет рекомендував Рахунковій палаті здійснювати оприлюднення інформації щодо результатів моніторингу і аналізу стану виконання наданих РП рекомендацій (пропозицій) за результатами здійснення заходів контролю (аудиту) на офіційному веб-сайті РП, у відповідь РП повідомила про регулярне розміщення на цьому сайті рішень РП та інформації об’єктів контролю про заплановані заходи щодо виконання таких рішень, зокрема у 2024 р. оприлюднено 132 інформаційних повідомлень і доповнень до них щодо виконання рішень РП об’єктами контролю.
З цього приводу Законом № 4042–ІХ встановлено, що РП здійснює постійний моніторинг і аналіз стану виконання своїх рішень, включаючи стан виконання наданих рекомендацій (пропозицій), у порядку, визначеному РП, а також розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію об’єктів контролю про заплановані заходи щодо виконання рішень РП та щокварталу – інформацію РП щодо моніторингу і аналізу стану виконання таких рішень /частини 3 і 4 статті 36 Закону/. Однак на офіційному веб-сайті РП ще немає такої щоквартальної інформації РП.
Одним із пріоритетів діяльності РП у Стратегії 2019–2024 визначено підвищення рівня виконання рекомендацій, удосконалення процесу моніторингу їх імплементації та посилення відповідальності за їх невиконання або неналежне виконання. У висновку Єврокомісії щодо заявки України на членство в ЄС, серед іншого, зауважено, що результати діяльності РП мають оцінюватися не за кількістю заходів контролю (аудиту), а за рівнем впливу наданих рекомендацій на системні управлінські зміни. Як наслідок, у 2024 р. Рахункова палата започаткувала здійснення аналізу реалізації наданих РП рекомендацій та оцінки їх впливу як окремий контрольний захід /здійснено 4 таких аналізи, про що вище зазначено/. У Стратегії 2025–2029 зазначений напрямок теж визначено пріоритетним, зокрема передбачено запровадити систему публічного моніторингу й контролю за виконанням об’єктами контролю рекомендацій РП, що дасть змогу відстежувати їхню реалізацію та оцінювати ефективність впроваджених заходів. Крім того, удосконалення системи моніторингу виконання рекомендацій РП та інформування заінтересованих сторін про його результати для відповідного реагування передбачено у Дорожній карті з питань реформи державного управління (схваленій розпорядженням КМУ від 14.05.2025 № 475-р "Деякі питання забезпечення переговорного процесу про вступ України до Європейського Союзу за кластером 1 "Основи процесу вступу до ЄС") як захід для РП.
Отже, процес моніторингу та аналізу стану виконання рекомендацій (пропозицій) РП потребує подальшого покращення, включаючи необхідність розміщення на офіційному веб-сайті РП відповідної щоквартальної інформації РП відповідно до частини 4 статті 36 Закону.
Протягом звітного періоду представники Рахункової палати взяли участь у 65 засіданнях комітетів Верховної Ради і їх підкомітетів, на яких розглянуто 10 питань щодо здійснених РП контрольних заходів (у 2023 р. – відповідно 72 засідання і 26 питань), 15 засіданнях робочих груп, 2 круглих столах та 1 засіданні тимчасової слідчої комісії. При цьому найактивнішою залишається співпраця з Комітетом, зокрема представники Рахункової палати брали участь у 29 засіданнях Комітету і 26 засіданнях його підкомітетів, на яких висловлювали експертну думку РП, а також матеріали РП використовувалися Комітетом при опрацюванні законопроектів, проведенні аналізу бюджетних показників та розгляді інших питань. У свою чергу на запрошення РП народні депутати – члени Комітету мали можливість брати участь у засіданнях РП. Законом № 4042 передбачається посилення взаємодії Верховної Ради та її комітетів з РП (про що вище зазначено), зокрема встановлена обов'язковість розгляду на засіданнях профільних комітетів Верховної Ради рішень РП за результатами здійснення заходів контролю (аудиту), якщо РП рекомендовано розгляд таких рішень на засіданнях відповідних комітетів, та інформації РП про неналежне виконання наданих нею рекомендацій /частина 2 статті 31 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" і частина 2 статті 37 Закону/. Наявність зазначених законодавчих вимог сприяє зростанню кількості розглядів комітетами Верховної Ради рішень РП, наприклад, у 2025 р. (на кінець травня) розглянуто 9 питань щодо здійснених РП контрольних заходів. Разом з тим, відповідно до Дорожньої карти з питань реформи державного управління (схваленої розпорядженням КМУ від 14.05.2025 № 475-р) Верховній Раді разом з Рахунковою палатою слід запровадити механізм розгляду комітетами Верховної Ради звітів за результатами аудитів РП та здійснення ними заходів парламентського контролю для підвищення рівня імплементації рекомендацій РП.
Щодо гласності та взаємодії з громадськістю у Звіті-2024 зазначено, що протягом 2024 р. активно застосовувалися усі доступні канали комунікації та створювалися нові (передусім створено офіційну сторінку у мережі LinkedIn, яка ведеться англійською мовою, що дає змогу інформувати про роботу РП міжнародних партнерів та світову експертну спільноту аудиторів), зокрема на офіційному веб-сайті РП розміщено 235 релізів (удвічі більше, ніж у 2023 р.), на сторінках РП у соцмережах опубліковано 1072 дописи, у т.ч. у Facebook та Instagram опубліковано 363 сторіз (у 6 разів більше, ніж у 2023 р.), а також у медіа зафіксовано більше 3200 матеріалів, в яких йшлося про діяльність РП (на 24% більше, ніж у 2023 р.).
Співробітництво Рахункової палати з вищими органами фінансового контролю інших держав, міжнародними організаціями у звітному періоді, як і у 2023 р., здійснювалося за такими напрямами: участь у діяльності Міжнародної та Європейської організацій вищих органів аудиту INTOSAI та EUROSAI; забезпечення діяльності робочої групи EUROSAI з аудиту коштів, виділених на попередження та ліквідацію наслідків катастроф; розвиток двостороннього та багатостороннього співробітництва з вищими органами аудиту іноземних держав; реалізація заходів державної політики європейської інтеграції України; співпраця з міжнародними організаціями та участь у проектах і програмах міжнародної технічної допомоги.
Згідно із Звітом-2024 фактична чисельність працівників Рахункової палати на 31.12.2024 становила 517 осіб (при штатній чисельності 713 од. згідно із штатним розписом), з них 5 членів Рахункової палати, 462 державні службовці, 14 працівників патронатної служби, 36 інших працівників. Укомплектованість апарату РП на кінець звітного періоду була 72,9% /512 осіб/ (на кінець 2023 р. – 68,7%, на кінець 2022 р. – 67%), при цьому 64,8% фактичної чисельності працівників апарату РП /332 особи/ – працівники, які здійснювали контрольні заходи. На кінець 2024 р. вакантними були 196 посад, з них 6 посад членів РП (відповідно до Закону на 01.01.2025 склад РП становить 11 членів РП). Зважаючи на рекомендацію Комітету та керуючись частиною 4 статті 17 Закону /із змінами, внесеними Законом № 4042–ІХ/, вперше затверджено граничну чисельність апарату Рахункової палати (рішенням РП від 20.02.2025 № 4-1), яку попередньо погоджено з Комітетом (рішення Комітету від 04.02.2025, протокол засідання № 213), а саме: у 2025 р. – 702 од., у 2026 р. – 839 од., з 2027 р. – 989 од. Згідно з інформацією РП на виконання оновлених норм Закону щодо складу та структури РП, правового статусу посадових осіб РП (йдеться про запровадження посад державних аудиторів) нормативними актами РП визначено, серед іншого, кваліфікаційні вимоги та критерії професійної придатності, перелік документів (сертифікатів), що засвідчують рівень професійних знань, необхідних для зайняття посади державного аудитора, порядок конкурсного відбору та призначення на посади державного аудитора, при цьому з метою збереження кадрового потенціалу РП проведено первинний відбір на посади державних аудиторів серед працівників апарату РП, а далі вакансії, що залишаться вільними, заповнюватимуться аудиторами на загальних конкурсних підставах.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" бюджетні призначення Рахунковій палаті за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері контролю за виконанням державного бюджету" (код 6511010) за загальним фондом затверджено в сумі 511,1 млн грн (на 175,66 млн грн більше проведених видатків за 2023 р.), з них видатки на оплату праці – 355 млн грн (відповідно на 103,7 млн грн більше). Крім того, відповідно до статті 32 цього Закону розпорядженням КМУ від 18.07.2024 № 674-р Рахунковій палаті передано частину бюджетних призначень, передбачених для забезпечення інституційної спроможності органів державної влади, в сумі 5,4 млн грн саме на оплату праці, відтак уточнений план на 2024 рік становив 516,5 млн грн (з них видатки на оплату праці – 360,4 млн грн). Загалом видатки РП за 2024 рік проведені в сумі 510,4 млн грн, або майже на 175 млн грн більше, ніж у 2023 р. (у 2023 р. – 335,45 млн грн), з них за загальним фондом – 507,9 млн грн, що становить 99,4% бюджетних призначень та 98,3% уточненого плану. У структурі проведених видатків в розрізі економічної класифікації видатків бюджету, як і в попередні роки, переважали видатки на оплату праці (70,6% загального обсягу проведених видатків): здійснено у сумі 360,4 млн грн, що становить 101,5% бюджетних призначень та майже 100% уточненого плану (у 2023 р. – 251,3 млн грн, або 100% бюджетних призначень та 74,9% загального обсягу проведених видатків).
Загалом щодо рекомендацій, наданих Комітетом за підсумками розгляду Звіту-2023, потрібно зауважити, що Рахунковою палатою з 11 рекомендацій враховано – 6, враховано частково – 3, не враховано – 2, про що частково зазначено вище. Деякі з таких рекомендацій залишаються актуальними і можуть бути повторно направлені Рахунковій палаті у вигляді рекомендацій Комітету, зокрема щодо: подальшого впровадження міжнародних стандартів вищих органів аудиту у діяльності РП; покращення процесу моніторингу та аналізу стану виконання рекомендацій (пропозицій) РП; затвердження звіту про виконання Стратегії 2019–2024 та його розміщення на офіційному веб-сайті РП.
За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення:
1. Звіт Рахункової палати за 2024 рік взяти до відома.
2. Рекомендувати Рахунковій палаті:
1) забезпечити подальше вдосконалення діяльності Рахункової палати відповідно до вимог Системи професійних документів INTOSAI (IFPP) та Стратегії розвитку Рахункової палати на 2025–2029 роки, включаючи реалізацію заходів щодо державного зовнішнього контролю (аудиту), визначених у Дорожній карті з питань реформи державного управління (схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2025 № 475-р "Деякі питання забезпечення переговорного процесу про вступ України до Європейського Союзу за кластером 1 "Основи процесу вступу до ЄС");
2) затвердити звіт про виконання Стратегії розвитку Рахункової палати на 2019–2024 роки та розмістити цей звіт на офіційному веб-сайті Рахункової палати;
3) здійснити необхідні заходи щодо організаційно-інформаційного і нормативно-правового забезпечення реалізації нових повноважень Рахункової палати, передбачених Законом України від 30.10.2024 № 4042-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Рахункову палату" та деяких інших законодавчих актів України";
4) забезпечити виконання вимог частини четвертої статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" про щоквартальне розміщення на офіційному веб-сайті Рахункової палати інформації щодо моніторингу і аналізу стану виконання рішень Рахункової палати;
5) до 1 листопада 2025 року надати Комітету з питань бюджету пропозиції щодо механізму розгляду комітетами Верховної Ради України рішень і відповідної інформації Рахункової палати за результатами здійснення заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) та здійснення зазначеними комітетами заходів парламентського контролю для підвищення рівня імплементації рекомендацій Рахункової палати, виходячи з практики взаємодії Рахункової палати з комітетами Верховної Ради України та з урахуванням передового міжнародного досвіду щодо взаємодії вищих органів аудиту і парламентів іноземних держав;
6) посилити співпрацю з профільними комітетами Верховної Ради України щодо збільшення розглядів рішень Рахункової палати за результатами здійснення заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) відповідно до вимог частини другої статті 37 Закону України "Про Рахункову палату" з метою забезпечення широкого публічного обговорення відповідних результатів та належної реалізації рекомендацій (пропозицій) Рахункової палати;
7) керуючись частиною четвертою статті 232-2 Регламенту Верховної Ради України, у разі наявності надати разом із звітом Рахункової палати за 2025 рік пропозиції про доцільність звернення Верховної Ради України до державних органів, органів місцевого самоврядування для вжиття необхідних заходів у разі неналежного виконання або невиконання наданих Рахунковою палатою рекомендацій (пропозицій) за результатами здійснення заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту);
8) до
1 травня 2026 року надати Комітету з питань бюджету інформацію про
вжиті заходи щодо вищенаведених рекомендацій.
3. Поінформувати Верховну Раду України про розгляд Комітетом з питань бюджету Звіту Рахункової палати за 2024 рік.