Про внесення змін до Бюджетного кодексу України

(щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства)

законопроект №1766

 

 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 15 січня 2015 року (протокол № 7) розглянув проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства), поданий народними депутатами України Мельником С.І., Куліченком І.І., за реєстр. № 1766 від 15.01.2015 року.

Законопроектом передбачено, зокрема:

стимулювання проектів співробітництва та об’єднання територіальних громад шляхом надання відповідним органам місцевого самоврядування державної підтримки за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;

забезпечення в повному обсязі надходжень від місцевих податків та зборів до бюджетів місцевого самоврядування;

вирішення проблемних питань фінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування міст районного значення, селищ та сіл на перехідний період до формування дієздатних громад шляхом їх об’єднання.

При цьому, окремі положення є неприйнятними, або такими, що потребують уточнення, зокрема:

– положення про формування бюджету розвитку за рахунок доходів загального фонду, визначених статтями 64, 66, 69  цього Кодексу, в обсягах, не менше 10 відсотків таких доходів загального фонду (доповнення статті 71 Бюджетного кодексу) є таким, що не потребує додаткового унормування, оскільки згідно з пунктом 10 частини першої статті 71 Бюджетного кодексу України місцеві ради наділені правом передавати кошти із загального фонду до бюджету розвитку. Крім того, порушується принцип самостійності бюджетної системи, згідно з яким місцеві ради самостійно визначають напрями використання бюджетних коштів;

– зміни до пункту 20 Прикінцевих та перехідних положень щодо надання права у 2015 році забезпечувати видатки з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету є імперативними і не сприятимуть реалізації заходів щодо добровільного об’єднання територіальних громад;

– виключення пункту 13 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу позбавляє місцеву владу здійснювати видатки на програми природоохоронних заходів місцевого значення, що є неправомірним, оскільки до місцевих бюджетів зараховується частина екологічного податку;

– у доповненні до частини другої статті 24-1 слова «добровільно об’єднаних» замінити словами «добровільного об’єднання».

Водночас, цим законопроектом повністю враховано положення законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо видатків на органи місцевого самоврядування) за реєстр. №1728 від 14.01.2015 року, поданого народними депутатами України Дерев’янком Ю.Б., Тимошенко Ю.В, Івченком В.Є., Сусловою І.М.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України законопроект за результатами розгляду у першому читанні може бути прийнятий за основу (лист від 15.01.2015р. № 16/3 -35/1766 додається на 2 аркушах).

На час розгляду законопроекту за реєстр. № 1766 висновки Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції та Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції щодо нього до Комітету з питань бюджету не надійшли.

За наслідками розгляду Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства), поданий народними депутатами України Мельником С.І., Куліченком І.І., (реєстр. № 1766), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням таких змін:

– у пункті 1 розділу І законопроекту слова «добровільно об’єднаних» замінити словами «добровільного об’єднання»;

– пункт 2 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«2.) Частину першу статті 64 доповнити пунктами 20-1 та 20-2 такого змісту:

«20-1) збір за місця для паркування транспортних засобів, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування;

20-2) туристичний збір, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування»;

– підпункт 2  пункту 3 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«2) доповнити пунктами 7-1 та 7-2 такого змісту:

«7-1) збір за місця для паркування транспортних засобів;

7-2) туристичний збір»;

– пункти 4 та 5 розділу І законопроекту виключити;

– пункт 6 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«6. У пункті 13 частини першої статті 91 слово «державних» виключити»;

– пункт 7 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

«7. Частину першу пункту 20 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту: «пунктом 1 частини першої статті 88»;

– пункт 2 розділу ІІ законопроекту виключити.

Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні на підпис Голові Верховної Ради України законопроекту за реєстр. № 1766, у разі його прийняття, мають внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення до тексту зазначеного законопроекту, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо цього законопроекту.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним 8 скликання”

11 липня 2019 11:50
11 липня 2019 11:47
02 травня 2019 11:48
14 березня 2019 14:46
17 січня 2019 15:48
21 грудня 2018 12:36
06 грудня 2018 18:35
06 грудня 2018 18:33
06 грудня 2018 18:30
22 листопада 2018 15:29