У Комітеті з питань бюджету на засіданні 14 жовтня розглянуто поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (реєстр. №5146 від 09.10.2014 р.).
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 11.08.2014 р. № 326, якою утворено Державну службу у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, та яка є правонаступником Державної служби з питань інвалідів та ветеранів. Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 414 «Питання діяльності деяких центральних органів виконавчої влади» ліквідовано Державну службу з питань інвалідів та ветеранів.
Повноваження та функції з реалізації державної політики у сфері соціального захисту ветеранів, військовослужбовців, звільнених в запас та учасників антитерористичної операції, зокрема щодо забезпечення їх адаптації та психологічної реабілітації, технічними та іншими засобами реабілітації покладено на Державну службу у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
Міністерству фінансів та Міністерству соціальної політики доручено під час підготовки законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» передбачити видатки на здійснення заходів, пов'язаних з ліквідацією Державної служби з питань інвалідів та ветеранів, та видатки, необхідні для забезпечення виконання завдань і функцій, покладених на Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
Зазначеними рішеннями Кабінету Міністрів України встановлено, що забезпечення діяльності новоутвореної Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції у 2014 році здійснюється за рахунок бюджетної програми 2505010 «Керівництво та управління у сфері соціального захисту інвалідів та ветеранів».
Слід зауважити, що частиною десятою статті 51 Бюджетного кодексу України встановлено, що у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв'язку з утворенням таких нових державних органів.
Враховуючи зазначене, законопроектом пропонується за загальним фондом державного бюджету Державній службі з питань інвалідів та ветеранів України /відповідальний виконавець бюджетних програм у складі Міністерства соціальної політики України/ збільшити видатки за бюджетною програмою 2505010 «Керівництво та управління у сфері соціального захисту інвалідів та ветеранів» на 2184,2 тис. грн. та встановити бюджетні призначення (видатки споживання) за новою бюджетною програмою 2505040 «Забезпечення протезуванням та ортезуванням виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок» в обсязі 7000 тис. гривень.
Джерелом покриття додаткових видатків запропоновано зменшення Міністерству фінансів України обсягу загальнодержавних витрат (видатки розвитку) у сумі 9184,2 тис.грн. за бюджетною програмою 3511090 «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України».
Відповідні зміни запропоновано до додатка № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2014 рік» до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».
Законодавча пропозиція не передбачає залучення додаткових бюджетних коштів, оскільки пропонується здійснити в межах загального обсягу бюджетних призначень загального фонду державного бюджету перерозподіл видатків між бюджетними програмами Міністерства фінансів України та Міністерства соціальної політики України. Отже, законопроект збалансований за показниками видатків державного бюджету.
Слід зауважити, що згідно із вимогами частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту, що має вплив на показники бюджету, належить надати фінансово-економічні обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), проте конкретних пояснень та розрахунків щодо збільшення видатків державного бюджету у запропонованих обсягах та за визначеними напрямами не надано, про що також зазначає Головне науково-експертне управлінням Апарату Верховної Ради України.
Водночас, у законопроекті не дотримано вимоги нормопроектувальної техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до державного бюджету, а саме, назва законопроекту у додатку до нього не відповідає його назві у тексті, у зв’язку з чим потребуватиме відповідного уточнення.
Головним науково-експертним управлінням зазначено, що законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень.
Міністерством фінансів не висловлено зауважень до законопроекту та зазначено, що його положення є збалансованими.
За наслідками розгляду законопроекту Комітет ухвалив рішення:
рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 5146 від 09.10.2014 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету до цього законопроекту.