Щодо розгляду урядового законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 3060)
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 16 вересня 2015 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 3060 від 09.09.2015).
Даним законопроектом пропонується, насамперед, передбачити наближення підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати з 1 грудня на 1 вересня 2015 року /встановити з 01.09.2015 р. прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1330 грн, для працездатних осіб – 1378 грн, осіб, які втратили працездатність, – 1074 грн/ з відповідним збільшенням видатків на оплату праці, пенсійне забезпечення, допомоги сім’ям з дітьми та одноразові допомоги, стипендії аспірантів і докторантів.
Законом України від 28 грудня 2014 року № 80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (далі – Закон) було передбачено збільшення основних соціальних гарантій з 1 грудня 2015 року на 13,1% при прогнозованому на 2015 рік індексі споживчих цін /грудень до грудня попереднього року/ – 113,1%.
Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, невідновлення економічних зв’язків, порушених внаслідок військового конфлікту на сході України, падіння цін на чорні метали, добрива та залізорудну сировину на світових товарних ринках, застосування торговельних обмежень з боку Російської Федерації призвели до більш глибокого падіння економіки та більш швидкого розгортання девальваційних та інфляційних процесів у січні-квітні поточного року, ніж очікувалося раніше. Тому, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України за результатами консультацій з МВФ уточнило очікування щодо розвитку економіки у 2015 році (зокрема, очікується падіння реального ВВП на рівні 8,9%, зростання споживчих цін – 45,8% /грудень до грудня попереднього року/).
При цьому, слід зауважити, що законопроектом пропонується лише наблизити на 3 місяці дату підвищення соціальних гарантій, не переглянувши їх розмір під уточнений прогноз індексу споживчих цін.
Загалом законопроектом пропонується внести зміни до статей 1, 7, 8 і пункту 9 Прикінцевих положень Закону із доповненням новими статтями 32–33 та внесенням відповідних змін до додатків №№ 1, 3–9 до Закону, внаслідок чого передбачаються такі зміни основних показників державного бюджету:
збільшення доходів на 14.311,4 млн грн (або на 2,8%), у тому числі за загальним фондом збільшення на 16.412,7 млн грн та за спеціальним фондом зменшення на 2.101,3 млн грн;
збільшення видатків на 14.343,4 млн грн (або на 2,5%), у тому числі за загальним фондом збільшення на 16.412,7 млн грн та за спеціальним фондом зменшення на 2.069,3 млн грн;
збільшення повернення кредитів на 32 млн грн (за спеціальним фондом).
Враховуючи, що за підсумками 8 місяців 2015 року спостерігається перевиконання дохідної частини загального фонду державного бюджету на 24,6 млрд грн, у тому числі за рахунок коштів від продажу 3G-ліцензій 8,8 млрд грн (про що вказано у пояснювальній записці до законопроекту), пропонується збільшити показники доходів державного бюджету на 2015 рік порівняно із затвердженими показниками (із змінами) за такими платежами, зокрема:
податок на додану вартість – на 7,68 млрд грн або на 4,5%, з них:
– ПДВ з вироблених в Україні товарів – на 11,38 млрд грн або на 12% (у тому числі за загальним фондом збільшення на 12,88 млрд грн та за спеціальним фондом зменшення на 1,5 млрд грн) (при цьому, за січень-серпень перевиконання помісячного плану загального фонду становило 8,3 млрд грн);
– ПДВ з ввезених на територію України товарів – на 3,3 млрд грн або на 2,4% (при цьому, за січень-серпень перевиконання помісячного плану становило 3,2 млрд грн).
Водночас, пропонується збільшити бюджетне відшкодування ПДВ на 7 млрд грн або на 12% (при цьому, за січень-серпень відшкодовано 37,9 млрд грн або 99,3% планового показника за цей період і 65,3% затвердженого річного показника). Слід зазначити, що за даними Державної фіскальної служби України станом на 01.08.2015 р. бюджетна заборгованість по невідшкодованих сумах ПДВ становила 20 млрд грн, з них 6,9 млрд грн – з простроченим терміном відшкодування;
податок на прибуток підприємств – на 1 млрд грн або на 2,8% (у тому числі за загальним фондом збільшення на 1,6 млрд грн та за спеціальним фондом зменшення на 0,6 млрд грн) (при цьому, за січень-серпень перевиконання помісячного плану загального фонду становило 0,5 млрд грн);
ввізне мито – на 3,82 млрд грн або на 11,4%, враховуючи вплив поступового збільшення протягом І півріччя п.р. розміру ефективної ставки оподаткування ввізним митом (за січень-серпень перевиконання плану надходжень становило 2,1 млрд грн);
податок на доходи фізичних осіб та військовий збір (разом) – на 0,27 млрд грн або на 0,6% (при цьому, за січень-серпень перевиконання помісячного плану становило 1,1 млрд грн);
неподаткові надходження – на 1,5 млрд грн (з них 0,8 млрд грн по пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності), враховуючи обсяг надходжень за січень-серпень п.р.
При цьому, законопроектом також передбачається збільшити на 1,2 млн грн надходження судового збору до спеціального фонду державного бюджету. Водночас, пропонується розширити цільове спрямування коштів судового збору, а саме спрямовувати їх на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади, як це передбачено частиною третьою статті 9 Закону України «Про судовий збір» (у редакції згідно із Законом від 12 лютого 2015 р. № 192-VIII). Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (далі – ГНЕУ) у своєму висновку звертає увагу, що така пропозиція потребує додаткового обґрунтування.
Попередня редакція даної норми була ідентичною пункту 5 частини четвертої статті 30 Бюджетного кодексу України, згідно з яким кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення правосуддя, зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп’ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп’ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису.
Оскільки прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій, законопроектом передбачено збільшення відповідних видатків державного бюджету, зокрема:
– на виплати:
пенсій – на 3.861,5 млн грн (з них 2.654,4 млн грн – на покриття дефіциту коштів Пенсійного фонду України);
допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, тимчасової допомоги дітям та допомоги на догляд за інвалідом I чи II групи – на 598,7 млн грн;
державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною" – на 19 млн грн;
– на підвищення розміру стипендій аспірантам, клінічним ординаторам та докторантам навчальних закладів та наукових установ у зв’язку із змінами умов оплати праці – на 22 млн грн;
– обсяги освітньої субвенції – на 1.603,4 млн грн /Законом України від 17 липня 2015 р. № 648-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (далі – Закон № 648) обсяги субвенції були скорочені на 1.643,3 млн грн/, медичної субвенції – на 1.407,7 млн грн /Законом № 648 обсяги субвенції були скорочені на 1.320,9 млн грн/ та субвенції на підготовку робітничих кадрів – на 205,7 млн грн /Законом № 648 обсяги субвенції були скорочені на 21,7 млн грн/.
Крім того, на здійснення підвищення з 1 вересня на 13% мінімальних ординарних (звичайних) академічних стипендій, соціальних стипендій учням професійно-технічних і студентам вищих навчальних закладів пропонується передбачити 256 млн грн по державному та місцевих бюджетах.
Поряд з тим, додатково пропонується:
– збільшити на 988,5 млн грн відповідні видатки для фінансове забезпечення невідкладних потреб на оборону і безпеку держави, у тому числі пов’язаних із проведенням антитерористичної операції;
– відновити видатки у сумі 200 млн грн на придбання цифрових мамографів і ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва, які були виключені Законом № 648;
– збільшити обсяг резервного фонду державного бюджету на 300 млн грн з метою оперативного реагування на ліквідацію можливих наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» законопроектом за рахунок перерозподілу бюджетних призначень встановлюються бюджетні призначення новоутвореним органам виконавчої влади – Державній регуляторній службі (з визначенням її головним розпорядником коштів державного бюджету), Державній службі з питань праці та Державній службі з безпеки на транспорті (з визначенням їх відповідальними виконавцями бюджетних програм), а також виключаються бюджетні призначення органам виконавчої влади, які ліквідовуються, – Державній інспекції з безпеки на наземному транспорті та Державній інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті.
Разом з тим, Урядом вже прийнято ряд розпоряджень від 27.05.2015 р. № 559-р, від 26.06.2015 р. № 652-р та від 22.07.2015 р. № 764-р, якими відповідно до статті 24 Закону Державній інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті та Державній інспекції з безпеки на наземному транспорті передано частину бюджетних призначень у сумі відповідно 8.397,48 тис. грн та 4.328,7 тис. грн, що передбачені за бюджетною програмою 0421010 «Заходи щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та скорочення кількості контролюючих органів». Крім того, Урядом прийнято постанову від 26.06.2015 р. № 592 «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті», відповідно до якої пропонується здійснити перерозподіл видатків загалом на суму 65.291,1 тис. грн шляхом їх зменшення за бюджетним програмами Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті і Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті та встановлено видатки Державній службі з безпеки на транспорті для здійснення заходів щодо забезпечення її функціонування.
При цьому, законопроектом пропонується встановити Державній службі з безпеки на транспорті бюджетні призначення в обсязі 67.648,8 тис. грн з відповідним збільшенням видатків у зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати.
Виходячи із задекларованої мети законопроекту, пропонується встановити загальний обсяг трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам у сумі 182,4 млрд грн із збільшенням на 6,5 млрд грн (або на 3,7%) порівняно з показниками, затвердженими Законом (із змінами).
При цьому, за загальним фондом таке збільшення становить 8,6 млрд грн (або 5%), яке серед іншого відбулось за рахунок збільшення обсягів освітньої субвенції на 3,8%, субвенції на підготовку робітничих кадрів на 3,5%, медичної субвенції на 3,1%, субвенцій на допомогу сім’ям з дітьми та утримання дітей-сиріт на 1,4%.
Слід зазначити, що при визначенні обсягів освітньої та медичної субвенцій враховані проведені згідно з рішеннями Кабінету Міністрів України перерозподіли обсягів таких субвенцій між місцевими бюджетами (розпорядження Уряду від 18.03.2015 р. № 218-р і № 219-р, від 17.07.2015 р. № 717-р) та розподіл резерву коштів медичної субвенції (розпорядження Уряду від 12.08.2015 р. № 815-р). Водночас, збільшено обсяги нерозподіленого резерву коштів у складі освітньої та медичної субвенції відповідно на 77,9 млн грн (на 30,6%) та на 80,1 млн грн (на 39,2%), які складають 0,8% та 0,3% загального обсягу відповідної субвенції.
Крім того, у межах передбаченого у державному бюджеті на 2015 рік обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого палива та скрапленого газу запропоновано збільшити на 46,6 млн грн окремим регіонам бюджетні призначення за вказаною субвенцією для погашення кредиторської заборгованості станом на 01.08.2015 р., за рахунок невикористаних коштів у Донецькій (20,2 млн грн) та Луганській областях (26,4 млн грн).
Законопроектом також пропонується встановити за загальним фондом державного бюджету у сумі 4,8 млрд грн субвенцію місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі – субвенція на погашення заборгованості з різниці в тарифах).
Джерелом таких видатків згідно з пояснювальною запискою до законопроекту визначається податковий борг підприємств електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємств, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії та підприємств централізованого водопостачання та водовідведення. При цьому, бюджетні призначення за субвенцію на погашення заборгованості різниці в тарифах, що встановлені у спеціальному фонді державного бюджету обсягом 2,9 млрд грн, зменшено на 2,1 млрд грн і перенесено до загального фонду державного бюджету. Водночас у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ та зарахуванням його виключно до загального фонду державного бюджету, збільшено відповідні видатки на 2,7 млрд грн.
При цьому, згідно з передбаченою законопроектом новою статтею 32 Закону пропонується перераховувати субвенцію на погашення заборгованості з різниці в тарифах не тільки із спеціального фонду державного бюджету, а й загального фонду за рахунок тих же надходжень податкового боргу з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість підприємств ПЕК та ЖКГ.
Однак, у законопроекті не встановлюється термін припинення надходжень податкового боргу з ПДВ та податку на прибуток відповідних підприємств до спеціального фонду державного бюджету, що не виключає можливості подальшого зарахування до спеціального фонду цих платежів. Крім того, не визначається порядок розмежування таких надходжень між загальним та спеціальним фондами державного бюджету, що не забезпечує дотримання прозорості при прийнятті відповідних рішень щодо зарахування відповідних платежів до бюджету.
Довідково: за оперативною інформацією Казначейства за січень-серпень 2015 року субвенція перерахована місцевим бюджетам із спеціального фонду державного бюджету в сумі 523,5 млн грн.
Поряд з тим, цією статтею пропонується дозволити Кабінету Міністрів України залучати як джерела перерахування такої субвенції надходження від підприємств ПЕК та ЖКГ розстрочених та відстрочених податкових зобов’язань з ПДВ та податку на прибуток, податкового боргу з акцизного податку, заборгованості із сплати дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність, частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до державного бюджету, заборгованості за зобов’язаннями перед державою за позиками, наданими міжнародними фінансовими установами на впровадження проекту «Розвиток міської інфраструктури» та проекту «Водопостачання та каналізація міста Львова».
Проте, згідно з пунктами 1 та 2 частини третьої статті 13 Бюджетного кодексу України цільове спрямування доходів визначається лише за спеціальним фондом бюджету, тобто видатки спеціального фонду здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду.
ГНЕУ зауважує, що до законопроекту не надані детальні розрахунки щодо наявного обсягу заборгованості в різниці в тарифах та стану її погашення у 2015 році, що не дозволяє оцінити рівень достатності пропонованого збільшення субвенції.
Згідно з передбаченою законопроектом новою статтею 33 Закону дозволяється органам влади здійснювати підвищення заробітної плати понад розміри, визначені відповідно до рішень Кабінету Міністрів України, за рахунок та в межах власних коштів з урахуванням прийнятих рішень станом на 1 вересня 2015 року та можливостей, наданих статтею 101 Бюджетного кодексу України.
Виходячи із положень чинного законодавства, така ініціатива Уряду вбачається складною для практичної реалізації з огляду на можливе її різне тлумачення виходячи, зокрема, з такого.
Згідно з конституційними нормами влада в Україні здійснюється через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Відтак, термін «органи влади» недоцільно застосовувати у Законі як такий, що немає чіткого визначення у законодавстві.
Надання дозволу органам влади здійснювати підвищення заробітної плати понад розміри, визначені відповідно до рішень Уряду, призведе до суперечностей із Законом України «Про оплату праці». Зокрема, відповідно до статей 8 та 13 цього Закону умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, а оплата праці таких працівників здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.
Термін «власні кошти» не застосовується в бюджетному законодавстві.
Крім того, не зрозуміло, про які і ким прийняті рішення станом на 1 вересня 2015 року йдеться, тим більше, що станом на 01.09.2015 р. рішення про підвищення мінімальної заробітної плати ще не було прийняте.
Водночас, слід зауважити, що згідно із частиною 9 Прикінцевих положень Закону Кабінет Міністрів України затверджує особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на 2015 рік. Крім того, пунктом 14 Закону України від 28 грудня 2014 р. № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» доручено Кабінету Міністрів України за результатами І півріччя 2015 року та з урахуванням економічної ситуації затвердити порядок проведення індексації заробітної плати, грошового забезпечення, пенсійних та соціальних виплат. Однак, на даний час такий порядок Урядом не затверджено.
Належить зауважити, що у пояснювальній записці до законопроекту наведено лише інформацію щодо напрямів збільшення/зменшення доходів і видатків державного бюджету у запропонованих обсягах, проте не надано детальних розрахунків відповідних змін та пояснень до них, хоча частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України вимагається подання до законопроекту фінансово-економічного обґрунтування (включаючи детальні розрахунки).
За узагальнюючим висновком ГНЕУ законопроект за результатами розгляду у першому читанні може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
Необхідно також звернути увагу, що у Верховній Раді України зареєстровано альтернативний законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати з урахуванням рівня інфляції) (реєстр. № 3060-1 від 11.09.2015 р.), поданий народними депутатами Королевською Н.Ю., Солодем Ю.В.
Альтернативним законопроектом передбачаються зміни лише до статей 7 і 8 Закону щодо збільшення з 1 вересня 2015 року основних соціальних гарантій на 74% без пропозицій збільшення відповідних видатків бюджету та джерел компенсації таких видатків. Відтак, альтернативний законопроект призведе до розбалансування показників державного бюджету і не дозволить досягти своєї мети.
На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету експертні висновки Міністерства фінансів України і Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, а також висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
Варто відмітити, що згідно з нормами Регламенту Верховної Ради України Верховна Рада розглядає альтернативні законопроекти на пленарному засіданні одночасно з основним законопроектом (частина четверта статті 110), а у разі прийняття Верховною Радою за основу одного з альтернативних законопроектів інші альтернативні законопроекти знімаються з розгляду без прийняття про це окремого рішення (частина третя статті 95).
Поряд з тим, слід зазначити, що у законопроектах за реєстр. № 3060 і 3060-1 частково врегульовуються питання, порушені у таких законопроектах:
– про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо збільшення соціальних та інших першочергових видатків (реєстр. № 2481а), поданому народними депутатами Кривенком В.М., Дубневичем Б.В., Амельченком В.В. та іншими;
– про внесення змін до додатка № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо коригування доходів бюджету в частині податку на додану вартість (реєстр. № 2175а), поданому Кабінетом Міністрів України;
– про внесення змін до додатка № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо часткової індексації пенсій (реєстр. № 2175а-1), поданому народним депутатом Долженковим О.В.;
– про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо підвищення соціальних стандартів та гарантій) (реєстр. № 2239), поданому народним депутатом Капліним С.М.;
– про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо підвищення рівня державних соціальних стандартів з урахуванням рівня інфляції) (реєстр. № 2239-1 (доопрацьований)), поданому народними депутатами Королевською Н.Ю., Солодем Ю.В. та іншими;
– про внесення зміни до Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо поетапного підвищення розміру мінімальної заробітної плати (реєстр. № 2293), поданому народним депутатом Березкіним С.С.;
– про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо відновлення соціальної справедливості (реєстр. № 2246а), поданому народними депутатами Бондарем В.В., Яценком А.В.;
– про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" щодо часткової індексації пенсій (реєстр. № 2323а), поданому народним депутатом Долженковим О.В.
Відтак, у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 3060 зазначені законопроекти не зможуть бути належним чином реалізованими і відповідно втратять свою актуальність.
За наслідками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 3060 від 09.09.2015), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як Закон з урахуванням таких пропозицій:
1) в підпункті 3 пункту 1 законопроекту:
в абзаці третьому /щодо нової статті 32 Закону/ після слів «податку на прибуток,» доповнити словами «рентної плати за користування підприємствами нафтогазової галузі надрами для видобування природного газу, що спрямовується на формування ресурсу природного газу для населення, та процентів, нарахованих на суму цих розстрочених (відстрочених) податкових зобов’язань,»;
підпункт доповнити новим абзацом такого змісту:
«Стаття 34. Установити, що переліки об'єктів і заходів, що забезпечуються у 2015 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, визначеної цим Законом, формують і затверджують відповідно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи місцевого самоврядування».
При цьому, в абзаці першому цього підпункту внести такі зміни: цифри і слово «32 і 33» замінити цифрами «32-34»);
2) внести зміни до додатку № 1 до законопроекту /щодо змін доходів державного бюджету/ (з відповідним коригуванням підсумкових показників): збільшити за загальним фондом державного бюджету за кодом 14010300 «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів» на 409.033,5 тис. грн;
3) внести зміни до додатку № 2 до законопроекту /щодо змін до видатків державного бюджету/ за загальним фондом державного бюджету (з відповідним коригуванням підсумкових показників):
збільшити видатки за кодом 0111010 «Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України» на 90.086,6 тис. грн, в тому числі видатки споживання – на 16.700 тис. грн, видатки розвитку – на 73.386,6 тис. грн;
збільшити видатки споживання за кодом 0411010 «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабінету Міністрів України» на 5.000 тис. грн;
встановити видатки розвитку за програмою «Здійснення правосуддя місцевими господарськими судами» (код 0501020) в обсязі 5.000 тис. грн /для Господарського суду Вінницької області/ з внесенням відповідних змін до додатку № 7 до цього законопроекту;
встановити видатки розвитку за програмою «Здійснення правосуддя місцевими загальними судами» (код 0501040) в обсязі 5.000 тис. грн /для Таращанського районного суду Київської області/ з внесенням відповідних змін до додатку № 7 до цього законопроекту;
встановити видатки розвитку за програмою «Здійснення правосуддя апеляційними адміністративними судами» (код 0501160) в обсязі 20.000 тис. грн /для Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду/ з внесенням відповідних змін до додатку № 7 до цього законопроекту;
за кодом 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» передбачити окремий рядок «в тому числі на придбання цифрових мамографів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва», визначивши видатки розвитку у сумі 200.000 тис. грн;
передбачити Міністерству фінансів України (загальнодержавні витрати) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (код 3511210) з обсягом видатків розвитку у сумі 275.000 тис. грн з розподілом такої субвенції між місцевими бюджетами згідно з додатком та з внесенням відповідних змін до додатку № 6 до цього законопроекту;
збільшити видатки споживання за кодом 3511060 «Додаткові дотації з державного бюджету місцевим бюджетам» на 5.000 тис. грн /для обласного бюджету Дніпропетровської області на здійснення видатків, пов’язаних з реалізацією заходів щодо підвищення рівня надання суспільних послуг/ з внесенням відповідних змін до додатку № 6 до цього законопроекту;
передбачити Міністерству інформаційної політики України видатки споживання за новою бюджетною програмою «Здійснення заходів у сфері захисту національного інформаційного простору» (код 3801030) в обсязі 2.800 тис. грн;
передбачити Вінницькій обласній державній адміністрації видатки розвитку за новою бюджетною програмою «Будівництво, реконструкція, капітальний ремонт об’єктів соціальної та іншої інфраструктури у Вінницькій області» (код 7721800) в обсязі 1.146,9 тис. грн /для погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи по об’єкту: «Будівництво вул. Келецької та трамвайної лінії від вул. Квятека до автовокзалу «Західний» в м. Вінниця»/;
4) на підставі наведених пропозицій необхідно внести відповідні зміни до підпункту 1 пункту 1 законопроекту /щодо змін до статті 1 Закону/ та додатків до нього.
Доручити Комітету з питань бюджету разом з Міністерством фінансів України та Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України у разі прийняття такого законопроекту при його оформленні внести відповідні зміни до тексту законопроекту і додатків до нього з урахуванням вищенаведених пропозицій, а також необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення.