Зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»
У Комітеті з питань бюджету на засіданні 21 жовтня 2015 року розглянуто проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», поданий народними депутатами України Іщейкіним К.Є., Дубневичем Б. В. та Горбуновим О.В. (реєстр. №3191 від 29.09.2015 р.).
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, Законом України від 17 липня 2015 року № 648-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» /щодо збільшення витрат державного бюджету для потреб оборони і безпеки/ було скорочено витрати державного бюджету, зокрема, за бюджетними програмами Державного управління справами, видатки за якими були передбачені на оплату комунальних послуг, енергоносіїв, інших поточних витрат, а також виготовлення державних нагород та пам’ятних знаків.
Водночас, у зв’язку із значним зростанням у поточному році цін і тарифів на комунальні послуги, енергоносії, пально-мастильні матеріали та інші послуги виникає потреба у збільшенні видатків на вказані цілі для забезпечення діяльності установ, що перебувають у сфері управління Державного управління справами. Крім того, на сьогодні постає гостре питання щодо необхідності збільшення видатків на виготовлення державних нагород та пам’ятних знаків, зважаючи на зростання кількості осіб, які отримують такі відзнаки.
Законом України від 17 вересня 2015 року № 704-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» Державному управлінню справами передбачено збільшення видатків на 24,1 млн.грн. лише на оплату праці з нарахуваннями та стипендіальне забезпечення.
Зважаючи на зазначене вище, законопроектом пропонується Державному управлінню справами за загальним фондом державного бюджету збільшити бюджетні призначення загалом на 28.960,5 тис.грн. за окремими бюджетними програмами, зокрема:
– «Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Президента України та Адміністрації Президента України» (код 0301010) – на 12.730,8 тис. грн. /видатки споживання, з них комунальні послуги та енергоносії – на 6.405,8 тис. грн./;
– «Виготовлення державних нагород та пам'ятних знаків» (код 0301050) – на 685,4 тис. грн. /видатки споживання/;
– «Підготовка кадрів, підвищення кваліфікації керівних працівників, спеціалістів державного управління, підготовку науково-педагогічних і наукових кадрів з питань стратегічних проблем внутрішньої і зовнішньої політики» (код 0301130) – на 1.059,3 тис. грн. /видатки споживання, з них комунальні послуги та енергоносії/;
– «Збереження природно-заповідного фонду в національних природних парках та заповідниках (код 0301140) – на 2.148,8 тис. грн. /видатки споживання, з них комунальні послуги та енергоносії/;
– «Надання медичних послуг медичними закладами» (код 0301170) – на 11.816,6 тис. грн. /видатки споживання, з них комунальні послуги та енергоносії – на 5.316,6 тис.грн., видатки розвитку – на 6.500 тис.грн./;
– «Сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів)» (код 0304010) – на 519,6 тис. грн. /видатки споживання, з них комунальні послуги та енергоносії – на 319,6 тис. грн./.
Джерелом покриття таких видатків пропонується визначити збільшення планового обсягу податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів. Відповідно до звітної інформації Казначейства України за січень-вересень 2015 року за загальним фондом державного бюджету податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів надійшло 98,8 млрд. грн., що становить 71,1% річного плану, та більше на 24,7 млрд. грн., або на 33,3 % порівняно з аналогічним періодом минулого року (при цьому, річний плановий показник на 29,6% більше відповідного фактичного показника за 2014 рік).
Відповідні зміни запропоновано до статті 1 Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» в частині уточнення показників доходів та видатків державного бюджету та додатків № 1 та № 3, до цього Закону.
Належить також зазначити, що народні депутати України надали до цього законопроекту пропозиції для їх врахування при його опрацюванні, які були підтримані більшістю присутніх на засіданні членів Комітету з питань бюджету.
Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради України, зазначено, що для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Кабінету Міністрів України, зокрема, щодо необхідності та можливості забезпечення запропонованого у законопроекті додаткового фінансового забезпечення Державного управління справами.
Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку зазначає, що не підтримує законопроект, оскільки в доходах бюджету відсутній ресурс з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів для реалізації запропонованої пропозиції (надходження такого податку за січень-вересень 2015 року до загального фонду державного бюджету становлять 98 762,1 млн. грн., невиконання визначеного показника за звітний період становить 19 млн. гривень).
Належить звернути увагу, що Верховною Радою України можливий розгляд інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», якими також змінюватимуться бюджетні показники. Таким чином, потребуватимуть уточнення показники державного бюджету у тексті та додатках до законопроекту з урахуванням законопроектів, розглянутих та прийнятих Верховною Радою України до розгляду зазначеного законопроекту.
На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно - правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
За наслідками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», поданий народними депутатами України Іщейкіним К.Є., Дубневичем Б. В. та Горбуновим О.В., (реєстр. №3191 від 29.09.2015 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету до цього законопроекту.