Щодо розгляду урядового законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (реєстр. № 6600)
Комітет з питань бюджету розглянув проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 6600 від 21.06.2017 р.).
Згідно з пояснювальною запискою законопроект підготовлено Міністерством фінансів України з метою спрямування перевиконання дохідної частини державного бюджету для збільшення видатків на вирішення найнагальніших проблемних питань оборони, громадського порядку і безпеки держави, соціально-економічних та інших нагальних питань.
При цьому зазначено, що перегляд показників державного бюджету здійснено на підставі оновлених прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, врахованих при затвердженні державного бюджету /схвалених постановою КМУ від 31.05.2017 р. № 385 щодо змін до постанови КМУ від 01.07.2016 р. № 399/: оновлений прогноз номінального ВВП – 2845,8 млрд грн (попередній прогноз на 2017 р. – 2584,9 млрд грн, факт за 2016 р. – 2383,2 млрд грн) та його реальне зростання – на рівні 1,8% (попередній прогноз на 2017 р. – 3%, факт за 2016 р. – 2,3%); оновлений прогноз індексу споживчих цін /грудень до грудня попереднього року/ – 111,2% (попередній прогноз на 2017 р. – 108,1%, факт за 2016 р. – 112,4%); оновлений прогноз індексу цін виробників /грудень до грудня попереднього року/ – 116,8% (попередній прогноз на 2017 р. – 108,5%, факт за 2016 р. – 135,7%); оновлений прогноз середньомісячної зарплати – 7104 грн (попередній прогноз на 2017 р. – 5988 грн, факт за 2016 р. – 5183 грн) та її реальний приріст – 21,4% (попередній прогноз на 2017 р. – 5,4%, факт за 2016 р. – 9%).
Загалом законопроектом пропонується внести зміни до статей 1, 5, 24, 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (далі – Закон), доповнити Закон новими статтями 34, 35 і новим пунктом 21 Прикінцевих положень та внести зміни до додатків №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 і 9 до Закону, внаслідок чого передбачається загалом збільшити доходи державного бюджету на 25 969,2 млн грн або в середньому на 3,6% (у т.ч. за загальним фондом на 25 000 млн грн та за спеціальним фондом на 969,2 млн грн) та видатки – на 27 010,3 млн грн або в середньому на 3,4% (у т.ч. за загальним фондом на 24 990 млн грн та за спеціальним фондом на 2 020,3 млн грн), при цьому зменшити надання кредитів на 1 041,1 млн грн або в середньому на 7,1% (за спеціальним фондом), а також збільшити майже на 107 млрд грн або на 6,2% граничний обсяг державного боргу на 31.12.2017 р.
Зокрема, передбачається внести такі зміни до показників доходів державного бюджету:
збільшити податок та збір на доходи фізичних осіб на 7 106,2 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок збільшення фонду оплати праці працівників);
збільшити ПДВ з ввезених на територію України товарів на 33 000 млн грн і ввізне мито на 707 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок зростання обсягів імпорту товарів та послуг);
зменшити ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування на 10 342,7 млн грн (пояснення Уряду: через збільшення обсягів експорту та, відповідно, заяв на відшкодування ПДВ, а також з урахуванням залишку сум, заявлених до відшкодування по реєстру заяв);
збільшити рентну плату для видобування нафти та газового конденсату відповідно на 875,9 млн грн та 620,6 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок збільшення Мінекономрозвитку прогнозної середньорічної ціни одного бареля нафти марки “Brent” до 53 дол. США);
зменшити рентну плату для видобування природного газу на 3 406,1 млн грн (пояснення Уряду: через розірвання договорів по спільній діяльності (оподатковується за ставкою 70% при звичайній ставці 29%);
збільшити частину чистого прибутку та дивідендів на 4 600,2 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок більших дивідендів НАК «Нафтогаз України»).
Щодо видаткової частини державного бюджету законопроектом, насамперед, пропонується збільшити загальний обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг на 14 100 млн грн (до 61 173,7 млн грн) /пояснення Уряду: з метою надання допомоги найуразливішим верствам населення в оплаті за житлово-комунальні послуги в умовах підвищення ціни на природний газ для населення/.
Поряд з тим, законопроектом передбачено збільшити видатки загального фонду для фінансового забезпечення невідкладних потреб на оборону і безпеку держави, у т.ч. пов’язаних із проведенням антитерористичної операції, у сумі 2 662,5 млн грн, а саме:
1 500 млн грн – Національній поліції /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями з метою покриття дефіциту у коштах на виплату грошового забезпечення для поліцейських (547 млн грн), а також матеріально-технічне забезпечення (953 млн грн)/;
352,8 млн грн – Міноборони /пояснення Уряду: на виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), поранення та інвалідності військовослужбовців (249,8 млн грн), оплату комунальних послуг та енергоносіїв (100 млн грн), а також на забезпечення підготовки та участі збірної команди України у 2017 році в міжнародних спортивних змаганнях «Ігри Нескорених» (3 млн грн)/;
100 млн грн – Службі безпеки /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для військовослужбовців спеціальних підрозділів та учасників АТО/;
400 млн грн – Адміністрації Держприкордонслужби /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для учасників АТО (100 млн грн), а також на заходи з інженерно-технічного облаштування кордону (300 млн грн)/;
100 млн грн – Службі зовнішньої розвідки /пояснення Уряду: на оплату праці з нарахуваннями/;
177 млн грн – Державній службі з надзвичайних ситуацій /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для рятувальників і пожежників (100 млн грн) та для забезпечення заходів з безпеки польотів (77 млн грн)/;
17 млн грн - ГУР Міноборони /пояснення Уряду: на виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), поранення та інвалідності військовослужбовців (8,6 млн грн), а також на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (8,4 млн грн)/.
Крім того, пропонується спрямувати додаткові видатки на:
забезпечення належного функціонування клінічних та наукових підрозділів Національної академії медичних наук України у сумі 500 млн грн, в т.ч. для забезпечення діяльності її клінічних підрозділів – 426,3 млн грн (з них 24 млн грн для забезпечення проведення імплантаційного слухопротезування), для забезпечення діяльності її наукових підрозділів – 73,7 млн грн;
лікування за кордоном хворих, яким не може бути надана відповідна медична допомога в Україні, у сумі 100 млн грн;
відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань (реімбурсація) у сумі 200 млн грн;
створення житла для дитячих будинків сімейного типу у сумі 77,7 млн грн;
надання державної підтримки для будівництва (придбання) доступного житла у сумі 30 млн грн.
Законопроектом передбачається встановити видатки загального фонду за новими бюджетними програмами, зокрема:
Укравтодору у сумі 800 млн грн за програмою «Покращення стану автомобільних доріг загального користування за маршрутом Львів-Тернопіль-Умань; Біла Церква-Одеса-Миколаїв» /пояснення Уряду: з метою розбудови автомобільного маршруту за напрямком Балтійське море – Чорне море, а саме для забезпечення ремонту ряду автомобільних доріг державного значення (Львів – Тернопіль, Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка на дільниці Тернопіль – Умань, Київ – Одеса та Одеса – Мелітополь – Новоазовськ на дільниці Одеса – Миколаїв)/;
Міненерговугілля у сумі 20 млн грн за програмою «Державна підтримка публічного акціонерного товариства «Магістральні газопроводи України» /пояснення Уряду: для продовження реалізації реформи ринку природного газу України, виконання умов Третього енергетичного пакету і зобов'язань перед Європейським Енергетичним Співтовариством та забезпечення незалежності діяльності з транспортування природного газу/.
Щодо законопроекту належить зауважити таке.
1. Частиною першою статті 52 Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс) визначено вичерпний перелік підстав внесення змін до закону про державний бюджет, зокрема, згідно з пунктом 1 цієї частини – у разі відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України від прогнозу, врахованого під час затвердження державного бюджету. Відповідно до частини другої статті 52 Кодексу Кабінет Міністрів України проводить щоквартальну оцінку відповідності зазначених макропоказників.
За поясненнями Уряду коригування прогнозу макропоказників на 2017 рік здійснено внаслідок прояви низки факторів, що з’явилися після схвалення постанови КМУ від 01.07.2016 р. № 399, а саме: введення економічних санкцій Україною, підвищення рівня мінімальної зарплати, зміна прогнозу динаміки цін на ключові товари українського виробництва. При цьому враховано уточнені прогнози МВФ щодо розвитку окремих країн світу та світової економіки в цілому, прогнози рівня цін на світових товарних ринках. Крім того, підсумки розвитку економіки у 2016 році за окремими показниками виявилися більшими, ніж це закладалося у первинні прогнозні розрахунки на 2017 рік.
Таким чином, у Мінфіна була підстава розроблення змін до державного бюджету на 2017 рік з метою врахування відповідних коригувань макропоказників.
Оскільки розробником законопроекту за реєстр. № 6600 в Уряді є Міністерство фінансів України, відповідно до частини третьої статті 52 Кодексу для розгляду такого законопроекту у Верховній Раді України не вимагається експертний висновок Мінфіну.
2. Згідно із звітними даними за січень-травень п.р. доходи загального фонду державного бюджету надійшли в обсязі 275,2 млрд грн, що становить 40,8% річного плану та майже на 20 млрд грн або на 7,8% більше плану на цей період згідно із затвердженим розписом, при цьому порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 32,9% при загальному плановому зростанні /план на 2017 рік до факту за 2016 рік/ на 17,2%. Таким чином, передбачене законопроектом збільшення планових показників доходів державного бюджету вбачається обґрунтованим.
Разом з тим, у пояснювальній записці до законопроекту наведено лише інформацію щодо напрямів збільшення/зменшення доходів і видатків державного бюджету у запропонованих обсягах, проте не надано детальних розрахунків відповідних змін та пояснень до них, хоча частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України вимагається подання до законопроекту фінансово-економічного обґрунтування (включаючи детальні розрахунки). Аналогічне зауваження наведено у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.
3. У зв’язку із запропонованим у законопроекті збільшенням планових надходжень окремих митних платежів /мито, ПДВ з ввезених на митну територію України товарів (продукції)/ до загального фонду державного бюджету загалом на 33 576 млн грн відповідно будуть збільшені щомісячні індикативні показники митних надходжень, що справляються під час митного оформлення товарів на територіях відповідних областей та м. Києва.
З цього приводу варто зазначити, що у 2017 році згідно з пунктом 33 розділу VI Кодексу в рамках експерименту 50% перевиконання таких платежів зараховується до спеціальних фондів обласних бюджетів і бюджету м. Києва в обсязі, пропорційному до суми перевиконання на відповідній території, для фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування, а згідно з пунктом 11 статті 11 та пунктом 22 статті 14 Закону до 10% перевиконання відповідних платежів зараховується до спеціального фонду державного бюджету із спрямуванням на забезпечення функціонування органів, які безпосередньо здійснюють митний контроль (у т.ч. оплату праці посадових осіб).
Згідно із звітними даними станом на 1 червня п.р. в рамках експерименту перераховано до відповідних місцевих бюджетів загалом 4077,7 млн грн за підсумками січня-квітня п.р. Водночас, відповідно до розпоряджень КМУ від 22.03.2017 р. № 250-р та від 31.05.2017 р. № 358-р планується перерахувати до спеціального фонду державного бюджету майже 798,2 млн грн на функціонування митних органів.
При цьому законопроектом пропонується у змінах щодо доходів державного бюджету зафіксувати кошти в сумі 5 918,9 млн грн, що передаються до місцевих бюджетів з державного бюджету для фінансового забезпечення реалізації заходів, визначених пунктом 33 розділу VI Кодексу за підсумками січня-травня 2017 року, а також кошти в сумі 798,2 млн грн, що передаються із загального до спеціального фонду державного бюджету для фінансового забезпечення реалізації заходів, визначених пунктом 22 статті 14 Закону.
Враховуючи наведене, виникає питання щодо ризиків виконання збільшених щомісячних індикативних показників митних надходжень у наступних місяцях цього року та подальшої реалізації вищенаведених законодавчих норм, насамперед, відповідного експерименту.
4. Щодо субвенції місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло- , водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот Рахункова палата за результатами відповідного аудиту звертала увагу, що порядок надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (затверджений постановою КМУ від 21.10.1995 р. № 848 (зі змінами)) не стимулює до економії енергоресурсів, що створює ризики додаткових витрат державного бюджету.
У 2016 р., незважаючи на збільшення тричі згідно із законами від 19.05.2016 р. № 1384-VIII, від 20.12.2016 р. № 1785-VIII і № 1786-VIII такої субвенції загалом на 12,1 млрд грн, бюджетних призначень виявилося недостатньо для забезпечення фактичних зобов’язань за відповідними пільгами і житловими субсидіями у повному обсязі. За інформацією Мінфіну, станом на 01.01.2017 р. в органах Казначейства зареєстровано бюджетні зобов’язання за фактично нарахованими пільгами та субсидіями населенню на: оплату житлово-комунальних послуг на суму 24,4 млрд грн; придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу на суму 0,23 млрд грн (з урахуванням вимог частини шостої статті 48 Кодексу).
Під час опрацювання річного звіту про виконання державного бюджету за 2016 рік Комітетом з питань бюджету було зауважено, що така ситуація загострила проблему фінансового забезпечення надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг, створивши додаткове навантаження на державний бюджет у п.р., а також рекомендовано Уряду здійснити комплексне врегулювання питання належного бюджетного забезпечення надання пільг і субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з реальних фінансових можливостей держави та необхідності підвищення ефективності використання відповідної субвенції.
Законопроектом запропоновано збільшити відповідну субвенцію місцевим бюджетам на 14,1 млрд грн, однак Урядом не надано пояснень та розрахунків щодо обґрунтованості такого обсягу та його розподілу між місцевими бюджетами. Відтак, наразі не вбачається можливим оцінити достатність зазначених коштів для належного забезпечення надання пільг та субсидій населенню до завершення поточного бюджетного періоду з урахуванням необхідності погашення кредиторської заборгованості, що утворилася на початок цього року.
5. У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що збільшення майже на 107 млрд грн граничного обсягу державного боргу спричинено випусками наприкінці 2016 р. облігацій внутрішньої державної позики для капіталізації Приватбанку у такій сумі, що не було враховано при визначенні граничного обсягу державного боргу під час затвердження державного бюджету на 2017 рік. Ймовірно з цієї ж причини законопроектом передбачається збільшити видатки державного бюджету на обслуговування державного боргу на 1930 млн грн.
Запропоноване збільшення державного боргу та відсутність з 2014 р. стратегії управління державним боргом (необхідність затвердження Урядом якої встановлена пунктом 3-1 частини першої статті 21 Кодексу) свідчать про можливість подальшого збільшення боргового навантаження на державний бюджет та посилення ризиків боргової безпеки у майбутньому, а також відсутність публічного стратегічного бачення в управлінні державним боргом.
6. Відповідно до пункту 10 Прикінцевих положень Закону Мінфіну дозволено за згодою НБУ протягом 2017 року здійснити правочин з державним боргом шляхом обміну облігацій внутрішньої державної позики, що є у власності НБУ, на нові ОВДП на умовах, встановлених Кабінетом Міністрів України. При цьому встановлено, що Мінфін за результатами такого правочину здійснює відповідне коригування граничного обсягу державного боргу, визначеного Законом, та показників фінансування державного бюджету понад обсяги, затверджені у додатку № 2 до Закону. Водночас, згідно з пунктом 17 Прикінцевих положень Закону Кабінету Міністрів України доручено у місячний строк з дня здійснення правочину, визначеного пунктом 10 Прикінцевих положень Закону, подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до державного бюджету на 2017 рік у частині зменшення видатків на обслуговування державного боргу (з урахуванням необхідності обслуговування збільшення державного боргу для націоналізації системоутворюючого банку) та збільшення видатків на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування.
Комітетом з питань бюджету неодноразово розглядалося питання щодо стану реалізації таких норм за участю Мінфіну і НБУ та рекомендувалося прискорити здійснення відповідного правочину з державним боргом.
Крім того, на пленарному засіданні Верховної Ради України 19.05.2017 р. під час проведення «години запитань до Уряду» на запитання щодо «репрофайлінгу» Прем'єр-міністр України відповів, що є домовленість з НБУ і до кінця травня п.р. будуть прийняті всі необхідні рішення, а в червні Уряд ініціюватиме внесення відповідних змін до державного бюджету на 2017 рік (в яких перші 10 млрд грн буде направлено на фінансове забезпечення автомобільних доріг).
Кабінетом Міністрів України 24 травня 2017 року прийнято рішення щодо здійснення у 2017 році відповідного правочину з державним боргом шляхом обміну ОВДП, що є у власності НБУ, на нові ОВДП. За інформацією на урядовому порталі цим рішенням Уряд уповноважив Мінфін здійснити такий правочин і випуск ОВДП загальним обсягом на суму до 229 млрд грн із строком обігу від 8 до 30 років та дохідністю, яка залежить від рівня інфляції. При цьому відмічено, що дане рішення дозволить зменшити пікове навантаження на державний бюджет з погашення і обслуговування державного боргу та рівномірно розподілити погашення ОВДП, що знаходяться у портфелі НБУ, рівними частинами на строк до 30 років.
Однак у законопроекті не запропоновано відповідних змін до державного бюджету на 2017 рік, передбачених пунктом 17 Прикінцевих положень Закону.
7. За звітними даними про виконання державного бюджету за січень-травень 2017 р. до спеціального фонду державного бюджету за кодом 50080100 «Конфісковані кошти та кошти, отримані від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення» надходження становили 29,67 млрд грн, що на 18,09 млрд грн або в 2,56 раза більше ніж заплановано (11,58 млрд грн).
Згідно з пунктом 10 статті 11, пунктами 16-21 і 24 статті 14 та додатками до Закону передбачено розподіл планового обсягу вказаних конфіскованих коштів за такими напрямами: видатки для органів національної безпеки і оборони на реалізацію заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави, виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, а також на підприємствах космічної галузі (3 млрд грн); фінансову підтримку сільгосптоваровиробників (2,58 млрд грн); видатки державного фонду регіонального розвитку (2,5 млрд грн); субвенцію місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (2,5 млрд грн); субвенцію місцевим бюджетам на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад (1 млрд грн). Відповідно до зазначених норм постановою КМУ від 19.04.2017 р. № 272 затверджено порядок розподілу конфіскованих коштів, в якому визначено пропорції спрямування фактичних надходжень за відповідними бюджетними програмами.
Зважаючи на значне перевиконання зазначених доходів, належало б законодавчо збільшити планові показники цих надходжень та уточнити бюджетні призначення щодо напрямів використання таких надходжень. Проте законопроект не містить відповідних змін.
8. Законопроектом передбачається здійснити за спеціальним фондом державного бюджету перерозподіл окремих видатків та надання кредитів, пов’язаних з реалізацією спільних з міжнародними фінансовими організаціями інвестиційних проектів. Разом з тим, розпорядженням КМУ від 29.03.2017 р. № 246-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету і надання кредитів з державного бюджету та розподіл додаткового обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2017 рік для реалізації спільних з міжнародними фінансовими організаціями інвестиційних проектів» вже здійснено аналогічний по суті перерозподіл (який погоджено Комітетом з питань бюджету). Відтак, у разі прийняття законопроекту належить скасувати таке розпорядження Уряду з метою недопущення юридичних колізій та неузгодженості бюджетних показників.
9. У запропонованих змінах до додатка № 3 до Закону передбачається змінити код бюджетної програми «Підтримка реалізації комплексної реформи державного управління» з «0411140» на «0421060», оскільки реалізація заходів за такою бюджетною програмою здійснюватиметься як загальнодержавні витрати. Однак у законопроекті не пропонується внести зміни до статті 30 Закону щодо уточнення коду вказаної програми.
10. Верховною Радою України 06.06.2017 р. прийнято законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (щодо забезпечення фінансування місцевих виборів) за реєстр. № 6431, яким серед іншого збільшено підсумкові показники доходів і видатків державного бюджету на 272,3 млн грн. Оскільки в законопроекті за реєстр. № 6600 не враховано зазначені зміни, у разі прийняття цього законопроекту необхідно обов’язково уточнити показники щодо доходів і видатків державного бюджету відповідно до вже внесених змін для забезпечення узгодженості правових норм та збалансованості державного бюджету.
Поряд з тим, найближчим часом Верховною Радою України можливий розгляд інших законопроектів щодо внесення змін до Закону, якими також передбачаються зміни бюджетних показників. Відтак, у разі прийняття таких законопроектів до розгляду законопроекту за реєстр. № 6600 потребуватимуть уточнення бюджетні показники у тексті (щодо змін до статті 1 Закону) і додатках до законопроекту з метою забезпечення узгодженості правових норм та збалансованості державного бюджету.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку, в цілому не заперечуючи проти прийняття законопроекту у першому читанні за основу, одночасно вважає за доцільне зазначити, зокрема, що:
оновлення положення статті 24 Закону допускає можливість управління державними видатками «у ручному режимі» без відповідного економічного обґрунтування напрямів та обсягів розподілу бюджетних коштів, що не відповідає вимогам статті 95 Конституції України, згідно з якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків;
зміни до статті 25 Закону та включення до Закону нової статті 34 щодо списання заборгованості перед державою за кредитами не сприяє дотриманню фінансової дисципліни при виконанні фінансових зобов’язань перед державою, а відсутність у супровідних матеріалах інформації щодо обсягу, виду і причин виникнення такої заборгованості та належних обґрунтувань не дозволяє оцінити можливість виникнення додаткових ризиків для бюджету.
На час розгляду законопроекту у Комітеті з питань бюджету висновки комітетів Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань європейської інтеграції (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції) не надійшли.
Окремо варто відмітити, що на розгляді у Верховній Раді України знаходиться ряд законопроектів щодо змін до Закону, якими пропонується врегулювати окремі питання, які вже певним чином передбачається унормувати законопроектом за реєстр. № 6600, зокрема, мова йде про такі законопроекти:
реєстр. № 5723 (доопр.) від 02.02.2017 р. щодо фінансового забезпечення Державної установи «Національний Інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М.Амосова Національної академії медичних наук України» та Державної установи «Національний інститут хірургії та трансплантології імені О.О.Шалімова» Національної академії медичних наук України;
реєстр. № 6237 від 24.03.2017 р. щодо надання субвенції бюджету міста Харкова на надання пільг та субсидій;
реєстр. № 6249 від 27.03.2017 р. щодо збільшення розміру субвенцій на надання пільг і житлових субсидій населенню;
реєстр. № 6340 від 11.04.2017 р. щодо надання державної підтримки для створення передумов початку діяльності публічного акціонерного товариства «Магістральні газопроводи України» – незалежного оператора газотранспортної системи;
реєстр. № 6453 від 16.05.2017 р. щодо збільшення видатків для Національної академії медичних наук;
реєстр. № 6515 від 26.05.2017 р. щодо забезпечення конституційних прав громадян на житло, відновлення фінансування державних житлових програм з метою вирішення питання забезпечення житлом громадян, зокрема молоді, учасників АТО та внутрішньо переміщених осіб;
реєстр. № 6515-1 від 12.06.2017 р. щодо спрямування конфіскованих коштів на житлові програми для учасників АТО та внутрішньо переміщених осіб.
Таким чином, у разі прийняття Верховною Радою України законопроекту за реєстр. № 6600 вищезазначені законопроекти втратять свою актуальність.
Крім того, до Комітету з питань бюджету надійшли звернення окремих органів державної влади, Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, народних депутатів України з пропозиціями щодо необхідності врегулювання нагальних питань бюджетного забезпечення діяльності органів державної влади та бюджетних установ, пріоритетних завдань соціального захисту та розвитку інфраструктури.
За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 6600 від 21.06.2017 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон із пропозиціями, що викладені у листі-висновку Комітету з питань бюджету.