Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 30 вересня 2020 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо державних запозичень (реєстр. № 3040а від 28.08.2020 р.), внесений народними депутатами України Радуцьким М.Б., Зубом В.О та іншими.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засіданні 30 вересня 2020 року (протокол № 57) розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо державних запозичень (реєстр. № 3040а від 28.08.2020 р.), внесений народними депутатами України Радуцьким М.Б., Зубом В.О та іншими.

І. До Комітету надійшов на розгляд проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо державних запозичень за реєстр. № 3040а /далі – законопроект/.

Загалом законопроектом передбачаються зміни до статті 1 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» /далі – Закон/ та додатків № 3, № 4 і № 8 до нього в частині перерозподілу витрат державного бюджету (разом та за спеціальним фондом), пов’язаних з реалізацією інвестиційних проектів за рахунок кредитів (позик) від міжнародних фінансових організацій /далі – МФО/. Зокрема, законопроектом пропонується здійснити перерозподіл обсягів видатків і надання кредитів, передбачених Міністерству охорони здоров’я України /далі – МОЗ/, Міністерству соціальної політики України /далі – Мінсоцполітики/, Міністерству енергетики України /далі – Міненерго/ у спеціальному фонді державного бюджету на 2020 рік для реалізації спільних з МФО інвестиційних проектів, шляхом:

1) збільшення на 540.000 тис. грн видатків державного бюджету, у т.ч.:

збільшення видатків МОЗ за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610) загалом на 547.583,1 тис. грн, включаючи передбачення видатків на реалізацію нового інвестиційного проекту «Додаткове фінансування Проекту Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» за рахунок позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку /далі – МБРР/ у сумі 556.695,7 тис. грн (загальний обсяг такої позики – 135 млн дол. США) та зменшення видатків на реалізацію інвестиційного проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» за рахунок позики від МБРР на 9.112,6 тис. грн;

зменшення видатків Мінсоцполітики за бюджетною програмою «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» (код 2301630) загалом на 7.583,1 тис грн, включаючи передбачення видатків на реалізацію нового інвестиційного проекту «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”» за рахунок позики від МБРР у сумі 9.943,5 тис. грн (загальний обсяг такої позики – 150 млн дол. США) та зменшення видатків на реалізацію інвестиційного проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» за рахунок позики від МБРР на 17.526,6 тис. грн;

2) зменшення на 540.000 тис. грн надання кредитів з державного бюджету Міненерго за бюджетною програмою «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» (код 2401620) на реалізацію інвестиційного проекту «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» /до нульового значення/, з них за рахунок позики від Європейського банку реконструкції та розвитку /далі – ЄБРР/ на 276.213 тис. грн та за рахунок позики від Європейського інвестиційного банку /далі – ЄІБ/ на 263.787 тис. грн.

Згідно з пояснювальною запискою законопроект спрямований на вирішення питання фінансового забезпечення заходів, спрямованих на запобігання виникнення, поширення та подолання наслідків коронавірусної хвороби (COVID-19).

ІІ. Щодо процедури розгляду законопроекту та опрацювання експертних висновків до нього, отриманих Комітетом відповідно до статті 103 Регламенту Верховної Ради України.

Спочатку відповідно до статей 93 і 96 Регламенту Верховної Ради України необхідно розглянути питання щодо доцільності включення законопроекту до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України, позитивне вирішення якого буде підставою для розгляду Верховною Радою України законопроекту у першому читанні.

При цьому розкладом пленарних засідань Верховної Ради України на 29 вересня – 2 жовтня 2020 року (узгодженим Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп 28.09.2020 р.) передбачено на 2 жовтня п.р. законопроект для включення до порядку денного сесії та прийняття рішення.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України /далі – ГНЕУ/ у своєму висновку до законопроекту /лист від 28.09.2020 р. №16/3-2020/169799 (219160)/, не заперечуючи можливості прийняття законопроекту, одночасно зазначає, що відповідне рішення щодо нього має прийматися за умови позитивного висновку Уряду щодо можливості реалізації законодавчої пропозиції у пропонований спосіб.

Згідно з частиною третьою статті 52 Бюджетного кодексу України /далі – Кодекс/ проект закону про внесення змін до закону про державний бюджет може розглядатися у Верховній Раді України лише у разі наявності експертного висновку Мінфіну.

Принагідно варто зазначити, що серед умов внесення змін до закону про державний бюджет (визначених частиною першою статті 52 Кодексу) є: необхідність оптимізації структури витрат державного бюджету в межах загального обсягу видатків та надання кредитів, затвердженого законом про державний бюджет, для забезпечення ефективного виконання державного бюджету. Законопроект відповідає вказаній умові, хоча вказана норма Кодексу тимчасово, до 01.01.2021 р., не застосовується /відповідно до пункту 2 розділу ІІ закону від 13.04.2020 р. № 553-ІХ/.

Мінфін у своєму висновку до законопроекту /лист від 17.09.2020 р. № 19040-01-2/28675/ зазначає, що підтримує прийняття законопроекту.

МОЗ у своєму висновку до законопроекту /лист від 14.09.2020 р. № 10-04/27167/2-20/ зазначає, що погоджує законопроект без зауважень.

Мінсоцполітики у своєму висновку до законопроекту /лист від 11.09.2020 р. № 12907/0/2-20/44/ зазначає, що підтримує законопроект у запропонованій редакції.

Міненерго у своєму висновку до законопроекту /лист від 10.09.2020 р. № ВР/1.1-18.5-20021/ зазначає про погодження законопроекту без зауважень.

Комітет Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування у своєму висновку до законопроекту /лист від 18.09.2020 р. № 04-18/03-2020/162068 (201021)/ зазначає, що підтримує законопроект та вважає його актуальним з огляду на загострення ситуації з пандемією коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні і в світі, а також пропонує підтримати законопроект та рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу за результатами розгляду у першому читанні.

На час розгляду законопроекту до Комітету не надійшли висновки комітетів Верховної Ради України з питань антикорупційної політики (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань інтеграції України з Європейським Союзом (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції).

ІІІ. У Комітеті в рамках відведеного часу попередньо опрацьовано законопроект, проаналізовано висновки та інші матеріали до нього і звернуто увагу на таке.

1. Частиною другою статті 16 Кодексу зазначено, що: кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і МФО для реалізації інвестиційних проектів залучаються державою на підставі міжнародних договорів України і відносяться до державних зовнішніх запозичень; кошти для реалізації таких інвестиційних проектів, а також витрати на обслуговування та погашення відповідних кредитів (позик) передбачаються у законі про державний бюджет протягом усього строку дії кредитних договорів; відповідні міжнародні договори не потребують ратифікації, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 15 і пункту 1 частини четвертої статті 30 Кодексу такі кредити (позики) зараховуються до спеціального фонду державного бюджету і спрямовуються на реалізацію відповідних інвестиційних проектів.

В частині використання коштів спеціального фонду бюджету Кодексом передбачені такі вимоги: платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету /частина восьма статті 13/; витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина четверта статті 23/; розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету /частина друга статті 48/; на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення /частина друга статті 57/.

Згідно з частиною другою статті 4 Закону дозволено Мінфіну на підставі рішення Кабінету Міністрів України, погодженого з Комітетом, вносити зміни до розпису спеціального фонду державного бюджету з метою відображення фактичного надходження у 2020 р. кредитів (позик), залучених державою від іноземних держав, іноземних фінансових установ і МФО для реалізації інвестиційних проектів, та витрат за відповідними бюджетними програмами, перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету між такими бюджетними програмами головних розпорядників коштів державного бюджету в межах загального обсягу залучення таких кредитів (позик), затвердженого у додатку № 8 до Закону, з коригуванням відповідних показників фінансування, видатків та кредитування, граничних обсягів дефіциту державного бюджету і державного боргу, визначених Законом.

Слід відмітити, що Урядом у квітні п.р. визнано за доцільне залучення зазначених у законопроекті позик від МБРР у сумі 150 млн дол. США /розпорядження КМУ від 01.04.2020 р. № 383-р «Про залучення позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку для реалізації інвестиційного проекту «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”»/ та у сумі 135 млн дол. США /розпорядження КМУ від 06.04.2020 № 382-р «Про залучення позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку для реалізації інвестиційного проекту «Додаткове фінансування Проекту “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”»/.

Відповідні угоди про позики між Україною та МБРР підписано у травні п.р.: від 05.05.2020 р. № 9107-UA щодо проекту «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”» та від 15.05.2020 р. № 9110-UA щодо проекту «Додаткове фінансування Проекту “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”».

Зважаючи на наведене, порушені законопроектом питання не могли бути передбачені на 2020 рік у Законі, оскільки на дату його прийняття /14.11.2019 р./ ще не йшлося про залучення зазначених позик від МБРР. Крім того, такі питання не можуть бути врегульовані в рамках реалізації частини другої статті 4 Закону (тобто без внесення змін до Закону), оскільки йдеться про нові позики від МБРР на реалізацію двох нових інвестиційних проектів.

Отже, прийняття законопроекту створить правові підстави для фінансового забезпечення заходів в рамках реалізації нових інвестиційних проектів «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України» та «Додаткове фінансування Проекту “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”» за рахунок позик від МБРР, на що також вказує Мінфін.

2. Щодо фінансово-економічного обґрунтування у пояснювальній записці до законопроекту вказано, зокрема, що:

збільшення призначень за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610) для проекту «Додаткове фінансування Проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» на суму 556.695,7 тис. грн може бути здійснено за рахунок зменшення призначень за бюджетною програмою «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» (код 2401620) на 540.000 тис. грн та бюджетною програмою «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» (код 2501630) на 7.583,1 тис. грн, а також зменшення призначень за проектом «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» на 9.112,6 тис. грн для відображення одноразової комісії МБРР за надання позики;

зменшення призначень за проектами «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» (відповідальний виконавець – Міненерго) та «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» (відповідальний виконавець – Мінсоцполітики) не позначиться негативно на їх реалізації та здійснюватиметься відповідно до відкоригованих графіків впровадження зазначених проектів.

Однак зазначена інформація є неповною з огляду на вимоги частини першої статті 27 Кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, згідно з якими до законопроекту, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету, суб’єкт права законодавчої ініціативи зобов’язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).

Зокрема, у супровідних матеріалах до законопроекту не наведено розрахунків щодо запропонованих законопроектом обсягів збільшення та зменшення витрат спеціального фонду державного бюджету за відповідними бюджетними програмами.

Разом з тим, на запит від Комітету отримано висновки відповідних міністерств, які є головними розпорядниками коштів державного бюджету щодо змінених законопроектом витрат за бюджетними програмами, зокрема:

1) МОЗ зазначає, що передбачені у законопроекті видатки за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610) для проекту «Додаткове фінансування Проекту “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”» в обсязі 556.695,7 тис. грн будуть спрямовані на закупівлю лабораторного обладнання, витратних матеріалів, тест-систем та холодильного обладнання для лабораторних центрів відповідно до договорів з агенціями ООН для підтримки заходів боротьби з COVID-19;

2) Мінсоцполітики повідомляє, що виконання певних заходів проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» у 2020 р. здійснюється із затримкою, пов’язаною, зокрема з карантином (встановленим постановою КМУ від 11.03.2020 р. № 211), у зв’язку з чим Мінсоцполітики в червні п.р. провело аналіз прогнозних обсягів вибірки коштів за цим проектом та поінформувало Мінфін про можливість зменшення бюджетних призначень на 2020 рік за кодом 2501630 на користь відповідальних виконавців спільних з МФО проектів, що потребують збільшення бюджетних призначень на 2020 рік. Крім того, доповнення додатка № 8 до Закону окремим рядком щодо проекту «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”» пояснюється необхідністю відображення комісії МБРР у сумі 9.943,5 тис. грн за надання позики згідно з угодою між Україною та МБРР від 05.05.2020 р. № 9107-UA;

3) Міненерго звертає увагу, що відповідно до розпорядження КМУ від 24.12.2019 р. № 1401-р «Деякі питання реалізації проекту «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу «Уренгой-Помари-Ужгород» ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» з 01.01.2020 р. визначено відповідальним виконавцем та бенефіціаром зазначеного проекту за умови узгодження з ЄБРР та ЄІБ, наразі ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» здійснює підготовку технічних обґрунтувань щодо подальшої доцільності впровадження проекту, при цьому використання кредитних коштів ЄІБ та ЄБРР в 2020 р. не передбачається.

3. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, запропоновані ним зміни не призведуть до збільшення обсягу зовнішніх державних запозичень від іноземних держав, іноземних фінансових установ та МФО, встановленого Законом.

Загалом законопроектом передбачається за спеціальним фондом державного бюджету зменшення надання кредитів на 540 млн грн та збільшення на цю суму видатків без зміни загального обсягу витрат державного бюджету та державних зовнішніх запозичень.

Мінфін відмічає, що законопроект не потребуватиме у п.р. додаткових витрат з державного бюджету.

Враховуючи зазначене та вимоги Кодексу щодо спеціального фонду бюджету, передбачені у законопроекті бюджетні показники є збалансованими.

Законом у спеціальному фонді державного бюджету на 2020 р. визначено такі бюджетні призначення за згаданими у законопроекті бюджетними програмами: код 2301610 – 92.926,6 тис. грн; код 2401620 – 540.000 тис. грн; код 2501630 – 1.150.000 тис. грн.

Виходячи із звітних даних про виконання державного бюджету у 2020 р. слід відмітити, що:

за І півріччя п.р. взагалі не надходили позики від ЄБРР і ЄІБ на виконання бюджетної програми за кодом 2401620, а позики МБРР залучено для виконання бюджетних програм за кодом 2301610 у сумі 9,1 млн грн (або 9,8% річного плану) та за кодом 2501630 у сумі 43,6 млн грн (або 3,8% річного плану);

за січень-серпень п.р. здійснено витрати за зазначеними бюджетними програмами: код 2301610 – 20,29 млн грн (або 21,8% бюджетних призначень); код 2501630 – 46,04 млн грн (або 4% бюджетних призначень); код 2401620 – не проводилися.

Отже, низький рівень вибірки у 2020 р. коштів позик для виконання зазначених бюджетних програм свідчить про системні недоліки у плануванні і використанні відповідних бюджетних коштів.

У зв’язку з цим, виникає питання щодо спроможності до завершення 2020 р. здійснити видатки за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (код 2301610) для реалізації нового інвестиційного проекту «Додаткове фінансування Проекту “Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”» у визначеному законопроектом обсязі (556.695,7 тис. грн) і забезпечити належне виконання робіт чи заходів в рамках цього проекту.

Поряд тим, необхідно звернути увагу на стан використання коштів позик, що залучаються для реалізації згаданих у законопроекті інвестиційних проектів (з урахуванням інформації Мінфіну на 01.09.2020 р., розміщеної на його офіційному сайті), а саме за позиками:

– від МБРР на реалізацію інвестиційних проектів:

«Модернізація системи соціальної підтримки населення України» у сумі 300 млн дол. США вибрано коштів позики всього у сумі 162,23 млн дол. США (або 54,1%), з них у п.р. – 1,31 млн дол. США;

«Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”» у сумі 150 млн дол. США вибрано коштів позики всього у п.р. у сумі 50,38 млн дол. США (або 33,6%);

«Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» у сумі 214,73 млн дол. США вибрано коштів позики всього у сумі 144,32 млн дол. США (або 67,2%), з них у п.р. – 17 млн дол. США;

«Додаткове фінансування Проекту Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» у сумі 135 млн дол. США вибрано коштів позики всього у п.р. у сумі 0,34 млн дол. США (або 0,3%);

– від ЄБРР на реалізацію інвестиційного проекту «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» у сумі 150 млн євро вибрано коштів позики всього у сумі 1,5 млн євро (або 1%), при цьому у п.р. вибірки ще не було;

– від ЄІБ на реалізацію інвестиційного проекту «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород» у сумі 150 млн євро вибірки коштів позики взагалі ще не було.

Довідково слід звернути увагу, що з приводу порушених законопроектом питань у поданому на розгляд Верховної Ради України урядовому законопроекті про Державний бюджет України на 2021 рік (реєстр. № 4000 від 14.09.2020 р.) пропонується на наступний рік, зокрема:

передбачити надходження позики від МБРР до спеціального фонду державного бюджету на реалізацію інвестиційного проекту «Додаткове фінансування Проекту Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» у сумі 641.646,2 тис. грн;

залучати кошти позики від МБРР щодо проекту «Додаткове фінансування для проекту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”» до загального фонду державного бюджету частинами за результатами виконання показників, визначених відповідною угодою про позику № 9107-UA;

не планувати залучення позик від ЄБРР і ЄІБ для реалізації інвестиційного проекту «Реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород».

4. Законопроект потребує внесення техніко-юридичних і редакційних уточнень для приведення до вимог нормопроектувальної техніки (у т.ч. щодо оформлення законопроектів про внесення змін до закону про державний бюджет), узгодження з іншими положеннями законопроекту і нормами законодавства, зокрема, необхідно:

у назвах додатків № 1, № 2 і № 3 до законопроекту /щодо змін до додатків № 3, № 4 і № 8 до Закону/ слова «Про внесення змін до Закону України» і «щодо державних запозичень» виключити, оскільки йдеться про зміни саме до закону про державний бюджет, а не до закону про внесення змін до нього;

у додатку № 3 до законопроекту /щодо змін до додатка № 8 до Закону/ виключити рядок «РАЗОМ», оскільки законопроектом не змінюється загальний обсяг державних зовнішніх запозичень до спеціального фонду державного бюджету на 2020 р.;

у назві законопроекту (у тексті та додатках до нього) слова «державних запозичень» замінити словами «позик від міжнародних фінансових організацій на реалізацію окремих інвестиційних проектів», що більшою мірою відповідатиме змісту законопроекту і відповідно буде враховано зауваження ГНЕУ про необхідність уточнення предмету законопроекту у його назві.

Поряд з тим, для приведення у відповідність до останньої редакції Закону з метою узгодження правових норм і забезпечення збалансованості бюджетних показників у законопроекті належить врахувати зміни до Закону, внесені законами:

від 25.08.2020 р. № 822-ІХ /згідно з яким з 1 вересня п.р. підвищено розмір мінімальної зарплати та збільшено доходи і видатки державного бюджету (разом і за загальним фондом) загалом на 541,3 млн грн/;

від 01.09.2020 р. № 829-ІХ щодо забезпечення оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки /згідно з яким збільшено доходи і видатки державного бюджету (разом і за загальним фондом) загалом на 80 млн грн/;

від 03.09.2020 р. № 873-ІХ щодо надання державних гарантій на портфельній основі та впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом /згідно з яким серед іншого здійснено перерозподіл видатків за загальним фондом державного бюджету у сумі 10 млн грн/;

від 17.09.2020 р. № 909-ІХ (законопроект за реєстр. № 3991; відповідний закон направлено на підпис Президенту України) /згідно з яким збільшено доходи і видатки державного бюджету загалом на 750 млн грн, у т.ч. по 375 млн грн за загальним і спеціальним фондами, та здійснено перерозподіл видатків за загальним фондом державного бюджету за бюджетними програмами окремих головних розпорядників коштів державного бюджету/.

Мінфін також зазначає, що законопроект потребує технічного коригування з урахуванням прийнятих вищезгаданих законів від 25.08.2020 р. № 822-XI та від 01.09.2020 р. № 828-XI. ГНЕУ також вказує на необхідність приведення кількісних показників бюджету у законопроекті (у тексті та відповідних супровідних до нього документах) у відповідність до їх чинних на сьогодні значень.

Крім того, законопроект може потребувати інших уточнень, спрямованих на забезпечення узгодженості правових норм, якщо до його розгляду Верховна Рада України розгляне і прийме інші законопроекти щодо внесення змін до Закону.

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо державних запозичень (реєстр. № 3040а від 28.08.2020 р.), внесений народними депутатами України Радуцьким М.Б., Зубом В.О та іншими, включити до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу і в цілому як закон з урахуванням таких пропозицій:

уточнити показники державного бюджету у пункті 1 розділу І та додатках № 1 і № 2 до законопроекту відповідно до законів України від 25.08.2020 р. № 822-ІХ, від 01.09.2020 р. № 829-ІХ, від 03.09.2020 р. № 873-ІХ та прийнятого Верховною Радою 17.09.2020 р. в цілому як закон законопроекту за реєстр. № 3991 щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»;

у назві законопроекту (у тексті та додатках до нього) слова «державних запозичень» замінити словами «позик від міжнародних фінансових організацій на реалізацію окремих інвестиційних проектів»;

у назвах додатків № 1, № 2 і № 3 до законопроекту слова «Про внесення змін до Закону України» і «щодо державних запозичень» виключити;

у додатку № 3 до законопроекту виключити рядок «РАЗОМ»;

уточнити за необхідності положення законопроекту (включаючи показники державного бюджету) у разі прийняття Верховною Радою України до його розгляду інших законопроектів щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»;

внести інші техніко-юридичні та редакційні уточнення для узгодження правових норм (у т.ч. щодо приведення до вимог нормопроектувальної техніки).

Відповідно у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 3040a Комітету з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону належить внести необхідні редакційні та техніко-юридичні уточнення, пов’язані з ухваленим Комітетом рішенням щодо зазначеного законопроекту.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним”

18 листопада 2024 12:29
29 жовтня 2024 09:45
25 жовтня 2024 13:47
19 вересня 2024 17:37
17 вересня 2024 16:43
16 вересня 2024 14:04
13 вересня 2024 20:11
02 вересня 2024 17:36
27 серпня 2024 09:17
24 липня 2024 16:56