Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 28 квітня 2021 року розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом (реєстр. № 5308).

Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом (реєстр. № 5308), поданий народними депутатами України Арістовим Ю.Ю., Забуранною Л.В. та іншими /далі – законопроект/, 13 квітня 2021 року Верховною Радою України прийнято за основу з дорученням Комітету доопрацювати законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні (згідно з Постановою Верховної Ради України від 13.04.2021 р. № 1384-ІХ).

Законопроектом передбачаються, зокрема:

1) у розділі І – зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» /далі – Закон/, а саме пропонується викласти в новій редакції статтю 30 Закону, визначивши, що Міністерство фінансів України /далі – Мінфін/ має здійснити випуски облігацій внутрішньої державної позики /далі – ОВДП/ в межах обсягів, встановлених додатком № 2 до Закону, з подальшим придбанням у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у державну власність в обмін на такі облігації акцій додаткової емісії приватного акціонерного товариства «Українська фінансова житлова компанія» /далі – ПрАТ «Укрфінжитло»/, зокрема для забезпечення громадян України житлом та врегулювання питань фінансово-господарської діяльності ПрАТ «Укрфінжитло» у зв’язку з приєднанням до нього Державної іпотечної установи /далі – ДІУ/. У зв’язку з цим, вносяться зміни до додатка № 2 до Закону щодо фінансування державного бюджету (всього та за загальним фондом) в частині збільшення планового показника державних внутрішніх запозичень (код 401100) на 20 млрд грн та передбачення у цій сумі планового показника придбання цінних паперів (код 601220), а також до статті 5 Закону щодо збільшення визначеного на 31.12.2021 р. граничного обсягу державного боргу на 20 млрд грн;

2) у пункті 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» – зміни до частини другої статті 107 Цивільного кодексу України і розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», що пов’язані з визначенням особливостей припинення ДІУ шляхом приєднання до ПрАТ «Укрфінжитло».

Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /не пізніше 27 квітня 2021 року/ до Комітету надійшли пропозиції щодо законопроекту, згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 41 пропозиції. Разом з тим, значна кількість поданих пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту, хоча відповідно до частини першої цієї статті пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. При цьому більшість поданих пропозицій подано без фінансово-економічного обґрунтування і відповідних розрахунків, а відтак потребують тривалого часу для їх належної експертної оцінки.

Серед поданих пропозицій слід виділити комплексні пропозиції щодо доповнення Закону новими текстовими положеннями та внесення змін до додатків № 1, № 3, № 4, № 6 і № 8 до Закону стосовно змін показників доходів і витрат державного бюджету на 2021 рік, подані групою народних депутатів України у складі Корнієнка О.С., Радуцького М.Б., Клочка А.А., Третьякової Г.М., Бабака С.В., Германа Д.В. та інших і підготовлені за участю Мінфіна. У зв’язку з цим, від Комітету було направлено звернення до Кабінету Міністрів України і Мінфіну з проханням надати Комітету їх бачення щодо можливості врахування зазначених пропозицій, включаючи обґрунтування (пояснення) щодо них. У відповідь Мінфіном поінформовано Комітет /лист від 28.04.2021 р. № 04110-02-2/13648/, зокрема, що Мінфін не заперечує щодо більшості зазначених пропозицій.

Відповідно до розпорядження Голови Верховної Ради України від 28.04.2021 р. № 104 вирішено скликати позачергове пленарне засідання Верховної Ради України дев’ятого скликання на 16 годину 15 хвилин 29 квітня 2021 року, на якому, серед іншого, передбачається розглянути законопроект у другому читанні.

Зважаючи на таку обставину, у Комітеті за участю представників Мінфіна в межах відведеного стислого терміну опрацьовано пропозиції та за результатами їх розгляду пропонується в остаточній редакції законопроекту врегулювати ряд питань, серед іншого щодо:

1) збільшення показників доходів загального фонду державного бюджету загалом на 13,5 млрд грн (з передбаченням відповідних змін до статті 1 Закону та додатка № 1 до Закону), включаючи збільшення показників податку на прибуток підприємств (на 4,1 млрд грн), рентної плати за користування надрами для видобування залізних руд (на 1 млрд грн), ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (на 4,2 млрд грн), ПДВ з ввезених на митну територію України товарів (на 10,6 млрд грн), ввізного мита (на 1,3 млрд грн), вивізного мита (на 0,1 млрд грн), збору під час набуття права власності на легкові автомобілі (на 1,6 млрд грн) і збору з користування та надання послуг стільникового рухомого зв'язку (на 0,5 млрд грн), а також зменшення показників акцизного податку з деяких підакцизних товарів (на 1,3 млрд грн) та коштів, що перераховуються Національним банком України (на 8,6 млрд грн).

При цьому, взято до уваги, що згідно із звітними даними за січень-березень п.р. доходи загального фонду державного бюджету перевиконано на 9,9 млрд грн порівняно з планом на цей період переважно щодо податків і зборів, контроль за справлянням яких здійснюють податкові та митні органи. За інформацією Мінфіну завдяки продовженню у п.р. боротьби органів податкової служби з тіньовою економікою надходження до бюджету у І кварталі 2021 р. перевищили помісячний розпис доходів на 7,6 млрд грн та збережуть позитивну тенденцію до кінця цього року, а заходи, які вживаються органами митної служби, щодо протидії контрабанді на митниці та корупції під час митного оформлення товарів, також дозволили перевиконати розпис доходів на 3 млрд грн. Разом з тим, Мінфіном зауважено, що у показниках доходів державного бюджету на 2021 рік враховано індексацію ставок акцизного податку (передбачену законопроектами щодо змін до Податкового кодексу України за реєстр. № 4100 від 15.09.2020 р. і № 4100-д від 11.11.2020 р., але такі законопроекти не прийнято), що призвело до завищення затверджених показників акцизного податку на 1,3 млрд грн. Крім того, Рада НБУ 20.04.2021 р. затвердила річну фінансову звітність та розподіл прибутку за 2020 рік, внаслідок чого НБУ у квітні п.р. перерахував до державного бюджету частину свого прибутку у сумі 24.434 млн грн, що на 8.566 млн грн менше, ніж визначено Законом /33 млрд грн/. Загалом Мінфін звертає увагу, що з врахуванням поточних позитивних тенденцій та за умови не запровадження більш жорстких карантинних заходів для бізнесу у зв’язку з поширенням COVID-19 дохідна частина загального фонду державного бюджету може бути перевиконана;

2) у зв’язку з цим, збільшення показників видатків і надання кредитів загального фонду державного бюджету загалом на 13,5 млрд грн (з передбаченням відповідних змін до статті 1 Закону та додатків № 3, № 4 і № 6 до Закону), з них:

передбачення видатків за новою бюджетною програмою «Заходи, пов'язані з боротьбою з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками» (код 3511380) у сумі 3 млрд грн з доповненням Закону новою статтею 36 щодо порядку розподілу коштів за цією програмою. Мінфін не заперечує щодо такої пропозиції, зважаючи на необхідність вжиття комплексу невідкладних заходів, спрямованих на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками;

збільшення видатків для Міністерства охорони здоров'я за такими бюджетними програмами: «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (код 2308060) на 3,25 млрд грн; «Розвиток системи екстреної медичної допомоги та модернізація і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я» (код 2301220) на 893,1 млн грн; «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» (код 2301400) на 171,5 млн грн; «Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я» (код 2301110) на 138,7 млн грн /з метою фінансового забезпечення діяльності Центру мікрохірургії ока/;

передбачення видатків за новою бюджетною програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери» (код 3511100) у сумі 4,1 млрд грн;

збільшення видатків для Міністерства культури та інформаційної політики за такими бюджетними програмами: «Будівництво об’єктів загальнодержавного значення у сфері культури» (код 3801280) на 300 млн грн; «Фонд розвитку закладів загальнодержавного значення» (код 3801340) на 300 млн грн; «Загальнодержавні заходи у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин» (код 3801170) на 150 млн грн;

передбачення видатків за новою бюджетною програмою «Будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві (з підходами) на залізничній дільниці Київ-Московський – Дарниця» (код 3101170) у сумі 500 млн грн;

3) перерозподілу деяких видатків, передбачених за загальним фондом державного бюджету, а саме:

Міністерству соціальної політики – шляхом зменшення видатків за бюджетною програмою «Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення» (код 2501030) на 100 млн грн та передбачення у цій сумі видатків за новою бюджетною програмою «Забезпечення виконання рішень суду» (код 2501290). За інформацією Мінфіна відповідне звернення надходило від Мінсоцполітики;

Мінфіну (щодо Державної податкової служби) – шляхом зменшення видатків за бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері податкової політики» (код 3507010) на 318,6 млн грн та передбачення у цій сумі видатків за новою бюджетною програмою «Виконання судових рішень на користь фізичних та юридичних осіб» (код 3507090), що відповідно Мінфіном підтримується;

4) внесення змін до показників видатків і надання кредитів спеціального фонду державного бюджету (з передбаченням відповідних змін до статті 1 Закону та додатків № 3, № 4, № 6 і № 8 до Закону), а саме щодо збільшення видатків за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров`я на службі у людей» (код 2301610) на 1.717,6 млн грн /у зв’язку із залученням у п.р. нової позики від МБРР та збільшенням обсягу позики від ЄІБ на реалізацію відповідних інвестиційних проектів/ та зменшення загалом на цю суму витрат за деякими іншими інвестиційними проектами /з відповідним зменшенням у п.р. обсягів позик від МБРР, ЄІБ і KfW на реалізацію відповідних інвестиційних проектів/. Мінфін не заперечує щодо такої пропозиції у зв’язку з тим, що:

рішенням РНБО від 02.04.2021 р. «Щодо Національного плану вакцинопрофілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до кінця 2021 року» (введеним в дію Указом Президента України від 03.04.2021 р. № 139/2021) передбачено вжиття невідкладних дієвих заходів щодо поставки в Україну у максимально стислі строки необхідної кількості вакцин від COVID-19, забезпечення доступу населення до вакцинації;

проведення вакцинації потребує ряду невідкладних заходів, що забезпечать постачання та зберігання вакцин, ведення обліку та відстеження руху вакцин, здійснення контролю за процесом вакцинації, реєстрацію побічних ефектів, оновлення практик поводження тощо;

для виконання та фінансового забезпечення вищезазначених заходів в рамках проекту «Екстрене реагування на COVID-19 та вакцинація в Україні» (сума позики – 90 млн дол. США /відповідно до розпорядження КМУ від 21.04.2021 р. № 345-р/), реалізація якого підтримуватиметься коштами позики МБРР, передбачається закупити додаткову вакцину щонайменше для 4% населення (до 16% гарантованих COVAX), щоб допомогти Україні досягти першочергової цілі охоплення щонайменше 20% осіб пройти повну вакцинацію проти COVID-19;

крім того, з метою вжиття невідкладних заходів щодо забезпечення проведення профілактичних щеплень для 70% дорослого населення країни внесено зміни до Фінансової угоди (проект «Програма розвитку муніципальної інфраструктури України») між Україною та ЄІБ в частині перерозподілу кредитних коштів ЄІБ та спрямування 50 млн євро на здійснення заходів, пов’язаних з вакцинацією від гострої респіраторної хвороби COVID-19;

5) внесення необхідних редакційних та техніко-юридичних поправок, зокрема:

уточнення назви законопроекту щодо виключення слів «щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом» /оскільки відповідна конкретизація назви законопроекту не у повній мірі охоплює предмет регулювання законопроекту в його остаточній редакції після доопрацюванні до ІІ читання/;

уточнення показників видатків і надання кредитів державного бюджету з урахуванням прийнятого Закону України від 15.04.2021 р. № 1393-IX «Про внесення змін до додатків № 3 та № 4 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (йдеться про прийнятий законопроект за реєстр. № 5197-2) для узгодження правових норм і дотримання збалансованості бюджетних показників.

Слід звернути увагу, що у порівняльній таблиці до законопроекту через встановлений формалізований вигляд такої таблиці технічно неможливо у ній відобразити: у графі «Пропозиції та поправки до проекту» – у повному обсязі зміст додатка до пропозиції № 41 /щодо змін до додатка № 8 до Закону/, який має велику кількість граф і показників; у графі «Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції» – остаточну редакцію додатків до законопроекту за формами, затвердженими Законом.

Крім того, за підсумками розгляду законопроекту у другому читанні на основі підтриманих пропозицій щодо змін показників надходжень і витрат державного бюджету необхідно в остаточній редакції додатків до законопроекту відобразити підсумкові бюджетні показники разом і окремо за загальним та спеціальним фондом (насамперед, за узагальнюючими кодами доходів, узагальнюючими кодами головних розпорядників коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм), що відповідно потребує більш тривалого часу для оформлення остаточної редакції всіх додатків до законопроекту /з метою забезпечення збалансованості бюджетних показників і узгодження правових норм, а також для уникнення помилок і неточностей/.

Зважаючи на зазначене, пропонується Верховній Раді України одночасно з прийняттям законопроекту у другому читанні та в цілому як закону доручити Комітету разом з Мінфіном забезпечити підготовку, оформлення і візування додатків до відповідного закону з урахуванням підтриманих пропозицій.

У зв’язку з цим, на даному етапі для забезпечення цілісного відображення всіх підтриманих пропозицій щодо змін до бюджетних показників у додатках до законопроекту пропонується їх додатково вказати у висновку Комітету.

Загалом пропонується врахувати 28 пропозицій (з них 5 – в іншій редакції, 6 – частково) і відхилити 13 пропозицій та рекомендувати Верховній Раді України законопроект прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням підтриманих пропозицій у запропонованій остаточній редакції, викладеній у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок.

Окремо варто відмітити, що на розгляді у Верховній Раді України знаходиться ряд законопроектів щодо змін до Закону, якими пропонується врегулювати окремі питання, які вже певним чином передбачається унормувати законопроектом, або положення яких подані як пропозиції до законопроекту на друге читання та включені до відповідної порівняльної таблиці. Зокрема, мова йде про такі законопроекти:

реєстр. № 4649 від 27.01.2021 р. щодо фінансового забезпечення діяльності Центру мікрохірургії ока (що прийнято Верховною Радою України за основу 18.02.2021 р.);

реєстр. № 5163 від 26.02.2021 р. щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом.

Таким чином, у разі прийняття Верховною Радою України законопроекту у другому читанні та в цілому як закону вищезазначені законопроекти втратять свою актуальність або можуть вважатися по суті розглянутими.

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України:

1. Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо впровадження фінансово-кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом (реєстр. № 5308) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції щодо тексту законопроекту, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту, а також з урахуванням підтриманих пропозицій щодо змін бюджетних показників, які формалізовані і згруповані таким чином:

1) вважати додаток до законопроекту /щодо змін до додатка № 2 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/ додатком № 2 до відповідного закону /йдеться про законопроект у разі його прийняття в цілому – далі відповідний закон/ без зміни змісту цього додатка;

2) передбачити зміни до показників доходів загального фонду державного бюджету на 2021 рік (з відповідним уточненням підсумкових показників), виклавши такі зміни у додатку № 1 до відповідного закону /щодо змін до додатка № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/, а саме:

збільшити за кодом 11020000 «Податок на прибуток підприємств» на 4.100.000 тис. грн;

збільшити за кодом 13031600 «Рентна плата за користування надрами для видобування залізних руд» на 1.000.000 тис. грн;

зменшити за кодом 14020200 «Лікеро-горілчана продукція» на 600.000 тис. грн;

зменшити за кодом 14020300 «Виноробна продукція, для виробництва якої не використовується спирт етиловий» на 200.000 тис. грн;

зменшити за кодом 14020400 «Пиво» на 500.000 тис. грн;

збільшити за кодом 14060000 «Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування» на 4.200.000 тис. грн;

збільшити за кодом 14070000 «Податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів» на 10.578.338,7 тис. грн;

збільшити за кодом 15010000 «Ввізне мито» на 1.300.000 тис. грн;

збільшити за кодом 15020000 «Вивізне мито» на 100.000 тис. грн;

зменшити за кодом 21020000 «Кошти, що перераховуються Національним банком України відповідно до Закону України "Про Національний банк України"» на 8.566.000 тис. грн;

збільшити за кодом 24140300 «Збір під час набуття права власності на легкові автомобілі» на 1.600.000 тис. грн;

збільшити за кодом 24140600 «Збір з користування та надання послуг стільникового рухомого зв'язку» на 500.000 тис. грн;

3) передбачити зміни до показників видатків і надання кредитів загального фонду державного бюджету на 2021 рік (з відповідним уточненням підсумкових показників), виклавши такі зміни у додатках № 3, № 4 і № 5 до відповідного закону /щодо змін до додатків № 3, № 4 і № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/, а саме:

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Здійснення законотворчої діяльності Верховної Ради України" (код 0111010) на 265.000 тис. грн /з метою забезпечення створення системи електронного голосування та підрахунку голосів із забезпеченням функції персонального голосування з використанням ID-картки народного депутата України/;

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Обслуговування та організаційне, інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Верховної Ради України" (код 0111020) на 18.700 тис. грн;

передбачити за бюджетною програмою "Фінансова підтримка закладів культури і мистецтва" (код 0301360) видатки розвитку у сумі 150.000 тис. грн /для здійснення заходів Національного комплексу "Експоцентр України"/;

збільшити надання кредитів за бюджетною програмою "Надання пільгових довгострокових кредитів для здобуття фахової передвищої та вищої освіти" (код 2201210) на 20.000 тис. грн;

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я" (код 2301110) на 138.746 тис. грн, з них оплата праці – на 79.896,2 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії – на 3.534,3 тис. грн) /з метою фінансового забезпечення діяльності Центру мікрохірургії ока/;

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Розвиток системи екстреної медичної допомоги та модернізація і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я" (код 2301220) на 893.131,7 тис. грн;

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" (код 2301400) на 171.543,2 тис. грн;

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення" (код 2308060) на 3.250.000 тис. грн;

зменшити видатки споживання за бюджетною програмою "Виплата деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплата послуг окремим категоріям населення" (код 2501030) на 100.000 тис. грн та передбачити у цій сумі видатки споживання за новою бюджетною програмою "Забезпечення виконання рішень суду" (код 2501290) для Міністерства соціальної політики України;

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Підтримка екологічно безпечного стану у зонах відчуження і безумовного (обов'язкового) відселення" (код 2708110) на 30.000 тис. грн;

передбачити видатки розвитку за новою бюджетною програмою "Програма розвитку метрополітену у місті Києві" (код 2751350) у сумі 100.000 тис. грн для Міністерства розвитку громад та територій України;

передбачити видатки розвитку за новою бюджетною програмою "Будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві (з підходами) на залізничній дільниці Київ-Московський – Дарниця" (код 3101170) у сумі 500.000 тис. грн для Міністерства інфраструктури України;

збільшити видатки за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг" (код 3111010) на 97.892,7 тис. грн, у т.ч. збільшити видатки споживання на 92.792,7 тис. грн (з них оплата праці – на 17.988,3 тис. грн) та передбачити видатки розвитку у сумі 5.100 тис. грн;

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері фінансів" (код 3501010) на 15.325,1 тис. грн (з них на оплату праці – 12.561,6 тис. грн);

зменшити видатки споживання за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері податкової політики" (код 3507010) на 318.628,6 тис. грн та передбачити у цій сумі видатки споживання за новою бюджетною програмою "Виконання судових рішень на користь фізичних та юридичних осіб" (код 3507090) для Міністерства фінансів України (відповідального виконавця – Державної податкової служби України);

передбачити видатки розвитку за новою бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об'єктів соціально-культурної сфери" (код 3511100) у сумі 4.100.000 тис. грн /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/ для Міністерства фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування);

передбачити видатки за новою бюджетною програмою "Заходи, пов'язані з боротьбою з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками" (код 3511380) у сумі 3.000.000 тис. грн для Міністерства фінансів України (загальнодержавні видатки та кредитування);

збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Загальнодержавні заходи у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин" (код 3801170) на 150.000 тис. грн;

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Будівництво об’єктів загальнодержавного значення у сфері культури" (код 3801280) на 300.000 тис. грн;

збільшити видатки розвитку за загальним фондом державного бюджету за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладів загальнодержавного значення" (код 3801340) на 300.000 тис. грн;

збільшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Наукова і науково-технічна діяльність наукових установ Національної академії наук України" (код 6541030) на 12.000 тис. грн /з метою розвитку інфраструктури Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського/.

4) передбачити зміни до показників видатків і надання кредитів спеціального фонду державного бюджету на 2021 рік (з відповідним уточненням підсумкових показників видатків і надання кредитів), виклавши такі зміни у додатках № 3, № 4 і № 5 до відповідного закону /щодо змін до додатків № 3, № 4 і № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/, а саме збільшити видатки споживання за бюджетною програмою "Поліпшення охорони здоров`я на службі у людей" (код 2301610) на 1.717.610 тис. грн /у зв’язку із залученням у п.р. нової позики від МБРР та збільшенням обсягу позики від ЄІБ на реалізацію відповідних інвестиційних проектів/ та зменшити загалом на цю суму витрати за деякими іншими інвестиційними проектами /з відповідним зменшенням у п.р. обсягів позик від МБРР, ЄІБ і KfW на реалізацію відповідних інвестиційних проектів/, у тому числі:

зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Вища освіта, енергоефективність та сталий розвиток" (код 2201610) на 90.000 тис. грн;

зменшити видатки розвитку за бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету міському бюджету міста Харкова на подовження третьої лінії метрополітену у м. Харкові" (код 3511640) на 100.000 тис. грн /з внесенням відповідних змін до додатка № 6 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/;

зменшити видатки споживання за бюджетною програмою "Розвиток інфраструктури сільського господарства у Луганській області" (код 3901640) на 10.000 тис. грн.

зменшити надання кредитів за бюджетною програмою "Реконструкція гідроелектростанцій ПрАТ "Укргідроенерго"" (код 2401610) на 600.000 тис. грн;

зменшити надання кредитів за бюджетною програмою "Модернізація української залізниці" (код 3101620) на 312.610 тис. грн;

зменшити показники надання кредитів за бюджетною програмою "Розвиток автомагістралей та реформа дорожнього сектору" (код 3111600) на 5.000 тис. грн;

зменшити надання кредитів за бюджетною програмою "Подовження третьої лінії метрополітену у м. Харкові" (код 3511610) на 100.000 тис. грн;

зменшити надання кредитів за бюджетною програмою "Фінансування проектів розвитку за рахунок коштів, залучених державою" (код 3511620) на 500.000 тис. грн.

Водночас, передбачити відповідні зміни до додатка № 8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» у додатку № 6 до відповідного закону, при цьому цей додаток за змістом відповідає додатку до пропозиції № 41 у порівняльній таблиці до законопроекту;

5) уточнити показники державного бюджету у додатках № 3 і № 4 до відповідного закону з урахуванням прийнятого Закону України від 15.04.2021 р. № 1393-IX «Про внесення змін до додатків № 3 та № 4 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (законопроект за реєстр. № 5197-2).

2. Відповідно у разі прийняття законопроекту за реєстр. № 5308 в цілому як закону доручити Комітету з питань бюджету:

разом з Міністерством фінансів України забезпечити підготовку, оформлення і візування додатків № 1, № 2, № 3, № 4, № 5 і № 6 до відповідного закону /щодо змін до додатків № 1, № 2, № 3, № 4, № 6 і № 8 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»/ з урахуванням підтриманих Верховною Радою України пропозицій;

разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України при оформленні відповідного закону внести до нього необхідні редакційні і техніко-юридичні правки, пов’язані з ухваленим Верховною Радою України остаточним рішенням щодо зазначеного законопроекту.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Висновки Комітету до законопроектів, щодо яких Комітет є головним”

18 листопада 2024 12:29
29 жовтня 2024 09:45
25 жовтня 2024 13:47
19 вересня 2024 17:37
17 вересня 2024 16:43
16 вересня 2024 14:04
13 вересня 2024 20:11
02 вересня 2024 17:36
27 серпня 2024 09:17
24 липня 2024 16:56