Комітет Верховної Ради України з питань бюджету /далі – Комітет/ на своєму засідання 3 листопада 2021 року розглянув питання про підготовку до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій (реєстр. № 5460).
Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій (реєстр. № 5460), поданий народними депутатами України Совсун І.Р., Стефанишиною О.А. та іншими /далі – законопроект/, 15 липня 2021 року Верховною Радою України прийнято за основу з дорученням Комітету доопрацювати законопроект з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні (згідно з Постановою Верховної Ради України від 15.07.2021 р. № 1653-ІХ).
У законопроекті шляхом внесення змін до статті 1, додатків № 1 та № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» /далі – Закон/ пропонується збільшити на 800 млн грн доходи загального фонду державного бюджету щодо податку на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів та збільшити на таку суму бюджетні призначення Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ) за двома новими бюджетними програмами: «Централізовані закупівлі кисневих станцій для опорних закладів охорони здоров’я» - в обсязі 650 млн грн, «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на закупівлю опорними закладами здоров’я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій» - в обсязі 150 млн грн.
Відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України у встановлені строки /не пізніше 31 липня 2021 року/ до Комітету надійшли пропозиції щодо законопроекту, згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 300 пропозицій. Разом з тим, переважна більшість з поданих пропозицій безпосередньо не стосуються предмету правового регулювання законопроекту, хоча відповідно до частини першої цієї статті пропозиції і поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, підпунктів, абзаців, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу.
За результатами опрацювання пропозицій у Комітеті за участю представників Міністерства фінансів України, МОЗ та Рахункової палати враховано 11 пропозицій (з них 5 – в іншій редакції, 1- частково) і відхилено 289 пропозицій, як такі, що не мають джерел покриття запропонованих додаткових витрат, призведуть до розбалансування бюджетних показників або не узгоджуються між собою, а також не є предметом регулювання законопроекту.
При цьому в остаточній редакції законопроекту пропонується врахувати необхідні для узгодження правових норм і забезпечення збалансованості бюджетних показників редакційні та техніко-юридичні поправки, зокрема, у зв’язку із змінами до Закону, які внесені законами України від 29 січня 2021 року № 1158-IX, від 15 квітня 2021 року № 1393-IX та від 29 квітня 2021 року № 1434-IX, а також законами України від 17 червня 2021 року № 1558-IX і № 1563-IX, від 15 липня 2021 року № 1690-IX та від 8 жовтня 2021 року № 1807-IX, які прийняті після реєстрації законопроекту, а саме:
– уточнена редакція першого речення розділу 1 законопроекту, та показники у змінах до статті 1 Закону;
– у додатку № 1 до законопроекту (щодо змін до додатка № 1 до Закону «Доходи Державного бюджету України на 2021 рік») змінені всі показники у всіх рядках;
– у додатку № 2 до законопроекту (щодо змін до додатку № 3 до Закону «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2021 рік») уточнені показники у рядку «Всього» та за кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 23000000, 2301000;
– доповнено законопроект новим додатком № 3 /щодо змін до додатка № 6 «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2021 рік» до Закону/, в якому відображено субвенцію загального фонду - субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на закупівлю опорними закладами охорони здоров’я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій, з рядком «ВСЬОГО» у сумі 150.000 тис. грн.
Слід звернути увагу, що у порівняльній таблиці до законопроекту через встановлений формалізований вигляд такої таблиці технічно неможливо у ній відобразити: у графі «Редакція, прийнята в першому читанні» – у повному обсязі зміст додатків № 1 і № 2 до законопроекту /щодо змін до додатків № 1 і №3 до Закону/, який має велику кількість граф і показників; у графі «Законопроект, запропонований головним комітетом в остаточній редакції» – остаточну редакцію додатків до законопроекту за формами, затвердженими Законом.
Загалом пропонується врахувати 11 пропозицій (з них 5 – в іншій редакції, 1 – частково) і відхилити 289 пропозицій та рекомендувати Верховній Раді України законопроект прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок за результатами прийняття зазначеного законопроекту.
За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо збільшення видатків на закупівлі, проектування та встановлення кисневих станцій (реєстр. № 5460) прийняти у другому читанні та в цілому як закон в остаточній редакції, викладеній Комітетом з питань бюджету у порівняльній таблиці до законопроекту, з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок за результатами прийняття зазначеного законопроекту.